کد خبر: 940239
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
فرمانده انتظامی پایتخت علت وقوع حادثه مرگبار اتوبوس دانشجویان را تشریح کرد
فرمانده انتظامی پایتخت با رد عمدی بودن حادثه خونین در دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: درصد قصور دانشگاه، پیمانکار و نقش جاده در بروز این حادثه مشخص شده و نظر نهایی پلیس به بازپرس پرونده اعلام شده است که نتیجه نهایی از سوی مقام قضایی اعلام خواهد شد.
سردار حسین رحیمی، در همایش سالانه فرماندهان، رؤسا و مدیران فرماندهی تهران بزرگ که با حضور فرمانده نیروی انتظامی در فرماندهی انتظامی تهران برگزار شد، گفت: «پلیس در صدد امید و امیدواری به مردم است و در ماه‌های گذشته دستاورد‌های بسیار خوبی داشته است.»

افزایش درخواست‌های مردمی از پلیس
وی با اشاره به عملکرد مجاهدانه و مخلصانه نیرو‌های پلیس پایتخت گفت: «در ۹ ماه گذشته در واحد‌های مختلف پلیس در تهران بزرگ ۴ میلیون و ۷۶۱‌هزار ارباب رجوع داشتیم که در بازرسی و بررسی‌های نامحسوس نشان داده شد حجم رضایتمندی بسیار بالا بوده است. همچنین ۹‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تماس با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ۹‌ماهه اخیر برقرار شده‌است که نسبت به سال گذشته ۸‌درصد در این زمینه افزایش داشتیم. از این تعداد چهار و نیم میلیون تماس‌ها عملیاتی بوده و هر هفت ثانیه یک تماس عملیاتی با سامانه‌۱۱۰ برقرار می‌شود و ۸۰۰ واحد عملیاتی پلیس‌۱۱۰ برای تأمین امنیت مردم و اجرای قوانین حضور پیدا کردند.» سردار رحیمی با بیان اینکه در ۹‌ماهه گذشته ۹۳۲ مورد تجمع داشته‌ایم، تصریح کرد: «در حالیکه خیلی از این تجمعات برای شهرستان‌های دیگر بوده است، اما در همه تجمعات حضور داشتیم و با درایت و تلاش همکارانم این تجمعات مدیریت شد. همچنین فرماندهان را مکلف کردیم که در زمان تجمع‌ها مسئولانی که پاسخگو نبودند را حتی اگر شده از خانه‌هایشان بیرون آورده تا پاسخگوی مردم باشند.» رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: «۱۰۰۶ مورد فراخوان توسط ضدانقلاب داشتیم که خوشبختانه با تلاش همکارانم در نیروی انتظامی بسیاری از این اقدامات ناکام ماند. همچنین در ۹‌ماه گذشته، یک‌هزار و ۴۶۱ باند سازمان یافته که نسبت به سال گذشته رشد ۱۲‌درصدی داشت نیز منهدم شد.» سردار رحیمی درباره مبارزه با اخلالگران اقتصادی نیز گفت: «دستگیری وحید مظلومین و محمد سالم و صد‌ها نفر از افراد دیگری که در نظم اقتصادی کشور اخلال ایجاد کرده بودند و تشکیل ۱۸‌پرونده بزرگ اخلالگران اقتصادی نیز از دستاور‌های پلیس تهران است. همچنین ۱۶۵۶‌نفر از اخلالگران اقتصادی احضار و ۲۷۵ نفر از این افراد به زندان منتقل شدند.» رئیس پلیس پایتخت در پایان گفت: «۱۴۳۶‌نفر از محکومان فراری دستگیر شدند و در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز میزان کشفیات ما در ۹‌ماهه امسال ۱۶۷‌درصد افزایش داشته است.»

تجمع فقط با مجوز وزارت کشور
در حاشیه این همایش، سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص برگزاری تجمعات در تهران گفت: هر کسی می‌خواهد، تجمع تشکیل دهد باید از وزارت کشور مجوز دریافت کند.
همه چیز درباره دانشگاه علوم و تحقیقات
سردار رحیمی، رئیس پلیس پایتخت تهران بزرگ هم در حاشیه نشست درباره در خصوص حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات با بیان اینکه عمدی بودن حادثه رد شده است، گفت: «درصد قصور دانشگاه، پیمانکار و نقش جاده در بروز این حادثه مشخص شده است و نظر نهایی پلیس در این خصوص به دستگاه قضا ارائه شده است. مقام قضایی نتیجه را اعلام می‌کند.» وی در ادامه گفت: «هیچ‌گاه درخواستی از سوی دانشگاه برای بهسازی جاده‌های این دانشگاه به پلیس داده نشده است و ما هم برابر قانون ورود نکردیم.» وی با تأکید بر اینکه کار کارشناسی پلیس در خصوص این حادثه به پایان رسیده است، گفت: «ورود پلیس به این مجموعه برای بهسازی مسیر و جاده‌های این دانشگاه حتماً باید بنا به درخواست وزارت علوم، دانشگاه آزاد و مراکز ذی‌ربط باشد. همچنین در خصوص اصلاح معابر دانشگاه نیز قطعاً باید نظر پلیس مورد توجه قرار گیرد. نظرات درباره بحث ایمنی باید از سوی پلیس ارائه شود و اقدامات لازم را برای برطرف کردن این معایب باید دستگاه‌های لازم مانند راه و شهرسازی و شهرداری و... انجام دهند. اگر دانشگاه آزاد در این زمینه نظرات پلیس را بخواهد ما حتماً اعلام خواهیم کرد.» وی در پاسخ به این سؤال که در خصوص حمل و نقل این اتوبوس‌ها پلیس می‌تواند از تردد آن‌ها جلوگیری کند، گفت: «طبق روال با هر خودرویی که فاقد معاینه فنی باشد برخورد می‌کنیم، اما این اتوبوس‌ها در داخل دانشگاه بوده و ما نمی‌توانیم برخورد کنیم.» سردار رحیمی با بیان اینکه فراخوان‌ها و توطئه‌ها در فضای مجازی در ۹‌ماهه امسال زیاد بوده‌است، افزود: «خوشبختانه با اقدامات پیش‌دستانه اجازه ندادیم و نخواهیم داد که اقدام سوئی صورت گیرد. پلیس تلاش می‌کند مردم علاوه بر تماس تلفنی بتوانند از طریق فضای مجازی نیز با پلیس در ارتباط باشند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار