کد خبر: 940553
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: 70 درصد مسیر بهبود فضای کسب و کار مربوط به اصلاح فضای تعامل کشور با دنیاست.

داوود بهبودی  اظهار کرد: اگر به طور مثال گمرک و سیستم بانکی ما همواره دچار اشکال است به دلیل نبود تعاملات مؤثر با فضای جهانی است که با تقویت هم‎پیوندی‎های اقتصادی و سیاسی کشور و در نتیجه ارتقاء استانداردها در سطح جهانی خودبه‌خود بسیاری از مسائل مربوط به فضای کسب و کار رفع می‎شود.

وی افزود: فضای کسب و کار شاخص‎های مختلفی مثل فرآیند صدور جواز تاسیس، ثبت، مالیات، بیمه، روابط خارجی، تسهیلات، نیروی انسانی و ... را در برمی‎گیرد و بسترهای نهادی جامعه مثل قوانین و مقررات همچنین بار روانی موجود در جامعه بر هر یک از این شاخص‎ها تاثیر می‎گذارد.

بهبودی در عین حال خاطرنشان کرد: یکی از الزامات رونق و توسعه اقتصادی تسهیل فضای کسب و کار است تا به دنبال آن سرمایه‌‏گذاری‎های انجام گرفته اثرگذاری خود را نشان دهد، بنابراین یکی از وظایف مهم مدیریت عالی استان بهبود فضای کسب و کار است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی با بیان اینکه پروتکل‎ها و استانداردهای بین‎المللی کسب و کار در دنیا به صورت کاملا مشخص تعریف شده‌اند ولی ما به دلیل هم‎پیوندی‎های ضعیف با عرصه جهانی نتوانسته‎ایم این استانداردها را اعمال و رعایت کنیم، افزود: الزامات هم‎پیوندی با جهان خود به خود منجر به پیاده‎سازی استانداردهای بین‎المللی و در نتیجه شفافیت فضای کسب و کار می‎شود.

این اقتصاددان در ادامه صحبت‎های خود با اشاره به بهبود رتبه استان در زمینه فضای کسب و کار تصریح کرد: در چند سال اخیر در استان تعامل مناسبی بین اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و بدنه دولت در قالب شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی برقرار شده و به این وسیله بسیاری از مسائل مطرح شده در شورا پیگیری، حل و یا به مرکز منتقل شده و این امر در ارزیابی‌های به‌عمل آمده که سبب بهبود و ارتقاء جایگاه فضای کسب و کار استان گردیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر