کد خبر: 940759
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
افشاگری زاکانی درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی:
نماینده سابق مجلس با بیان اینکه ما در حال جنگ اقتصادی با آمریکا هستیم و دولت چرا هیچ کاری نمی‌کند، گفت: یک تصمیم غلط درباره دلار ۴۲۰۰، کشور وارد یک تنگنای اقتصادی و ارزی شد.

جوان آنلاین: علیرضا زاکانی شامگاه جمعه در همایش بصیرتی که در تکیه شاه خراسان قم برگزار شد، ضمن گرامی داشت دهه بصیرت، اظهار داشت: ۹ دی منشأ یک تغیر بزرگ در جمهوری اسلامی ایران شد، تغییری همچمون ۱۹ دی که زمینه ساز برای برپایی جمهوری اسلامی ایران شده است.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه هر مشکلی دارای ریشه‌های مختلفی است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در پی پیشرفت در زینه‌های گوناگون بوده و دشمنان نیز از طرق و افراد مختلف همچون دولت موقت، جنگ سخت محلی و دفاع مقدس به دنبال ایجاد براندازی پس از پیروزی انقلاب بوده که در آن موقع به شکست برخورد.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: از سال‌های پایانی دفاع مقدس جنگ نرم فرهنگی و اجتماعی آغاز شد که توانستیم با موفقیت از آن عبور کرده، اما از نیمه سال ۷۵ با انتصاب و انتخاب‌های برخی مسئولان سال‌های های پر تنشی را در کشور تجربه کریم. در اوایل دهه ۸۰ دشمن با ایجاد تفرقه‌های سیاسی مردم را به جان هم انداختند و در مقابل هم قرار داد که این نیز زمینه ساز شناخت برخی منافقین در رأس کار شد.

وی فتنه سال ۸۸ را نقشه‌ای برای براندازی نظام اسلامی دانست و ابراز کرد: در فتنه سال ۸۸ به علاوه ضد انقلاب خارجی و داخلی، افرادی بودند که در طی زمان متحول شده بودند، همان تندرو دهه ۶۰ به خاطر ثروت و قدرت خط بطلان روی تفکر خود کشیدند و در مقابل مردم ایستاند تا اینکه در ۹ دی سال ۸۸ پس از هتک حرمت عزای امام حسین (ع) مردم پرونده آن‌ها را تا همیشه در نظام جمهوری اسلامی بستند.

نماینده سابق مجلس گفت: در صدر اسلام سه دسته منافق وجود داشت، دسته اول کسانی بودند که چرب و شیرین اسلام بر دهانشان مزه کرد و هیچوقت اعتقادی به اسلام نداشتند، دسته دوم کسانی که با ایمان کم امدند و بر اثر این ایمان پایین از اسلام خارج شدند و، اما درسته سوم کسانی بودند که پس از پیامبر (ص) بر اسلام باقی ماندند و هیچ وقت نگفتند از اسلام خارج شدیم و از این طریق توانستند بر بدنه اسلام ضربه زده در روز ۹ دی ماه پرده از چهره منافقانه این افراد فرو ریخت و بی ابرو شدند.

وی افزود: فتنه‌گران به قانون، اسلام و هیچ چیز دیگر اعتقاد نداشتند، طعم قدرت آن‌ها را مست کرده و حدود ۴۰ درصد از ارای مردم را در انتخابات بعدی از صندوق‌ها حذف کردند، فتنه‌گران منافق آبروی اسلام، آبروی جمهوری اسلامی و نیز مردم را ناامید کرده و دشمن را برای ابراز دشمنی‌های گسترده‌تر امیدوار کردند.

وی نفوذ را یکی از ابزار دشمن دانست و ادامه داد: پس از برجام که دشمن نتوانست به هدف خویش دست پیدا کند، راهی جز نفوذ برای تزریق اطلاعات غلط به مسئولان برای تصمیم‌های غلط در سطح گسترده نداشت و اینکه برخی تصمیمات ساده و سطحی در بین مسئولان وجود دارد بخاطر همین موضوع است.

نماینده سابق مجلس افزود: دستگاه‌های دقیق امنیتی چشمشان را باز کنند، میراث امام دست و من و شماست و باید مراقب باشیم کسی با این میراث بزرگ که با خون شهدا امضا شده بازی نکند.

وی یکی از دلایل اینکه نتوانستند برخی خواص در فتنه ۸۸ خوب عمل کنند و فتنه ۸ ماه طول بکشد را نداشتن امادگی لازم دانست و گفت: باید امسال و سال آینده مراقب بوده و پیشگیری کنیم، دشمن در سال آینده تمام تجربه‌های ۴۰ ساله را جمع کرده و با تشکیک در کارآمدی به دنبال کاهش سرمایه اجتماعی و ایجاد نارضایتی مردم و بروز شکاف میان مردم و مسئولان خواهد بود.

زاکانی با بیان اینکه افرادی در پی تشدید تنگنا با فساد و عدم کارآمدی هستند، اظهار داشت: برخی نیز مأمور به عدم کار هستند و با سنگ اندازی‌های مختلف سطح نارضایتی مردم را بالا برده و این سبب تحریک آمدن مردم به کف خیابان‌ها است.

وی ادامه داد: باید از خود بپرسیم که کشور ما یا در حال جنگ هستیم یا نیستیم؟، ما در حال جنگ اقتصادی با آمریکا هستیم، چرا هیچ کاری نمی‌کنیم؟ با یک تصمیم غلط درباره دلار ۴۲۰۰ کشور وارد یک تنگنای اقتصادی و ارزی شد و سبب شد که که قوه قضائیه دنبال مفسدان بگردد و از طریق دلالان به معاون بانک مرکزی و از او به رئیس بانک مرکزی و در آخر به رئیس جمهور در رابطه با این تصمیم برسد.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه در زمان جنگ برای عدم شناسایی دشمن در شب عملیات می‌کردند، گفت: در قانون شفافیت مالی؛ مجلس قانونی را مصوب کرد که دولت موظف به اجرای این قانون است، اما حالا که دولت موفق به انجام این قانون نبوده به دنبال تصویب FATF است، حالا در این جنگ دولت می‌خواهد دو دستی اطلاعات مالی مردم و کشور را دست دشمن داده و از این طریق به راحتی می‌تواند دست روی نقطه ضعف اقتصادی ایران بگذارد.

وی با بیان اینکه در مشکلات معیشتی و سیاسی گروهی نیز افرادی هستند که دعوت به شورش می‌کنند، افزود: حجاریان گفت که اصلاحات با نافرمانی مدنی امکانپذیر است و نمی‌تواند از داخل صندوق‌های آراء خارج شود.

زاکانی بیان اینکه ما باید نوکری مردمی را انجام دهیم و وظیفه ما همراه بودن با مردم است، ادامه داد: برخی افراد در سال آینده همه این گسل‌ها را تکان می‌دهند و با ایجاد ناراضی مردم آن‌ها را داخل خیابان بریزند، اول باید بدانیم که این افراد چه کاری می‌کنند و با شفاف سازی مسائل کشور و تکیه بر توانمندی داخلی مردم را امیدوار کنیم و مردم متوجه شوند مشکلات کشور به خاطرد عملکرد نادرست مسئولان است.

وی راه حل مشکلات کشور را داخل دانست و اظهار داشت: مشکل کشور ما را از طریق آمریکا و اروپا حل نمی‌شود و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و اعتماد بر جوانان باید پرچم تغییر برخی از مناسبات ناثواب را به دست بگیریم و حلقه بسته قدرت و مدیریتی را باز کرده و افراد متعهد به اسلام رأس خدمت به مردم گمارده شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار