کد خبر: 940241
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
پرسه مجرمان سابقه‌دار در جامعه یک نگرانی عمده به همراه دارد و آن اینکه هر لحظه امکان بروز جرم از سوی آن‌ها وجود دارد. مجرمان سابقه‌دار می‌دانند تا زمانی که دوباره مرتکب جرم نشده و به زندان منتقل نشده‌اند هیچ نظارتی از سوی پلیس روی رفتار آن‌ها وجود ندارد، بنابراین با فراهم شدن زمینه ارتکاب جرم دست به عمل مجرمانه می‌زنند. در پرونده‌ای که به زودی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی می‌شود مردی که به اتهام قتل بازداشت شده بود بعد از رضایت اولیای‌دم آزاد شد، اما هنوز زمان زیادی از آزادی‌اش نگذشته بود که بار دیگر پایش به پرونده قتل دیگری باز شد.
به گزارش خبرنگار ما، سیزدهم اردیبهشت سال‌۹۶ مأموران پلیس پایتخت از قتل مرد جوانی به نام سعید در محله بی‌سیم باخبر و راهی محل شدند. شواهد نشان می‌داد مقتول در جریان یک درگیری در مراسم عروسی با ضربه چاقوی یکی از شرکت‌کنندگان در جشن کشته‌شده است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات در این زمینه آغاز شد تا اینکه مأموران دریافتند عامل قتل مردی ۳۵‌ساله به نام افشین است. افشین از افراد سابقه‌داری بود که قبلاً به اتهام قتل عمد بازداشت شده بود، اما بعد از جلب رضایت اولیای‌دم و تحمل یک دوره زندان آزاد شده بود. وی چند ماه بعد از آزادی‌اش از زندان این بار نیز در جریان درگیری مرتکب قتل و با ایجاد رعب و وحشت در بین مردم مرتکب تخریب چند خودرو شده بود. با این اطلاعات، افشین تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه فردای روز حادثه شناسایی و دستگیر شد. او با اقرار به جرمش به پلیس آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «چند سال قبل با یکی از دوستانم درگیر شدم و در آن درگیری مرتکب قتل شدم. بعد از حادثه به زندان رفتم تا اینکه توانستم رضایت اولیای‌دم را جلب کنم و از زندان آزاد شوم.» متهم ادامه داد: «این گذشت تا اینکه چند ماه بعد از آزادی، به عروسی یکی از اقوام دعوت شدیم. بعد از اتمام جشن عروسی به پیشنهاد یکی از دوستانم مشروب خوردیم. در حال خودم نبودم که وارد حیاط تالار شدم. در حیاط مقتول با یکی از دوستانش ایستاده بود. او به من خیره شد و انگار داشت مرا مسخره می‌کرد. از آنجائیکه در حال خودم نبودم عصبانی شدم و وقتی از حیاط بیرون آمدیم سراغش رفتم و همین بهانه درگیری شد. در آن درگیری دست به چاقو شدم و ناخواسته مرتکب قتل شدم.» به این ترتیب، متهم به اتهام قتل عمد، شرب خمر و تخریب خودرو‌ها روانه زندان شد و در حالیکه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، پدر و مادر مقتول با مراجعه به دادسرا اعلام گذشت کردند!
با رضایت اولیای‌دم، پرونده متهم از جنبه عمومی جرم به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. به این ترتیب متهم به زودی در همان شعبه به ریاست قاضی قربان‌زاده پای میز محاکمه قرار خواهد گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار