کد خبر: 941149
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
ایران 5- یمن صفر
تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی که بیشتر مدعیان قهرمانی، جام ملت‌ها را با شکست یا پیروزی‌های خفیف آغاز کرده بودند، با یک شروع طوفانی و با پیروزی ۵ بر صفر مقابل یمن برای همه مدعیان خط و نشان کشید.
حتی اگر کارلوس کی‌روش در مصاحبه‌هایش نام ایران را از بین مدعیان اصلی خط بزند، اما بچه‌های تیم ملی دیروز در نخستین بازی خود نشان دادند که قصدی برای همراهی با این ایده محتاطانه مربی خود ندارند. تیمی که سال‌هاست در رنکینگ فیفا در رده اول آسیا است و در سال‌های اخیر برابر تیم‌های آسیایی شکست‌ناپذیر بوده و به عقیده خیلی از کارشناسان می‌تواند جام قهرمانی را به تهران بیاورد.
در چنین شرایطی تیم کشورمان در اولین بازی در مرحله نهایی جام ملت‌ها با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، احسان حاج صفی، رامین رضاییان، مهدی طارمی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، وحید امیری، مهدی ترابی و سردار آزمون برابر یمن به میدان رفت. سامان قدوس برخلاف پیش‌بینی‌ها روی نیمکت نشسته بود تا کی‌روش از مهدی ترابی در کنار سردار آزمون و مهدی طارمی در ترکیب هجومی کشورمان استفاده کند.
در حالی ریوجی ساتوی ژاپنی سوت شروع بازی را به صدا در آورد که حضور نزدیک به ۷ هزار ایرانی در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی، جو استادیوم را کاملاً به نفع ایران تغییر داده بود تا کی‌روش و شاگردانش با حمایت تماشاگران با انگیزه بیشتری رقابت‌ها را آغاز کنند.
مسابقه با بازی هجومی بازیکنان کشورمان آغاز شد که با یک تاکتیک تهاجمی از همان دقیقه اول با ارائه بازی رو به جلو به دنبال باز کردن دروازه یمن بودند. هرچند در این دقایق یمنی‌ها نیز با استفاده از ضدحمله‌ها در همان دقیقه‌های اول بازی چند حمله خطرناک روی دروازه بیرانوند ترتیب دادند که راهی به دروازه ایران پیدا نکرد. در ادامه، اما این شاگردان کی‌روش بودند که با برتری هافبک‌های ایران در میانه زمین، توپ را در یک سوم دفاعی یمن به گردش در می‌آوردند تا بازیکنان یمن با حضور در زمین خودی تنها به انجام کار‌های دفاعی بپردازند.
مقاومت یمن مقابل حملات ایران خیلی زود شکسته شد و مهدی طارمی در دقیقه ۱۲، تیم کشورمان را یک بر صفر جلو انداخت. در این دقیقه شوت سنگین سردار آزمون را دروازه‌بان یمن برگشت داد، اما در ریباند طارمی با یک بغل پای دقیق توپ را وارد دروازه کرد. پس از این گل اشتیاق بازیکنان ایران برای زدن گل‌های بعدی بیشتر هم شد و ۹ دقیقه بعد از گل طارمی، اشکان دژاگه اختلاف را به دو گل رساند تا ایران شروع طوفانی داشته باشد.
در این دقیقه ضربه ایستگاهی اعلام شده با خطای هند به سود ایران را اشکان دژاگه، کاپیتان ایران با شوت زمینی از فاصله ۳۰ متری زد که توپ پس از برخورد به تیرک عمودی دروازه و کمر سعود السوادی تبدیل به گل شد تا نتیجه بازی ۲ بر صفر به ایران شود.
برتری ایران سبب شده بود تا یمنی‌ها با وجود دریافت دو گل توانی برای جبران گل‌های خورده نداشته باشند و تماشاگران حاضر در ورزشگاه در انتظار گل‌های بیشتری از سوی مهاجمان کشورمان باشند. در دقیقه ۲۵ مهدی طارمی بار دیگر در نقش یک گلزن ظاهر شد تا نتیجه بازی ۳ بر صفر به سود ایران شود. سانتر تماشایی رامین رضاییان از جناح راست زمین را مهدی طارمی با ضربه سری استثنایی به گوشه دروازه یمن فرستاد تا هم ایران را ۳ بر صفر جلو بیندازد و هم دومین گلش را به ثمر برساند. نیمه اول با پیروزی ۳ بر صفر ایران مقابل یمن به پایان رسید تا همه در انتظار افزایش گل‌های زده کشورمان در نیمه دوم باشند.
نیمه دوم هم با بازی هجومی ایران آغاز شد و در دقیقه ۴۸ رضاییان با نفوذ از سمت راست زمین و یک سر توپ به موقع، ارسال دقیقی انجام داد که سانتر او و ضربه سر سردار آزمون را سعد السوادی به خوبی برگشت داد و در ادامه نیز مهدی ترابی و مهدی طارمی نتوانستند توپ را تبدیل به گل کنند. در ادامه ارسال خوب حاج‌صفی و ضربه سر آزمون را سعد السوادی دوباره با واکنش خوب خود دفع کرد. سرانجام در دقیقه ۵۳ بود که ایران به گل چهارم رسید.
ارسال دژاگه از روی کرنر را ترابی در تیرک اول قطع و سپس سعد السوادی با شیرجه نه چندان موفق دفع کرد تا در ادامه توپ بعد از برخورد به بدن طارمی، در داخل محوطه شش قدم مقابل پای سردار آزمون بیفتد و او با ضربه بغل پا گل چهارم تیم ایران را بزند. در این صحنه علاءالدین نعمان از پشت خط دروازه توپ را برگشت داد، ولی کمک داور پشت دروازه اعلام کرد توپ تبدیل به گل شده است.
در دقیقه ۷۶ سردار آزمون ارسال از چپ بازیکنان کشورمان را می‌توانست تبدیل به گل دوم خودش و پنجم ایران کند، اما تیر دروازه مانع شد، اما دو دقیقه بعد ضربه کاشته دژاگه روی دروازه یمن را مدافعان برگشت دادند و توپ به سامان قدوس رسید و مهاجم تعویضی کشورمان با یک شوت از راه دور توپ را وارد دروازه یمن کرد تا تیم کشورمان ۵ بر صفر پیش بیفتد. در دقایق تلف شده نیمه دوم مهدی ترابی با یک شوت از راه دور دیدنی می‌توانست ایران را به گل ششم برساند، اما تیر دروازه مانع ورود توپ به دروازه شد تا در نهایت تیم کشورمان در اولین بازی در جام ملت‌های آسیا با نتیجه پرگل ۵ بر صفر یمن را شکست دهد و شروع مقتدرانه‌ای در این رقابت‌ها داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار