کد خبر: 940514
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
وزیر ورزش مهمان غیرمنتظره تمرین کشتی شد
وزیر ورزش دیروز در یک بازدید غیرمنتظره از اردوی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی از کشتی‌گیران خواست تلاش کنند ایران دوباره آقای کشتی دنیا شود.
خانه کشتی دیروز یک مهمان غیرمنتظره داشت؛ مسعود سلطانی فر وزیر ورزش، مهمانی که در چند وقت اخیر حتی در آستانه بازی‌های آسیایی هم مسیرش به سمت غرب تهران نیفتاده بود تا به امید‌های اول مدال‌آوری کاروان ایران در جاکارتا خدا قوت بگوید. دیروز، اما شرایط فرق می‌کرد و استعفای رسول خادم که اختلافاتش با وزیر، راه وزارت و فدراسیون کشتی را از هم جدا کرده بود، سبب شده بود تا دیگر خبری از منتقد اصلی وزیر نباشد و سلطانی فر هم راهش را از وزارت ورزش در سئول شمالی تهران کج کند و به مجموعه ورزشی آزادی و خانه کشتی در غرب تهران برود.
در این بازدید که رضا صالحی امیر رئیس کمیته ملی المپیک هم وزیر ورزش را همراهی می‌کرد، سرمربیان تیم ملی فضا را مناسب دیدند تا رخ به رخ مطالبات کشتی‌گیران را به گوش وزیر برسانند. محمد بنا که دوباره قرار است کنار تشک فرنگی کاران را کوچ کند، خطاب به وزیر گفت: «می‌دانید راه سختی در پیش داریم. در این ۲۰ ماه تا المپیک و ما فقط آرامش می‌خواهیم که این آرامش دست شماست و از شما می‌خواهیم هر چه زودتر تکلیف انتخابات فدراسیون مشخص شود، چون تنش‌ها در کشتی‌گیران و کادر فنی هست و باعث می‌شود حرکت کند شود.»
غلامرضا محمدی هم که دوباره هدایت کشتی آزاد را بر عهده گرفته، در همان ابتدای صحبت هایش کنایه‌ای به وزیر می‌زند که در روز‌های حضور خادم در فدراسیون چرا از این بازدید‌ها نداشته است: «خیلی خوشحالیم شما در جمع ما هستید. اتفاقی که در چند سال اخیر نیفتاد. راه سختی در پیش داریم. ما فقط آرامش می‌خواهیم و درخواست که هر چه سریع‌تر تکلیف فدراسیون مشخص شود تا در المپیک به موفقیت برسیم. هر وقت کشتی در المپیک‌ها موفق بوده، ورزش ما موفق بود و بالعکس. امیدوارم با حمایت شما کشتی در المپیک ۲۰۲۰ پرچمدار ورزش باشد و باعث شود تکواندو و وزنه برداری ما نیز موفق شوند.»
وزیر ورزش هم پس از دیدار با کشتی‌گیران به جمع خبرنگاران آمد و از توقع بالایش از کشتی صحبت کرد: «انتظار مردم ما از کشتی این است که همه سهمیه‌ها را بگیرد و در همه این اوزان روی سکو برود این ظرفیت را در کشتی ایران می‌بینم. مدال‌آوری ما در المپیک‌های قبلی مشخص است و بیشترین مدال را این رشته کسب کرده و به همین دلیل توقع‌ها بالا است. از رسول خادم که مسئول فدراسیون و سرمربی تیم ملی بود تشکر می‌کنم که در این مدت زحمت‌های زیادی کشید. کادر کنونی بنی تمیم و همکارانش در این دوره انتقالی فعالیت می‌کنند تا بتوانیم انتخابات را برگزار کنیم.»
سلطانی‌فر البته قول حمایت ویژه از کشتی برای تبدیل شدن دوباره به آقای دنیا را هم داد: مثل گذشته وزارت و کمیته بیشترین همکاری با کشتی را خواهند داشت و از این به بعد هم با همین رویکرد بیشترین کمک را خواهیم کرد تا ان‌شاءالله مسیر کشتی هموارتر بشود تا در فاصله به المپیک بتوانیم طوری کار کنیم که ملی‌پوشان با روحیه خوبی آماده المپیک شوند. امیدوارم که دوباره نتایج خوبی در المپیک توکیو بگیریم البته کارمان اصلاً آسان نیست. در ژاپن می‌رویم که کشتی‌گیران خوبی آماده کرده است. خیلی برنامه‌ریزی کرده‌اند و کارمان واقعاً سخت است و باید تلاش کنیم تا احساس کنیم که دوباره آقای کشتی جهان هستیم. به قرعه هم کاری نداشته باشیم و باید برویم و ببریم و من این ظرفیت را در کشتی‌گیران می‌بینم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار