کد خبر: 940306
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: مجوز تسهیلات به ۱۳ هزار و ۴۰۹ بافنده در استان ارائه شده که در صورت تامین اعتبار این تسهیلات ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، میراعلی سیدی در جلسه ارائه تسهیلات پرداختی به بافندگان فرش در اردبیل اظهار داشت:   مجوز تسهیلات به 13 هزار و 409 بافنده در استان ارائه شده که در صورت تامین اعتبار این تسهیلات ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: تسهیلات ارائه شده در قالب قرض الحسنه است و مهم‌ترین هدف ایجاد اشتغال پایدار خانگی با کم‌ترین درآمد و سرمایه‌گذاری است که این شغل به عنوان یک شغل زودبازده جوابگو است و باید در این زمینه حمایت‌های لازم و اساسی نسبت به بافندگان استان انجام داده شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر تمام 35 هزار بافنده فرش استان اردبیل کارت شناسایی دارند و با توجه به اهمیت این شغل و ظرفیت‌هایی که استان در این زمینه دارد باید برنامه‌های لازم در راستای تداوم اشتغال‌زایی این رشته شغلی مبنای کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: 288 تولیدکننده بافنده‌ها را زیرپوشش قرار داده‌اند تا این افراد از لحاظ تامین مواد اولیه  و فروش محصول مشکلی نداشته باشند و بتوانند با درآمدزایی مناسب و بدون سرمایه اول به کارشان بپردازند که این موضوع در حال حاضر به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است.

سیدی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان مشاهده می‌شود باید توسعه این مراکز مد نظر قرار گیرد که برای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم تا بتوانیم با رفع مشکلات موجود و تامین اعتبارات مورد نیاز و کافی صنعت فرشبافی را توسعه بخشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر