کد خبر: 941044
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
تیم ملی ایران و یمن امروز در نخستین دیدار خود از جام ملت‌های آسیا در پایتخت امارات به مصاف هم می‌روند.
 

جوان آنلاین: تیم ملی ایران و یمن امروز ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی به میدان می‌روند. شاگردان کارلوس کی‌روش و یان کوچیان در نخستین دیدار خود از گروه C جام ملت‌های آسیا به میزبانی امارات حضور هواداران و حامیان خود را هم خواهند داشت.

*تیم ملی ایران

تیم ملی ایران به عنوان بهترین تیم آسیایی با انگیزه و هدف کسب برد پای مسابقه می‌گذارد اما نتایج بازی‌های اخیر به خصوص ناکامی استرالیا و امارات مقابل رقیبان‌شان زنگ خطر را از جانب یمن برای ملی‌پوشان ایران هم به صدا در آورده است.

کارلوس کی‌روش، سرمربی ایران در نشست خبری پیش از این دیدار با بیان این که تیمش باید استحقاق پیروزی مقابل یمن را داشته باشد و در روز بازی این موضوع را نشان دهد، درباره توقف استرالیا و امارات در بازی نخست یادآور شد: همیشه این بازی‌ها برای ما هشدار بود. با این بازی‌ها می‌فهمیم هیچ تیمی کارت اعتباری برای پیروزی ندارد.

هم‌چنین مسعود شجاعی که چهارمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند، به روشنی از آرزو و رویای تیم ملی برای کسب قهرمانی در جام ملت‌های آسیا سخن گفت. او تاکید کرد که تیم ملی جایی برای اشتباه ندارد و از اشتباهات گذشته درس گرفته است و افزود: حضور در فینال خیلی خوشایند است. از بازی با یمن شروع می کنیم که مانند فینال است. ما هفت فینال داریم که فینال اول مقابل یمن برگزار می‌شود.

در تیم ملی ایران وضعیت علیرضا جهانبخش به عنوان بهترین بازیکن این تیم در هاله‌ای از ابهام است و با توجه به غیبت علی قلی‌زاده، مشخص نیست کی‌روش چه بازیکنی را در هافبک راست به بازی می‌گیرد.

تعدد بازیکنان مصدوم و غایب ایران در این رقابت، نوع بازی و ترکیب تیم ملی را مبهم کرده و کارشناسان هم درک واضحی از بازی تیم ملی ندارند. البته کی‌روش تاکید کرده که راهکارهایی برای چنین مواقعی دارد.

با این وجود، احتمالا علیرضا بیرانوند، سید مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، مسعود شجاعی، مهدی طارمی و سردار آزمون در ترکیب اصلی حضور دارند و درباره سایر پست‌ها نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد. مهم‌ترین ابهامات درباره دفاع راست، دفاع چپ، خط هافبک و مهاجم دوم تیم ملی است که در هر پست چند بازیکن حضور دارند و یا بازیکن اصلی این پست‌ها با مصدومیت مواجه شدند.

*تیم ملی یمن

یمنی‌ها که در اوضاع نامساعد امنیتی حاکم بر کشورشان به این رقابت‌ها صعود کردند و تا این مرحله هم شگفتی ساز شدند، رویاهای بزرگی را در سر می‌پروانند و متوقف کردن ایران برای این تیم هم یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

یان کوچیان بازی برابر تیم ملی ایران به عنوان مدعی قهرمانی جام را دشوار دانست ولی در عین حال او به عنوان سرمربی تیم ملی یمن تاکید کرد: ما آرزوها و رویاهای خودمان را داریم. می‌خواهیم با عملکرد خود، احترام تیم‌ها را به کشورمان ببریم.

در این سوی میدان، یمن به عنوان تیم کم نام و نشان وارد زمین خواهد شد و اطلاعات زیادی از بازی این تیم در اختیار هواداران و اهالی فوتبال نیست.

در ترکیب یمن، علاء الصاصی به عنوان موثرتر بازیکن این تیم میدان‌داری خواهد کرد و چه بسا تیم ملی را به دردسر بیاندازد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار