کد خبر: 940364
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
اوایل هفته جاری نامه‌ای منتسب به رئیس دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران به رئیس مؤسسه گاج در فضای مجازی دست به دست شد که جناب رئیس ضمن دعوت از مؤسس گاج برای صرف ناهار، از وی خواسته بود مشاوران انتخاب رشته خود را برای هدایت کنکوری‌ها به این دانشکده توجیه کند.
تاریخ این نامه ششم مرداد امسال و در آستانه فرآیند انتخاب رشته کنکوری‌هاست. نامه مزبور نشان می‌دهد که فعالیت‌های مخرب و ضدآموزشی مؤسسات کنکوری در بدنه نظام آموزشی کشور مشتری دارد. به بیان دیگر، طیف وسیع فعالیت‌های این مؤسسات مشتری‌های پر و پا قرصی در بدنه نظام آموزشی دارد. موضوعی که رفع و رجوع آن فقط از پس وزرای آموزش‌و‌پرورش و علوم برمی‌آید.
«هل من ناصر» وزیر آموزش‌و‌پرورش به منظور کوتاه‌کردن سایه مافیای آموزشی از سر فرآیند رشد آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان از سوی رسانه‌ها، کارشناسان و صاحب‌نظران، دولت، مجلس، قوه قضائیه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و خانواده‌ها و دانش‌آموزان لبیک گفته شد. از طرفی بنا به روایت سیدمحمد بطحایی این موضوع تأیید رهبر انقلاب را نیز دارد، بنابراین مافیای آموزشی در حال حاضر در فضایی به فعالیت خود ادامه می‌دهد که تبلیغات آن‌ها در صداوسیما به نصف محدود شده است. همچنین آگهی‌های بازرگانی با موضوع برنامه‌های کنکوری مهم تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده و از طرفی به‌رغم دیدار با مراجع، بزرگان حوزه علمیه از آن‌ها اعلام برائت کردند و خانواده‌ها نسبت به فعالیت آن‌ها حساس شده‌اند و انحرافات آموزشی و تربیتی آن‌ها را رصد می‌کنند؛ از طرفی تبلیغات آن‌ها در صدا و سیما در گرو اجازه آموزش‌و‌پرورش درآمده است. عملکرد مدارس در بازاریابی محصولات و آزمون‌های این مؤسسات با حساسیت‌هایی مواجه شده است و خلاصه اینکه مافیای آموزشی در فضایی ناامن دست‌کم از نظر روانی فعالیت می‌کنند.
اما فعالیت می‌کنند و این فعالیتشان به دلیل کشش نظام آموزشی کشور است. به بیان دیگر عرضه فعالیت‌های مافیایی به دنبال تقاضایی است که نهاد‌های آموزشی کشور دارند و جالب اینکه با وجودی که تمرکز مافیازدایی بر مدارس قرار گرفته، این تقاضا منحصر به مدارس نیست. یکی از شواهد رسوخ مافیای آموزشی در دانشگاه‌های کشور اوایل هفته جاری در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد که بازتاب فراوانی داشت. این مستند نامه‌ای است از سیدسعید فاضل، رئیس دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت خطاب به مؤسس گاج. در این نامه رئیس دانشکده مهندسی راه‌آهن علم و صنعت با دعوت از مؤسس مؤسسه کنکوری گاج به یک ناهار کاری، از وی می‌خواهد «با توجه به توانمندی‌های ملی و بین‌المللی این دانشکده و با توجه به نقش کلیدی مشاوران انتخاب رشته به دانش‌آموزان کنکوری، آن‌ها را به سمت انتخاب دانشکده راه‌آهن برای ادامه تحصیل هدایت کنند.»
بنابراین وزیر آموزش‌و‌پرورش باید چراغ بردارد و زوایای تاریک نظام آموزشی کشور را که تحت مدیریت وی است را از گونه‌های فعالیت مافیا پاکسازی کند. زیرا جراحی غده مافیا فقط از عهده وی بر می‌آید. همچنین با رایزنی منصور غلامی، وزیر علوم که دست‌کم هفته‌ای یک‌بار در جلسه هیئت‌دولت وی را می‌بیند به راهکار مشترکی با وی، برای مبارزه با این نوع انحراف پولساز آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها برسد. همچنین خوب است، وزیر آموزش‌و‌پرورش بداند از این به بعد دیگر هزینه گسترش نفوذ مافیای آموزشی در بدنه نظام تعلیم و تربیت به پای وزارتخانه متبوع او نوشته می‌شود و با همراهی بی‌سابقه‌ای که جامعه با بطحایی در مسئله مافیا داشته، موضوع مافیای آموزشی و فعالیت مؤسسات کنکوری و انتشارات کمک آموزشی و آزمون‌های دوره‌ای و انتخاب رشته، دیگر ظرفیت شو‌های رسانه‌ای و تغییر جهت افکار عمومی را از دست داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار