کد خبر: 940858
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
رئیس صندوق احیاء سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور:
- رئیس صندوق احیاء سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تعداد 60 بنای تاریخی کشور در سال آینده با حضور سرمایه گذاران مرمت می شود.

پرهام جانفشان در حاشیه سفر خود به شهرستان دامغان افزود: در صندوق احیاء آثار تاریخی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، بناهای تاریخی احیاء شده و کاربری متناسب با جایگاه آن بنا تعریف می شود.
وی ابراز داشت: برای مرمت هر بنا به صورت مستقیم 20 شغل و در مجموع در سال آینده یک هزار و 200 فرصت شغلی به منظور مرمت بناهای تاریخی ایجاد می شود.
وی افزود: مبلغ سرمایه گذاری در سال 98 برای مرمت بناهای تاریخی 800 میلیارد ریال خواهد بود.
جانفشان خاطر نشان کرد: طبق برنامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سالانه 100 بنا در این صندوق وارد چرخه مرمت و بهره برداری می شود.
وی اضافه کرد: ورود سرمایه گذاران در حوزه آثار تاریخی، اقدامی بزرگ است که ایجاد اشتغال، رونق گردشگری و تقویت صنایع دستی را به همراه دارد.
رئیس صندوق احیاء سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: با توجه به اهمیت شهر دامغان از لحاظ تاریخی و وجود آثار تاریخی، کاروانسرا و مجموعه های گردشگری، زمینه ورود سرمایه گذاران فراهم است.
700 هزار اثر تاریخی در کشور وجود دارد که از این تعداد 32 هزار اثر تاریخی ثبت شده است.
رئیس صندوق احیاء سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور، روز شنبه به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت روز تاریخانه در دامغان حضور یافت.
دامغان در فاصله نزدیک به 110 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان واقع است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر