کد خبر: 940731
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش 288 میلی متری ذخایر سدهای آذربایجان غربی خبرداد.

کیومرث دانشجو اظهار داشت: در حال حاضر با افزایش ۲۸۸ میلیون متر مکعبی ذخایر ۱۳ سد مخزنی استان طی سال آبی جاری، ذخیره آب این سدها در مجموع ۹۹۴ میلیون متر مکعب بوده است.

وی، با بیان اینکه میزان بارش‌ها در این استان ۱۱۶.۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به میزان ۱۶۶ میلیمتر باران در آذربایجان‌غربی باریده است که در سال گذشته این رقم ۷۶.۸ میلیمتر گزارش شده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه میزان بارندگی در سطح استان در دراز مدت ۱۰۲.۶ میلیمتر بوده است، اضافه کرد: میزان بارندگی‌های سال آبی جاری ۶۱.۹ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه درازمدت نشان می‌دهد.

وی، همچنین با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: میزان بارندگی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سال آبی جاری ۱۶۷ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجه ۱۳۳.۳ درصدی را نشان می‌دهد و تراز دریاچه ارومیه نیز در حال حاضر با افزایش ۲۶ سانتیمتری نسبت به روزهای مشابه سال گذشته و افزایش ۲۷ سانتیمتری نسبت به اول مهرماه امسال به میزان ۱۲۷۰.۵۴ متر رسیده است.

دانشجو، وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر را به صورت تقریبی دو هزار و ۴۷ کیلومترمربع عنوان و تصریح کرد: حجم آب موجود در دریاچه در حال حاضر ۱.۵۴ میلیارد مترمکعب است که نسبت به روزهای مشابه در سال گذشته ۴۷۰ میلیون مترمکعب و نسبت به اول مهرماه امسال ۴۹۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

وی، همچنین افزایش ۴۱ درصدی ذخایر سدهای آذربایجان‌غربی را از دیگر نتایج مثبت بارندگی‌های اخیر در استان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر با افزایش ۲۸۸ میلیون متر مکعبی ذخایر ۱۳ سد مخزنی استان طی سال آبی جاری، ذخیره آب این سدها در مجموع ۹۹۴ میلیون متر مکعب بوده که بیشترین ذخیره سازی در سدهای بوکان با ۳۳۴ میلیون مترمکعب، شهرچای با ۱۱۰ میلیون مترکعب و آغ چای با ۱۹۵ میلیون مترمکعب اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر