کد خبر: 941048
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
احمد محمدی ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران از نحوه برگزاری و امکانات مورد استفاده برای رقابت‌های انتخابی تیم ملی انتقاد کرد.
 
احمد محمدی تکواندو

جوان آنلاین: احمد محمدی در مورد عدم حضورش در رقابت‌های انتخابی تیم ملی برای دور جدید اردوها جهت حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹، توضیح داد: این تصمیم را به صورت شخصی گرفتم و به نظرم حضور در این نوع انتخابی‌ها صلاح نیست. هم بحث آسیب دیدگی‌ام بود و هم اینکه مبارزه با چنین هوگوهایی در هیچ جای دنیا مورد قبول نیست. این هوگوهای الکترونیکی در هیچ جای دنیا ثبت نشده و مورد قبول فدراسیون جهانی هم نیست. با استفاده از این هوگوها، با اسم‌های بزرگ تکواندوی کشورمان بازی و به راحتی حقشان خورده می‌شود.

او در ادامه انتقاداتش از هوگوهای مورد استفاده در رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو، توضیح داد: به جای سنسور الکترونیکی در داخل هوگوها آهنربا گذاشته‌اند! نمی‌دانم این چه مهندسی است. به نظر من این مدل انتخابی توهین به شأن و شخصیت قهرمانان تکواندو است. تکواندوکاری که رنک ۱۰ دنیا است باید با تکواندوکاری که حتی در استان خودش هم نتوانسته فیکس تیم استانی شود با هم مبارزه کنند که نتیجه آن مصدومیت چند نفر از ملی‌پوشان صاحب نام کشورمان بود.

عضو سابق تیم ملی تکواندو افزود: برای هر کدام از این ملی‌پوشان مانند مهدی خدابخشی ۳۰۰ - ۴۰۰ میلیون هزینه شده تا به مسابقات بین‌المللی اعزام شوند، اما حالا نمی‌دانم چگونه است که این هزینه‌ها نادیده گرفته شده و با چنین مسابقات سطح پایینی باعث آسیب دیدگی آن‌ها می‌شویم. واقعا بازیکنانی که در حد تیم ملی هستند به دلیل استاندارد نبودن این هوگوها باخته‌اند و تکواندوکاری که چیز زیادی بلد نیست با چند ضربه پیروز مسابقه شده است. شاید هم من در حد تیم ملی نبوده‌ام که در انتخابی‌ها شرکت نکرده‌ام. برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم اما این انتخابی‌ها درست نیست.

او در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی برای حضوری دوباره در ترکیب تیم ملی ندارد؟ اظهار کرد: دیگر برنامه‌ای برای تیم ملی ندارم و ان‌شاءالله دوستان موفق باشند، همان چند باری هم که پرچم کشورم را بالا برده‌ام برایم ارزشمند است و خدارا شکر می‌کنم، دیگر با تیم ملی کاری ندارم. در لیگ بازی می‌کنم و در صورت ممکن کار مربیگری را هم انجام می‌دهم.

دارنده مدال نقره تکواندو بازی‌های کشورهای اسلامی، در ادامه با انتقاد از شرایط داوری‌ رقابت‌های انتخابی تیم ملی گفت: اگر فیلم مبارزه فرزان عاشورزاده را نگاه کنید، هر کسی هم تماشا کند متوجه می‌شود که فرزان برنده شیاپ‌چانگ است ولی نمی‌دانم چرا با این داوری‌ها و هوگوها اسم تکواندوکاران ملی‌پوش را زیر سوال می‌برند. باخت فرزان صد در صد بخاطر هوگو بود. برخی داوران واقعا سطح بسیار پایینی دارند و گاها سطح آن‌ها در حد استان‌ها هم نیست.

او افزود: دیروز در دیدار پای فینال، سروش احمدی و آرین محمدی که هر دو از دوستان من هستند مبارزه داشتند و هوگوی یکی از این تکواندوکاران کار نمی‌کرد، هر چقدر ضربه می‌زدند امتیازی ثبت نمی‌شد اما به آن‌ها می‌گفتند بازی کنید. حرفی هم می‌زنیم آدم بده ما هستیم! باید این مشکلات را حل کنند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار