کد خبر: 940674
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه برخی مسئولان میان مردم نیستند تا شرایط سخت اقتصادی را با پوست و گوشت و استخوان‌شان لمس کنند، گفت: نمی‌شود شعار انقلابی داد، اما عملکرد چیز دیگری باشد.
به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در یادواره شهدای گران‌قدر اردکان که شامگاه پنج‌شنبه در مسجد امام سجاد (ع) این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه یادواره شهدا یعنی شناخت آنان و ادامه راه‌شان، اظهار کرد: شهدا همگی از ابتدای انقلاب اسلامی تا شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم، همگی برای رسیدن به هدف‌شان از دنیا گذشتند و اگر ایثار و گذشت آنان نبود، امروز کشور ما به این استقلال و امنیت نمی‌رسید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با نگاهی به کارنامه انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی تصریح کرد: در این کارنامه ما در بحث توجه به آرمان‌ها و شعار‌های اصلی انقلاب که استقلال، آزادی، مردم‌سالاری و توجه به اسلامیت است، کارنامه بسیار موفقی داشته‌ایم، اما در برخی عرصه‌های ساختاری و کارکردی متأسفانه نقاط ضعفی وجود دارد که به عملکرد دولت‌ها بازمی‌گردد. وی ادامه داد: نگاه کنید جوانان در همه ادوار انقلاب، از دفاع مقدس تا همین امروز پای‌کار انقلاب بوده‌اند و به‌طور خاص در عرصه دفاع و امنیت، کاری کرده‌اند که به اذعان نهاد‌های امنیتی و بر اساس آمار‌های همین نهادها، ایران با وجود قرار داشتن در قلب ناامن‌ترین منطقه دنیا، بهترین آمار از منظر امنیتی را دارد و کشور ما از امن‌ترین کشورهاست.
‌وی با بررسی شرایط امروز کشور تصریح کرد: وقتی قانون درست اجرا نمی‌شود و رابطه حاکم می‌شود، وقتی فرقی بین تولیدکننده و دلال نیست و حتی دلال و قاچاقچی و قانون‌شکن قوی‌تر هستند، می‌شود همین شرایطی که امروز تولیدکننده ما متضرر می‌شود و کارگاه‌های تولیدی بسته‌شده و به ورشکستگی می‌افتند، اما آن ۴ درصدی‌های رانت‌خوار هر روز بر ثروت‌شان افزوده و فربه‌تر می‌شوند. قالیباف تصریح کرد: نمی‌شود سیاست‌ها انقلابی باشد، شعار مبارزه با فساد بدهیم، اما نهاد‌های مالی و سازمان‌های ما ناکارآمد باشند؛ حرف‌مان با عملکرد سازمان‌های‌مان جور درنمی‌آید.
وی در ادامه به نقش مردم در اداره جنگ پرداخت و خاطرنشان کرد: هرگاه مردم پای‌کار بودند، آن کار با موفقیت و پیروزی همراه بوده، نمونه آن‌هم حضور مردم در دوران دفاع مقدس است. این مردم بودند که جنگ را اداره کردند و نتیجه آن‌هم عزت برای کشور بود آن‌هم در مقابل دشمنی که از سوی ابرقدرت‌های بزرگ دنیا حمایت می‌شد. اکنون هم اداره کشور با باور به مردم ممکن است نه با اتکا و اعتماد به بیگانه؛ اگر مردم محور اقتصاد و فرهنگ شدند، اقتصاد و فرهنگ قدرت می‌گیرد و البته با تصدی‌گری دولت، اقتصاد هرروز ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر و دولت روزبه‌روز فربه‌تر و ناکارآمدتر می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار