کد خبر: 940389
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
بسته شدن پرونده بازی‌های تدارکاتی ایران برای جام ملت‌ها با 4 برد، 2 مساوی و بدون باخت
با برتری ۲ بر یک تیم ملی فوتبال مقابل قطر، پرونده بازی‌های تدارکاتی تیم کشورمان برای آماده‌سازی جام ملت‌ها با چهار برد، دو مساوی و بدون باخت بسته شد تا شاگردان کی‌روش با توپ پر راهی امارات شوند.
سعيد احمديان
بعد از دو هفته تمرین در کمپ اسپایر، حالا شاگردان کی‌روش آماده پرواز به امارات هستند و شمارش معکوس برای اولین بازی ایران در جام ملت‌ها آغاز شده است. رقابت‌هایی که خیلی‌ها به انتظار نشسته‌اند تا کی‌روش و ملی‌پوشان با جام قهرمانی به تهران برگردند، جامی که می‌تواند به حسرت ۴۳ ایران در آسیا پایان دهد.

پیروزی تکراری مقابل عنابی‌ها
دوشنبه شب با انجام بازی با قطر، پرونده بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال پیش از حضور در جام ملت‌ها بسته شد تا شاگردان کی‌روش تمام هوش و حواس‌شان به ۱۷ دی و بازی با یمن در اولین رقابت‌شان در جام ملت‌ها باشد. در بازی تدارکاتی یک‌شنبه شب که در ورزشگاه بین‌المللی دوحه و پشت در‌های بسته برگزار شد، تیم کشورمان توانست ۲ بر یک مقابل قطر به برتری برسد و با پیروزی مهیای حضور در جام ملت‌ها شود. در این مسابقه مهدی طارمی و سردار آزمون دو گل کشورمان را به ثمر رساندند و در مقابل حسن الهیدوس، کاپیتان قطر از روی نقطه پنالتی توانست تنها یکی از گل‌های خورده را جبران کند تا مانند چند سال اخیر باز هم عنابی‌ها مقابل ایران بازنده باشند. کی‌روش بعد از دیدار ایران و قطر پیامی را به شرح زیر منتشر کرد و گفت: تیمش حالا برای بازی با یمن تمرکز کرده است: «یک هفته تمرین سخت با مقداری خستگی بیشتر برای بازیکنان را پشت سر گذاشتیم. با این حال مسابقه تدارکاتی خوبی را مقابل قطر برگزار کردیم، برای نتیجه جنگیدیم و برای ایران یک پیروزی معتبر به دست آوردیم. حالا همگی روی اولین بازیمان در جام ملت‌ها مقابل یمن تمرکز کرده‌ایم.»

خبر خوب یعنی گلزنی مهاجمان
نکته مهم بازی با قطر گلزنی مهاجمان اصلی کشورمان بود. اگر در بازی‌های گذشته بیشتر هافبک‌ها و مدافعان جور گل نزدن مهاجمان تیم ملی را می‌کشیدند، اما گلزنی مهدی طارمی و سردار آزمون در بازی دوشنبه شب مقابل قطر خبر خوبی برای کی‌روش و هواداران فوتبال بود. طارمی برای دومین بازی متوالی گل زد تا نشان دهد که موتور گلزنی‌اش روشن شده است. او که در الغرافه قطر برخلاف فصل پیش نتوانسته انتظارات را برآورده کند. در چهار بازی تدارکاتی قبلی تیم ملی برای جام ملت‌ها هم موفق به گلزنی نشده بود، اما در دو بازی تیم کشورمان در اردوی دوحه مقابل فلسطین و قطر پایش به گل باز شد تا نگرانی‌ها درباره خط حمله تیم ملی که مهاجمان تراز اولی را در اختیار دارد، کمتر شود. سردار آزمون هم پس از ماه‌ها در بازی با قطر برای تیم ملی گل زد تا نشان دهد که روز‌های تلخ بعد از جام جهانی را که منجر به خداحافظی چند ماهه‌اش از تیم ملی شده بود، فراموش کرده است. البته آزمون در نیم‌فصل اول لیگ روسیه هم نسبت به فصل پیش عملکرد بهتری با پیراهن روبین‌کازان داشت و به نظر می‌رسد کی‌روش مانند جام ملت‌های استرالیا در امارات نیز می‌تواند روی شماره ۲۰ ایران حساب ویژه‌ای برای گلزنی باز کند. سردار در دوره قبلی جام ملت‌های استرالیا ۲۰۱۵ چهار گل به ثمر رسانده بود.

۶ بازی تدارکاتی بدون باخت برای جام ملت‌ها
بازی با قطر ششمین و آخرین بازی تیم کشورمان پیش از جام ملت‌ها بود، تعداد مسابقاتی که کی‌روش می‌گوید برای آمادگی مسابقات‌هایی مهمی مانند جام ملت‌ها کافی نبوده است. تیم کشورمان در شش بازی تدارکاتی برای جام ملت‌ها چهار برد و دو مساوی به دست آورد تا بدون باخت آماده بازی در امارات شود. تیم ملی در اولین بازی تدارکاتی در راه جام ملت‌ها، ۲۰ شهریور با تک‌گل روزبه چشمی، ازبکستان را در تاشکند شکست داد. در ادامه ۲۴ مهر در ورزشگاه آزادی با گل‌های علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی بولیوی را از پیش‌رو برداشت. ترینیداد و توباگو سومین حریف تدارکاتی تیم کشورمان بود که ۲۴ آبان با گل کریم انصاری‌فرد مقابل این تیم هم پیروز شدیم. شاگردان کی‌روش در ادامه ۲۹ آبان در دوحه به مصاف ونزوئلا که جدی‌ترین حریف تدارکاتی‌مان بود، رفتند و مقابل این تیم به تساوی یک – یک رسیدند. علی قلی‌زاده که به علت مصدومیت جام ملت‌ها را از دست داده، زننده گل کشورمان در این بازی بود. در ادامه تیم کشورمان در اردوی قطر دو بازی تدارکاتی پایانی‌اش را برگزار کرد. ابتدا مقابل فلسطین با گلزنی مهدی طارمی به تساوی یک – یک رسید و در بازی تدارکاتی پایانی برای آماده‌سازی جام ملت‌ها هم قطر را ۲ بر یک شکست داد.
نکته قابل توجه در بازی‌های تیم ملی پس از جام جهانی، تغییر سبک بازی تیم کشورمان برای حضور در جام ملت‌هاست. اگر در روسیه کی‌روش روی بازی دفاعی تأکید داشت برای رقابت‌هایی مانند جام ملت‌ها که تیم ملی حریفان آسان‌تری پیش‌رو دارد، فوتبال تهاجمی تیم ایران تقویت شده تا با توجه به نوع بازی‌هایی که شاگردان کی‌روش در دیدار‌های تدارکاتی اخیر داشته‌اند، در امارات یک تیم ملی متفاوت نسبت به جام جهانی را که هجومی بازی خواهد کرد، شاهد باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار