کد خبر: 941021
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
جام هفدهم بدون شک جامی متفاوت خواهد بود، نه فقط، چون اماراتی‌ها به عنوان میزبان این دوره از رقابت‌ها با سیاسی‌کاری‌های کودکانه به کارشکنی برابر برخی تیم‌ها نظیر ایران و قطر دست زدند، بلکه از آن جهت که بازی‌ها با نتایج جالب توجهی آغاز شد، نتایجی که می‌تواند نشان از جامی هیجان‌انگیز و متفاوت داشته باشد.
نخستین شگفتی جام یک روز بعد از افتتاحیه رقم خورد، جایی که ضربه کرنر اناس بنی یاسین اردنی در دقیقه ۲۶ نسخه مدافع عنوان قهرمانی را پیچید تا خالق نخستین شگفتی جام هفدهم باشد. سوت بازی استرالیا – اردن که به صدا درآمد، در بدبینانه‌ترین حالت می‌شد تصور یک تساوی را داشت، چراکه استرالیا قهرمان دوره قبل مسابقات آمده بود برای جبران ناکامی در جام جهانی. با توپ پر هم آمده بود تا با کسب نتیجه‌ای مقتدرانه برای مدعیان جام خط و نشان بکشد، اما اردن اجازه قدرت‌نمایی به کانگورو‌ها را نداد تا پیش‌بینی کی‌روش که به نوعی با تحقیر امکان حضور ایران در فینال، قهرمانی را شانس استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی می‌دانست، با تشکیک روبه‌رو شود.

استارت جام با پنالتی مشکوک
شگفتی نخست را، اما بحرین می‌توانست رقم بزند. افتتاحیه جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا با تساوی میزبان برابر بحرین خاتمه یافت، آن هم در شرایطی که اماراتی‌ها تا دقایق پایانی یک بر صفر بازی را واگذار کرده بودند، اما پنالتی مشکوکی که داور در اعلام آن مردد بود، توانست میزبان رقابت‌ها را از شکست در گام نخست نجات دهد. محمد الرمیحی با گلی که در دقیقه ۷۸ به ثمر رساند، نام خود را به عنوان نخستین گلزن جام هفدهم ثبت کرد. گل او می‌توانست گل پیروزی بحرین در دیدار افتتاحیه باشد، اما ۱۰ دقیقه بعد از نخستین گل بازی بود که داور با گرفتن یک پنالتی مشکوک که توسط احمد خلیل به تور دروازه بحرین چسبید، فرار اماراتی‌ها از باخت را ترتیب داد تا بازی با تساوی یک- یک و البته با ابهامات فراوان در خصوص داوری و پنالتی مشکوکی که باعث گریختن شاگردان زاکرونی از باخت شد به پایان برسد.

جدال در گروه C
جام ملت‌های آسیا امروز با برگزاری دیدار‌های گروه C. دنبال می‌شود. در این گروه علاوه بر ایران و یمن، دو دیدار دیگر هم انجام می‌شود که طی آن کره‌جنوبی با فیلیپین و چین با قرقیزستان دیدار می‌کنند.
کره‌جنوبی بدون شک یکی از مدعیان قهرمانی جام هفدهم است. تیمی که در اولین گام باید با فیلیپین تازه‌وارد دیدار کند. تیمی که برای نخستین بار است که حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند. کره‌ای‌ها البته در سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۸۰ هفت برد پیاپی مقابل فیلیپین به دست آوردند و ۳۶ گل نیز به این تیم زدند، اما با گذشت ۳۹ سال، بدون شک فیلیپین تیمی متفاوت خواهد بود، آن هم با گوران اریکسون. پائولو بنتو، سرمربی کره‌جنوبی با اشاره به شرایط تیمش پیش از اولین دیدار مقابل فیلیپین از انگیزه شاگردانش برای دستیابی به موفقیت بعد از پنج دهه ناکامی در جام ملت‌ها خبر می‌دهد و تأکید می‌کند که نباید مقابل حریف تازه شوکه شد. فیلیپین تیم یکصد و شانزدهم رده‌بندی فیفاست و کره‌جنوبی هم در رده پنجاه و سوم این رنکینگ قرار دارد. با وجود این، شاگردان بنتو ۵۵ سال است که موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا نشده‌اند.
چینی‌ها اگرچه چهره یک تیم مدعی را ندارند، اما طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری هنگفتی روی فوتبال کرده‌اند تا بتوانند به نتیجه دلخواه خود دست یابند. این تیم هنوز به هیچ موفقیتی در فوتبال آسیا دست نیافته، اما طی این سال‌ها تلاش زیادی کرده تا خود را از لحاظ فنی و امکانات به پای تیم‌های مطرح آسیا برساند و این رقابت‌ها فرصت خوبی است تا بتواند خود را نشان دهد. چین در نخستین دیدار این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف قرقیزستان می‌رود. تیمی که به عنوان یک مدعی در گروه C. به آن نگاه نمی‌شود، اما الکساندر کریستینین، سرمربی روسی آن معتقد است همه چیز در زمین بازی مشخص خواهد شد: «کاملاً مشخص است که قدرتمندترین تیم در این گروه کدام است. با این حال، بازی در ورزشگاه با نتیجه صفر بر صفر شروع می‌شود و سرنوشت در زمین مشخص خواهد شد. ما می‌خواهیم خودمان سرنوشت‌مان را رقم بزنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار