کد خبر: 940602
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
نگاهی به پوستر سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر
ای کاش طراحان پوستر، یک سیمرغ با بال‌های در هم تنیده در قامت نمادی قدرتمند از جشنواره فیلم فجر را برای ما به تصویر می‌کشیدند نه آنچه امروز از آن رونمایی شد.
سرویس فرهنگی جوان آنلاین - حامد طبیعت پور: امروز همزمان با برگزاری نشست خبری معرفی فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر از پوستر جشنواره فجر نیز رونمایی شد.

در چندسال اخیر پوستر جشنواره‌های هنری همواره با حرف و حدیث فراوانی همراه بوده و گاهی با هجمه بسیاری روبه‌رو شده است. گرچه برخی از این انتقادات را میتوان ناشی از تنوع سلیقه و دیدگاه مخاطب دانست، اما در برخی موارد پوستر طراحی شده با انتقاد جدی کارشناسان هنری و گرافیکی همراه شده است. بعنوان نمونه پوستر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر مورد انتقاد اهالی هنر واقع شد و بسیای آن‌را یک طرح آماده فوتوشاپی که با یک سرچ گوگل در دسترس است، دانستند. همچنین پوستر سال گذشته جشنواره ملی تئاتر فجر نیز از تیغ منتقدان دور نماند و بسیاری آنرا صرفا تلفیق دو ایموجی دانستند!

و حالا امروز نیز از پوستر جشنواره ملی فیلم فجر رونمایی شد که نشان می‌دهد دست اندرکاران جشنواره همچنان قصد ندارند از حاشیه‌های پیرامون طراحی پوستر در سال‌های گذشته عبرت گیرند.

آنچه در نگاه اول در مورد پوستر جشنواره امسال به چشم میخورد یک سیمرغ بی بال و پر است که بالهایش از او جدا شده و در حال ریختن است. در واقع نوع به تصویر کشیدن سیمرغ در پوستر جشنواره بیشتر تداعی کننده یک آشفتگی و بهم ریختگی است. شاید طراحان اثر صرفا دنبال آن بوده‌اند که با تنوع رنگ در نماد جشنواره فجر یک اثر متنوع و بدیع خلق کنند، اما از این موضوع غافل شدند که آنچه درنهایت در اثرشان نقش بسته یک سیمرغ بی بال و پر است که با نماد جشنواره پرآوازه فجر بعنوان بزرگترین رویداد سینمایی ایران هیچ تناسبی ندارد.

گرچه بازی با رنگ‌های روشن و تیره کمی توانسته مفهموم ملی جشنواره را پررنگ کند، اما‌ ای کاش طراحان پوستر، یک سیمرغ با بال‌های در هم تنیده در قامت نمادی قدرتمند از جشنواره فیلم فجر را برای ما به تصویر می‌کشیدند نه آنچه امروز از آن رونمایی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار