کد خبر: 940254
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: متهمان قاچاق البسه با کامیون مخصوص قیر به 13 و نیم میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.
سید احد یوزباشی در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران گمرک جلفا پس از بازرسی از جداره‌های قسمت جلو و عقب تانکر یک دستگاه کامیون تانکردار که قبلا با محموله قیر و این بار هم با عنوان کامیون خالی از مرز نخجوان وارد محوطه گمرک پل چوبی شده بود، البسه و کفش خارجی جاسازی شده، کشف کردند. 
  
وی بیان کرد: با توجه به اینکه سه کامیون دیگر نیز همزمان به محوطه گمرک وارد شده بودند، پس از بازرسی، از هر چهار کامیون، مقادیر زیادی جنس کشف و چهار پرونده به صورت جداگانه تشکیل و به تعزیرات حکومتی شهرستان مرند ارسال شد. 
  
  
وی ادامه داد: متهم اول پس از احضار به شعبه در دفاعیات خود اعلام کرد که اجناس فوق متعلق به شخص دیگری در نخجوان بوده و آن شخص را تا سه روز دیگر به شعبه معرفی می‎کنم، در غیر این صورت، مسئولیت با خود اینجانب خواهد بود. 
  
یوزباشی گفت: این متهم با جا سازی اجناس مکشوفه در داخل تانکر مخصوص قیر قصد قاچاق کالا را داشته و ادعاهای او واهی و در راستای فرار از پرداخت حقوق حقه دولت است، بنابراین شعبه، اتهام وارده را محرز و مسلم دانسته و متهم را علاوه بر ضبط کالا محکوم به پرداخت مبلغ چهار میلیارد ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم کرد. 
  
وی بیان کرد: رئیس شعبه قاچاق کالا و ارز مرند سه متهم پرونده‎های مشابه دیگر را  نیز پس از احضار به شعبه و اخذ دفاعیات  آن‌ها،  به پرداخت جریمه توسط هر سه راننده به ترتیب راننده اول، مبلغ سه میلیارد و 900 میلیون  ریال، راننده دوم مبلغ چهار میلیارد و  900 میلیون ریال و راننده سوم  مبلغ 700 میلیون ریال و در مجموع هر چهار کامیون مبلغ  13 و نیم میلیارد ریال در حق صندوق دولت، محكوم كرد. 
 
به گفته وی، از اول سال جاری تعداد 1350 پرونده قاچاق کالا و ارز در اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی تشکیل و تعداد 1409 پرونده مختومه شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر