کد خبر: 940550
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
فرهنگی مطرح کرد
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در برخی از زیر مجموعه‌های وزارتخانه‌های برخی از بازنشستگان با عنوان مدیریت و فعالیت در بنگاه‌های اقتصادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

محمدحسین فرهنگی، با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: بیش از 40 نفر از نمایندگان مجلس نسبت به اجرای دقیق این قانون به رئیس جمهور و سایر دستگاه‌های ذیربط تذکر کتبی داده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن  مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این نمایندگان بر ضرورت جلوگیری از تداوم فعالیت غیرقانونی بازنشستگان در زیرمجموعه‌های موسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیر مجموعه دستگاه‌ها  و وزارتخانه‌ها تاکید کرده‌اند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: با خبر شده‌ایم که در برخی از زیر مجموعه‌های وزارتخانه های مختلف، از جمله وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی، سازمان‌های بازنشستگی با عناوین مدیر عاملی، عضو هیأت مدیره موظف و یا معاونت آنها، مدیریت و فعالیت در بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نهادهای مذکور، برخی از بازنشستگان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی با استناد به قانون گفت: این در حالی است که ادامه فعالیت آنها صراحتا مغایر قانون است و باید از ادامه همکاری آنها جلو گیری و با خاطیانی که تصرف غیرقانونی در اموال عمومی داشته اند، برخورد مقتضی صورت پذیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اظهار داشت: گاهی نیز با استناد به اینکه با وجود قوانین موجود، برخی سازمان‌های غیردولتی بازنشستگی را نامحدود اعلام و افراد تحت پوشش خود را با بیش از ۳۰ سال خدمت و یا بالاتر از سن قانونی مشمول بازنشستگی ندانند، وزرا و مسئولان ذی ربط باید ملزم به اجرای قانون باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه این تذکر کتبی به امضای بیش از 40 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است، اظهار داشت: رئیس جمهور، وزرای جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخاطب این تذکر نمایندگان است و انتظار می رود طبق ماده 208 آیین نامه داخلی تذکر به دولت ابلاغ شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر