کد خبر: 940853
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶
متهمان تحت تعقیب در جریان خرید و فروش مواد مخدر مرتکب قتل شده بودند
بسیاری از افرادی که مرتکب قتل می‌شوند پس از حادثه از محل متواری می‌شوند. آن‌ها در بهترین حالت به مدت چند سال موفق می‌شوند به دور از چشم پلیس برای خودشان به صورت مخفیانه زندگی کنند، اما تجربه نشان داده است که دست قانون سرانجام گریبان این افراد را خواهد گرفت. در جریان یکی از پرونده‌های قتل که یک‌سال قبل اتفاق افتاد، عامل حادثه موفق به فرار از دست پلیس شد، اما مأموران موفق شدند مخفیگاه او را در شهرستان گرمسار شناسایی کنند. وقتی مأموران وارد مخفیگاه متهم شدند موفق شدند هم اتاقی او را که وی هم از قاتلان فراری بود بازداشت کنند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۶:۲۰ شانزدهم آبان سال گذشته قاضی منافی‌آذر، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری‌۱۷۹ خلیج‌فارس از قتل مرد جوانی با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد. تیم جنایی در بیمارستان فیاض‌بخش با جسد مرد ۳۲‌ساله‌ای به نام شمس روبه‌رو شدند که با اصابت چند گلوله به قتل رسیده بود. نخستین بررسی‌ها نشان داد مقتول لحظاتی قبل در مسیر شرق به غرب بزرگراه آزادگان، خروجی اتوبان خلیج فارس با شلیک چند گلوله مرد آشنایی روبه‌روی چشمان فرزند خردسالش زخمی شده که پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت خونریزی فوت می‌کند. پسر دایی مقتول که شاهد حادثه خونین بود، گفت: ساعت‌۱۵ عصر بود که با پسر عمه‌ام (شمس) تماس گرفتم و به او گفتم که در قهوه‌خانه‌ای حوالی آزادگان منتظر او هستم تا با هم قلیان بکشیم. دقایقی بعد پسر عمه‌ام با پسر سه‌ساله‌اش به قهوه‌خانه آمدند. در حال قلیان کشیدن بودیم که تلفن همراهش زنگ خورد و گفت: باید به خانه‌اش برود و با خودروی ۲۰۶ او به طرف خانه‌اش به راه افتادیم که در میانه راه گفت: با یکی از بستگانش در بزرگراه آزادگان قرار دارد. او خودرو را در نزدیکی بزرگراه خلیج فارس نگه داشت و از خودرو پیاده شد و گفت: من و پسرش داخل خودرو منتظر او بمانیم. پس از این خودروی پژو‌۲۰۷ کنارش توقف کرد که متوجه شدم راننده آن شاهرخ از بستگان نزدیک همسرش است. آن‌ها در حال حرف زدن بودند که صدای شلیک دو گلوله به گوشم رسید و دیدم که پسر عمه‌ام زخمی شد. شمس در حالی که خونین بود سنگی برداشت و به شیشه خودروی‌۲۰۷ زد که شاهرخ از خودرو پیاده شد و چند تیر دیگر به طرف او شلیک کرد و به سرعت از محل گریخت. پس از آن خودم را به سرعت به او رساندم و جسد خونینش را به بیمارستان بردم، اما متأسفانه او فوت کرد. همسر مقتول هم در تحقیقات پلیسی در ادعایی گفت: شاهرخ از بستگان نزدیک من بود و مدتی قبل از او مقداری پول برای خرید خانه قرض گرفتیم و همین موضوع باعث اختلاف ما شد. او ۲۰‌دقیقه قبل از حادثه با من تماس گرفت و گفت: به شوهرم بگویم که پولش را پس دهد و من هم با شوهرم تماس گرفتم که با هم قرار گذاشته بودند حرف بزنند، اما نمی‌دانم چرا او شوهرم را به قتل رساند. بررسی‌های مأموران پلیس حکایت از این داشت شاهرخ از مجرمان سابقه‌داری است که در زمینه خرید و فروش مواد مخدر هم فعالیت دارد. همچنین مشخص شد وی پس از قتل به مکان نامعلومی گریخته است.
هم‌اتاقی قاتل فراری هم قاتل فراری بود
تحقیقات مأموران نشان داد قاتل هر چند وقت یکبار برای فرار از دام مأموران مخفیگاهش را تغییر می‌دهد تا اینکه چند روز قبل مأموران در بررسی‌های تخصصی مخفیگاه وی را در شهرستان گرمسار استان سمنان شناسایی کردند. مأموران سپس با گرفتن نیابت قضایی از قاضی منافی‌آذر شامگاه جمعه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند. مأموران در مخفیگاه متهم که خانه‌ای اجاره‌ای بود مرد دیگری را هم به نام ابراهیم دستگیر کردند که مشخص شد وی هم اتاقی او است. در حالی که ابراهیم مدعی بود به صورت اتفاقی با قاتل فراری آشنا و هم اتاقی شده است، بررسی‌های مأموران نشان داد ابراهیم هم قاتل فراری است که شامگاه یک‌شنبه ششم اسفند‌سال گذشته در نزدیکی قهوه‌خانه‌ای حوالی یافت‌آباد در جنوب تهران در درگیری، پسر عموی ۲۵‌ساله‌اش را با چاقو به قتل رسانده و از محل گریخته است. مأموران دریافتند ابراهیم که قاچاقچی مواد مخدر است روز حادثه پسر عمویش را که رقیب او بوده و از قبل هم به خاطر خرید و فروش مواد مخدر اختلاف داشته‌اند با ضربات متعدد چاقو به قتل می‌رساند و از آن روز به بعد فراری می‌شود تا اینکه شاهرخ مدتی بعد از قتل یکی از بستگانش، ابراهیم را که از قبل می‌شناخته می‌بیند و بدین ترتیب دو قاتل فراری هم‌اتاقی می‌شوند. دو قاتل فراری پس از دستگیری برای تحقیقات بیشتر به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار