کد خبر: 940812
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم استقلال و خودکفایی در حوزه‌های صنعتی، به اهمیت فعالیت قطعه سازان کشور در شرایط سخت تحریم اشاره کرد و گفت: باید در تمام زمینه‌ها به خصوص صنعت خودرو و قطعه سازی از ایجاد انحصار جلوگیری کنیم تا فضای کسب و کار رقابتی شود، زیرا آینده موفق صنایع ما در گرو فعالیت در فضای رقابتی است. وی تاکید کرد حواشی و هجمه برای صنعت خودرو کشور همانند سم است و آب در آسیاب دشمنان می‌ریزد.
جوان آنلاين: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم استقلال و خودکفایی در حوزه‌های صنعتی، به اهمیت فعالیت قطعه سازان کشور در شرایط سخت تحریم اشاره کرد و گفت: باید در تمام زمینه‌ها به خصوص صنعت خودرو و قطعه سازی از ایجاد انحصار جلوگیری کنیم تا فضای کسب و کار رقابتی شود، زیرا آینده موفق صنایع ما در گرو فعالیت در فضای رقابتی است. وی تاکید کرد حواشی و هجمه برای صنعت خودرو کشور همانند سم است و آب در آسیاب دشمنان می‌ریزد.
علی گلمرادی در ادامه گفتگو اظهار داشت: قطعا حمایت و مراقبت از قطعه سازان و تولیدکنندگان بزرگ داخلی برای رونق صنعت خودروسازی یک ضرورت است و اگر شرکت‌های قطعه ساز با مشکل مواجه شده و موفق نشوند حتما صنعت خودرو ما شکست خواهد خورد.
وی افزود: باید برای توسعه قطعه سازان و رفع مشکلات و حاشیه‌های ایجاد شده برای آن‌ها تلاش کنیم و و فضای مزیت رقابتی را برای آن‌ها ایجاد کنیم. از جمله شرکت‌هایی که توانمندی‌های بسیار خوبی داشته و می‌تواند در این فضا به رونق صنعت خودرو و قطعه سازی کشور کمک کند گروه قطعه سازی عظام است.
نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: گروه عظام هم با توجه به سوابق و پیشینه و نقش آفرینی که در سنوات گذشته در صنعت خودرو کشور داشته است باید بیشتر تقویت شده و مورد توجه واقع شود. اخیرا مطالب و مواضعی در ارتباط با آن‌ها شکل گرفته است که این گونه حواشی و هجمه برای صنعت خودرو کشور همانند سم است و آب در آسیاب دشمنان ریختن است.
گلمرادی افزود: باید در کنار مشکلات به نقاط قوت هر مجموعه نیز توجه ویژه داشته باشیم و البته در جهت رفع مشکلات نیز گام برداریم، اما نباید رفتار ما به گونه حذفی باشد یعنی به جای اینکه مجموعه‌ای را تقویت کرده و و مشکلات را مرتفع کنیم ساده‌ترین کار این باشد که این‌ها را کنار بگذاریم.
وی تاکید کرد: ما به شدت نیازمند توسعه در حوزه قطعه سازی علی الخصوص شرکت‌هایی استخوان دار و باسابقه مانند عظام هستیم. اگر شرکتی مانند عظام با مشکل مواجه شود در واقع مدیریت کشور در حوزه صنعت زیر سوال می‌رود. ما کشوری هستیم که امروز با مسائل و مشکلات خیلی جدی مواجه هستیم و فشار‌ها و بار تحریم‌ها بر روی دوش کشور سنگینی می‌کند، بعد ما با ایجاد حواشی بی پایه داشته هایمان را نیز از دست می‌دهیم. این‌ها در واقع روش‌ها و رویه‌های غلطی است که باید اصلاح شود.
نماینده مردم بندر امام خمینی (ره) و امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه کسانی که به هر دلیلی باعث می‌شوند تا شرکت‌های اینچنینی آسیب ببینند باید این کار را متوقف کنند و اگر شرکت‌های قطعه ساز دیگر نیز به خاطر رقابت و با هدف ایجاد انحصار برای خود این فضا‌ها را ملتهب می‌کنند بهتر است با توسعه توانمندی‌های خودشان منافع شان را تامین کنند نه با حذف و آسیب زدن به رقبا. این یک نکته اساسی و کلیدی است که باید در همه بخش‌ها لحاظ شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار