کد خبر: 941000
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
جلسه رئیس‌جمهور امریکا با نمایندگان کنگره به الفاظ رکیک کشیده شد
تعطیلی دولت فدرال ادامه دارد. در این میان رسانه‌های امریکایی گزارش کرده‌اند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در نشست با رهبران کنگره، لفاظی‌های همراه با ناسزا سر داده و در یک جا نیز گفته ترحیج می‌دهد مسئله تعطیلی اخیری که در دولت امریکا به‌وجوده آمده را «اعتصاب» توصیف کند تا دورنمای تعطیلی بر اختلاف درباره بودجه درخواستی دولت برای ساخت دیوار مرزی در جنوب امریکا همچنان تیره بماند.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل روزنامه وال‌استریت ژورنال درگزارشی نوشت: دونالد ترامپ روز جمعه مذاکراتی در پشت در‌های بسته و جنجالی با چارلز شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا داشته و در ابتدای این جلسه یک لفاظی همراه با ناسزا و یاوه‌گویی به مدت ۱۵ دقیقه داشته است. منابع آگاه دیگری نیز این روایات را نزد رسانه‌های سی‌ان‌ان و دیلی بیست تأیید کرده‌اند.
محوریت این نشست مسئله اختلاف نظر در دریافت بودجه مورد درخواست ترامپ برای دیوار در مرز با مکزیک به مبلغ ۶/۵ میلیارد دلار بوده است.
براساس گزارش سی‌ان‌ان ترامپ ظاهرا در این جلسه گفته که نمی‌خواهد برای کمتر از این مبلغ مذاکره کنند. دیلی بیست نیز گزارش کرد که در این جلسه ترامپ، نانسی پلوسی را از بابت صبحت توهین آمیز اخیر رشیده طلیب، نماینده فلسطینی‌الاصل دموکرات کنگره امریکا که در آن به مادر ترامپ توهین کرده بود مقصر دانسته است. براساس گزارش‌ها ترامپ به قانونگذاران امریکایی گفته که نمی‌توانند استیضاحش کنند، چون بیش از حد محبوب است. این در حالی است که ترامپ در یک توئیت روز جمعه نیز صبحت مشابهی را مطرح کرده بود. نانسی پلوسی نیز در پاسخ به رئیس‌جمهور امریکا گفته است که آن‌ها این جلسه را به منظور بحث درباره مسئله تعطیلی دولت امریکا که روز جمعه چهاردهمین روز آن بود تشکیل دادند و بحث جلسه به استیضاح مربوط نمی‌شود. چند منبع گفتند که رئیس‌جمهور امریکا در این جلسه از الفاظ رکیکی استفاده کرده است. ترامپ همچنین در این جلسه گفته که ترجیح می‌دهد از لغت اعتصاب برای مسئله تعطیلی دولت امریکا استفاده کند. این تعطیلی دولت از تاریخ ۲۲ دسامبر در اثر اختلاف نظر بر سر بودجه مربوط به ساخت دیوار در مرز با مکزیک آغاز شد و تاکنون موجب شده صد‌ها هزار کارمند دولت به مرخصی اجباری بروند یا مجبور به انجام کار بدون حقوق شوند.
خود ترامپ در صفحه توئیتر خود درباره رایزنی‌های عصر شنبه دولتش با رهبران دموکرات‌های کنگره گفت: «مایک پنس معاون رئیس‌جمهور و تیمش کاخ سفید را ترک کردند. آن‌ها پیش از ترک کاخ سفید مرا در جریان دیدارشان با نمایندگان (چاک) شومر و (نانسی) پلوسی قرار دادند. آنچنان پیشرفتی در این دیدار حاصل نشد و برای روز یک شنبه دیدار دومی تعیین شد.»
تعطیلی دولت در امریکا در شرایطی ادامه دارد که بودجه ارتش و برخی از نهاد‌ها تأمین شده، اما ۸۰۰ هزار کارمند و کارگر در دیگر نهاد‌های دولت یا بدون حقوق کار می‌کنند یا به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار