کد خبر: 940572
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
البشیر: گفتند با اسرائیل عادی‌سازی کنید تا اوضاع آرام شود!
رئیس‌جمهوری سودان فاش کرد که توصیه‌هایی مبنی بر عادی‌سازی روابط با اسرائیل دریافت کرده است تا بدین ترتیب زمینه برای آرام شدن اوضاع در این کشور، که شاهد اعتراضات خشونت‌آمیز است، فراهم شود.

جوان آنلاین: «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری سودان، روز گذشته طی اظهاراتی گفت: «به ما عادی‌سازی با اسرائیل را توصیه کردند تا در امورمان گشایشی ایجاد شود ولی ما می‌گوییم رزق و روزی به دست خداست و نه به دست دیگران.»

البشیر درخصوص ناآرامی‌ها و خشونت‌های جاری در سودان، اظهار داشت که «برای تامین امنیت، زندگی باعزت و رفاه برای شهروندان تلاش می‌کند»

رئیس‌جمهوری سودان به وجود بحران در کشورش، که منجر به تظاهرات ضد دولتی شده است، اذعان کرد و در عین حال گفت: «آشوب‌طلبان برای آتش‌زدن موسسات و اموال و نیز حمله به مراکز پلیس و نیروهای امنیتی وارد عمل شدند.»

خارطوم، پایتخت و برخی شهرهای سودان از دسامبر گذشته شاهد تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به بحران معیشتی است. این تظاهرات، که با خشونت‌هایی همراه شده، تاکنون به کشته‌شدن 19 معترض و زخمی شدن 219 تن از جمله 187 نیروی پلیس منجر شده است.

به گزارش تسنیم، پیشتر یک مقام ارشد در خارطوم اعلام کرد که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی( موساد) در اعتراضات ضد دولتی در این کشور دست دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار