کد خبر: 940992
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره فیلم فجر مطرح کرد
یکی از اعضای هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر گفت: در این دوره شاهد تعداد بیشتری فیلم خوب خواهیم بود و احتمالاً شاهد گلایه‌هایی که همیشه منتقدان و کارشناسان سینمایی به جشنواره داشتند و مثلاً می‌گفتند تعداد فیلم‌های خوب در جشنواره کم است یا هیئت انتخاب فیلم‌های خوب را کنار گذاشته‌اند، نخواهیم بود.
نوید پارسا
شاهرخ دولکو با بیان اینکه اثری نداشتیم که به خاطر موضوع و محتوا نتواند به جشنواره وارد شود، عنوان کرد: در عین حال درباره کیفیت فیلم‌ها قطعاً داوران، شرایط سختی را برای اهدای جایزه خواهند داشت. وی که با ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: اگر هم در تولیدات یک ساله سینمای ایران فیلم‌هایی بودند که از خط قرمز‌ها عبور کرده باشند، خودشان درایت به خرج داده و اثرشان را به جشنواره ارائه ندادند یا احساس کردند شاید حواشی روی اکرانشان تاثیر بگذارد و در نهایت فیلم‌هایی که به دست ما رسید ممیزی عجیب و غریبی نداشتند که به لحاظ مضمون و موضوع از جریان جشنواره کنار گذاشته شوند. او در بخش دیگری از این گفت‌وگو مطرح کرد: هرساله با توجه به انتظار و شناختی که از سینمای ایران داریم تقریبا مشخص است که سطح آثار چگونه خواهد بود و به این ترتیب هرساله با مقدار تغییر جزئی‌ای شاهد کم یا زیاد شدن تعداد فیلم‌های خوب هستیم. به طور کلی در هر دوره‌ای ممکن است به تعداد آثار خوب اضافه شده یا از آن کم شود.
دولکو گفت: با این حال در این دوره شاهد تعداد بیشتری فیلم خوب خواهیم بود و احتمالا شاهد گلایه‌هایی که همیشه منتقدان و کارشناسان سینمایی به جشنواره داشتند و مثلاً می‌گفتند تعداد فیلم‌های خوب در جشنواره کم است یا هیئت انتخاب فیلم‌های خوب را کنار گذاشته‌اند، نخواهیم بود. به نظر می‌رسد در این دوره فیلم‌هایی که خوب باشد و بتواند رضایت مخاطبان را جلب کند بیشتر از سال‌های قبل خواهد بود، از نظر من این اتفاق بهتر از این است که تنها یک یا دو فیلم خوب وجود داشته باشد و بقیه متوسط یا ضعیف باشند زیرا در این حالت رقابت جدی‌تری می‌تواند بین آثار شکل بگیرد.
این عضو هیئت انتخاب با تأکید بر اینکه آثار مختلفی با مضامین گوناگون در جشنواره امسال وجود دارد، بیان کرد: فیلمسازان طبق درک و دریافتی که از جهان اطرافشان دارند و مسائلی که در زندگی روزمره با آن مواجه می‌شوند، موضوعاتی را انتخاب کردند و به همین دلیل مضامین مختلفی در فیلم‌ها دیده می‌شود. در جشنواره امسال طبیعتا فیلم‌هایی با مضامین تکراری داریم، اما زاویه دید فیلمسازان متفاوت از هم است و همین، نوع روایت را تازه می‌کند. قطعاً زاویه دید، نگاه فیلمساز و همچنین خط داستانی می‌تواند نگاه جدیدی به فیلم‌ها بدهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار