کد خبر: 940536
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
نگاهی به اختلاف احسان حدادی و فدراسیون بر سر بودجه آماده‌سازی المپیک
قصد کوتاه آمدن ندارد، با همان غرور همیشگی که وقت پرتاب دیسک از تمام صورتش بیرون می‌زند. غرور این روزهایش، اما کار را به جای باریک کشانده، تا جایی که قهرمان و رئیس فدراسیون روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند. صحبت از احسان حدادی است که این روز‌ها دعوایش با فدراسیون آنقدر بالا گرفته که روی رئیس و قهرمان به هم باز شده و بار دیگر ورزش ایران گویا گرفتار ورزشکارسالاری شده است.
سعيد احمديان
مدال می‌خواهید پول بدهید
حرفش یک کلام است و بدون اینکه تعارفی با کسی داشته باشد، چشم در چشم رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید: «اگر مدال المپیک دوومیدانی می‌خواهید باید هزینه کنید.» البته حرف‌هایش هم گویا خریدار دارد، آن هم بعد از مدال تاریخی‌اش در المپیک لندن که خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد. بعد از آن هرچند در ریو آنقدر دور از انتظار بود که برخی او را تمام شده می‌دانستند، اما دوباره در حال بازگشت به روز‌هایی است که پرتاب‌هایش نفس‌ها را در سینه حبس می‌کرد. همین است که پس از چهارمین مدال طلایش در بازی‌های آسیایی که نامش را به عنوان پرافتخارترین ورزشکار ایران در آسیایی، بالای صندوقچه تاریخچه ورزش ایران قرار داد برای المپیک توکیو دورخیز کرده تا به گفته خودش خاطره لندن را تکرار کند، البته این‌بار با مدال خوش‌رنگ‌تر.
تا اینجای کار خیلی‌ها به او خرده‌ای نمی‌گیرند، اما وقتی پای توقعاتش به میان می‌آید، چشم‌ها از حلقه بیرون می‌زند، جایی که حدادی که می‌خواهد تا المپیک توکیو مربی گرانقیمت خارجی و اردو‌های مختلف داشته باشد. نایب‌قهرمان المپیک لندن به‌رغم اینکه می‌گوید شرایط اقتصادی کشور را درک می‌کند، اما انگار از خواسته‌هایش کوتاه‌بیا نیست، تا جایی که تا امروز پیشنهاد هزینه ۱۰۰ میلیونی ماهانه تا المپیک توکیو برای مربی و اردوهایش را که فدراسیون دوومیدانی پیش‌رویش گذاشته، هنوز نپذیرفته تا دعوا و کشمکش او و فدراسیون در این روز‌ها به بالاترین حد خودش رسیده باشد.

پیشنهاد هزینه یک میلیارد و هشتصدی
عصر سه‌شنبه بود که صالحی‌امیری، حدادی و کیهانی رئیس فدراسیون در سئول شمالی روبه‌روی هم نشستند تا این مشکل را حل کنند. در این جلسه، هماهنگی‌های لازم با رئیس فدراسیون دوومیدانی جهت حمایت مناسب برای حضور قدرتمندانه احسان حدادی در المپیک توکیو۲۰۲۰ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
طبق تصمیمات این نشست، مقرر شد فدراسیون دوومیدانی و همچنین احسان حدادی برآورد خود برای برپایی اردوها، اسکان، حق‌الزحمه مربی و سایر هزینه‌ها را اعلام کنند تا در نهایت برنامه‌ها در اسرع وقت اجرایی شوند. همچنین مقرر شد حدادی مذاکراتی را با مربی خارجی خود برای ادامه فعالیت آغاز و نتیجه را در نشست آتی اعلام کند.
پس از این نشست بود که رئیس فدراسیون دوومیدانی از اختصاص بودجه نزدیک به ۲ میلیاردی برای حدادی تا المپیک خبر داد و گفت: «هم‌اکنون تا مسابقات قهرمانی آسیا ماهانه ۵۰ میلیون تومان (چهار ماه)، از قهرمانی آسیا تا قهرمانی جهان (شش ماه) ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان و از قهرمانی جهان تا بازی‌های المپیک (۱۰ ماه) ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان و در مجموع رقمی معادل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای وی با نظر خودش هزینه می‌کنیم و در طول مسابقات هم نتایج او را رصد خواهیم کرد.»

حدادی کوتاه‌بیا نیست
در حالی که پیش‌بینی می‌شد همه چیز تمام شده باشد، اما صحبت‌های دیروز احسان حدادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس نشان داد به‌رغم چنین هزینه گزافی، او گویا انتظارات دیگری دارد تا نایب‌قهرمان المپیک لندن تازه‌ترین نمونه ورزشکارسالاری باشد: «وقتی رئیس فدراسیون شرایط ر‌ا درک نمی‌کند، دلیلی ندارد که جروبحث کنیم. کیهانی دوست د‌ارد که خیلی دیده شو‌د و تا ا‌مروز هم دیده شده است. فکر می‌کنم ا‌گر کیهانی د‌ر جلسات ما حضور داشته با‌شد، مسائل حل نمی‌شو‌د. متأسفانه او فقط می‌خواهد بجنگد، ا‌ما نمی‌داند که صحنه ورزش، صحنه جنگ نیست. او تصور می‌کند دشمن د‌ر حال حمله است و باید گارد بگیرد و بجنگد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار