کد خبر: 940267
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه اعلام کرد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر 16 هکتار از اراضی روستاهای شهرستان بانه به باغات گردوی پیوندی اختصاص یافته است.

کریم شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در بانه اظهار کرد: در سال زراعی جاری بالغ بر 16 هکتار باغ گردوی پیوندی در روستاهای شهرستان بانه احداث شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بانه تصریح کرد: این باغات شامل احداث 2.4 هکتار در روستای ساوان، 2.6 هکتار در روستای سماقان، 2 هکتار در روستای خوری آباد، روستاهای اوغل، خواجه امیر، سفیدکمره، بویین علیا و کانی ناو هرکدام 1 هکتار و همچنین غرس نهال در 3 هکتار از اراضی روستایی بوده است.

شریفی افزود: در قالب اجرای این طرح‌ها، بهره‌برداران پس از دریافت راهنمایی و مشاوره از سوی کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان بانه، مراحل مختلف تعیین نقاط کاشت، چالە‌کنی و اصلاح خاک را با استفاده از شیوه‌های جدید به نحو مطلوب انجام داده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه اضافه کرد: باغات یادشده گردوی پیوندی با استفاده عمدتاً شامل ارقام دیربرگ بوده که بخشی از هزینه خرید نهال از اعتبارات نهال یارانه‌دار به کشاورزان پرداخت می‌شود.

به گزارش جوان؛ در استان کردستان بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ گردو وجود دارد که سالانه بیش از 21 هزار تن گردو از آنها برداشت می‌شود.

انتهای پیام/2330/85

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر