کد خبر: 940825
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر:
یکی از اعضای هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر بیان کرد: ۳۲ اثری که اکنون در بخش نگاه نو و سودای سیمرغ حضور دارند، برآمده از ظرفیت سینمایی ما هستند. کیفیت آثار سینمایی در مجموع رو به پیشرفت است و این نوید خوشایندی برای سینمای کشور است.
حسن خجسته در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تأکید بر اینکه «داوری آثار هنری کار بسیار سخت و زمانبری است»، بیان کرد: پروسه انتخاب آثار کار بسیار وقت‌گیری است و بین اعضای هیئت انتخاب گفت‌وگو‌های بسیاری صورت می‌گیرد زیرا اقناع کردن، بسیار دشوار و پیچیده است.
وی توضیح داد: مهم‌ترین نکته مورد توجه بین اعضای هیئت انتخاب خط روایی و داستان فیلم بود، همچنین قدرت و توانایی فیلمساز در سینمایی‌سازی و ویژوالیزه کردن آن اثر و چگونگی شخصیت‌پردازی از جمله موضوعات مورد توجه‌مان بود. مورد دیگر نگاه فیلمساز به موضوعی که در اثرش به آن پرداخته بود، برمی‌گردد. کیفیت آثار سینمایی در مجموع رو به پیشرفت است و این نوید خوشایندی برای سینمای کشور است که سال آینده سینما از تماشاگر بیشتری برخوردار خواهد بود و سینما دیدنی‌تر می‌شود. خجسته درباره اینکه آیا اثری به دلیل مشکلات ممیزی نتوانسته است به بخش رقابتی وارد شود؟ گفت: ما تمام آثار را که حدوداً ۸۳ فیلم بود نگاه کردیم و اتفاقاً می‌توانم بگویم سینمای ما در حال رشد است. فیلمی در بین آثار ارسالی وجود نداشت که به خاطر موضوعاتی که در آن مطرح کرده است نتواند به جشنواره وارد شود. مخصوصاً فیلمسازان جوان نکات جالبی را در آثارشان آوردند و این شرایط امیدوارکننده‌ای است. وی در پایان اظهار کرد: در یک جشنواره و در داوری آثار ممکن است بین اثری که در رتبه چهارم قرار می‌گیرد با اثری که در رتبه سوم است، تفاوت چندانی وجود نداشته باشد، اما بالاخره مجبور هستیم این آثار را در سطح‌های مختلفی بگنجانیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار