کد خبر: 940138
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
مدیر امور برق نواحی شرکت توزیع برق اصفهان
یکی از مهم‌ترین سیاست‌های شرکت توزیع برق کم کردن خاموشی‌های مشترکان است که در 9 ماهه سال 97 به میزان 253 دقیقه برای هر مشترک رسیده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین ناهید ایزدی از اصفهان،حمیدرضا سلطانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: محدوده تحت پوشش مدیریت برق نواحی شامل شرق شهرستان اصفهان و شامل بخشداری مرکزی(کرارج)، بخشداری جرقویه علیا و سفلی، بن‌رود، جلگه، کوهپایه و رامشه است، در مجموع 14 هزار و 900 کیلومترمربع مشتمل بر 4 مرکز بخش، 13 شهر، 18 دهستان و 358 روستا را شامل می‌شود.
مدیر امور برق نواحی شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به انجام 570 پروژه کوچک و بزرگ برق‌رسانی با اعتباری بالغ بر 21.5 میلیارد تومان در امور برق نواحی اصفهان افزود: این پروژه ها با هدف بازسازی شبکه‌های روستایی، توسعه روشنایی معابر، استفاده از لامپ‌های LED با تجهیزات پربازده کم مصرف، ایجاد شبکه‌های اصلی چاه‌های کشاورزی، ظرفیت‌سازی برای انشعابات جدید شهرها و روستاهای شرق اصفهان، توسعه فرایند هوشمندسازی شبکه با استفاده از فناوری‌های نوین، افزایش قابلیت اطمینان به همراه پایداری شبکه، فیدرگیری از پست‌های فوق توزیع عمار، جرقویه، سپاهان و فرودگاه نظامی و کاهش پیک بار سال 98 این پروژه‌ها انجام شده است.
وی با اشاره به این‌که مشترکان برق این امور شامل عادی و دیماندی می‌شوند، گفت: این امور برق 128 هزار و 437 مشترک را در محدوده مرکزی امور و 7 بخش و شعبه زیرمجموعه شامل بخش‌های جرقویه علیا و سفلی، بن‌رود، جلگه، کوهپایه، براآن‌های شمالی و جنوبی و دهستان رامشه جای داده است؛ از این تعداد مشترک 124 هزار و 412 مشترک عادی و 4 هزار و 230 مشترک دیماندی هستند و نزدیک 38 درصد از مشترکان دیماند کل شرکت برق توزیع شهرستان اصفهان به محدوده این امور اختصاص یافته است.
سلطانی با بیان این‌که خدمات ارائه شده این امور 13 شهر، 380 روستای شهرستان اصفهان و 17 منطقه صنعتی بزرگ و کوچک را در برمی‌گیرد، مطرح کرد: بیش از 20 کیلومتر شبکه فشارمتوسط زمینی و هوایی و نزدیک به 59 کیلومتر شبکه فشارضعیف زمینی و هوایی با ظرفیت 12.5 مگاوات آمپر در محدوده این امور به بهره‌برداری رسیده است.
مدیر امور برق نواحی شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به قرار داشتن 4 هزار و 230 مشترک دیماندی در زیرمجموعه این امور بیان کرد: سهم تعداد مشترکان به تفکیک نوع تعرفه شامل خانگی 72 درصد، عمومی 2.6 درصد، کشاورزی 7.5 درصد، صنعتی 2.7 درصد و تجاری 15.2 درصد است، سهم انرژی مصرفی به تفکیک نوع تعرفه نیز برای صنعتی 51 درصد، کشاورزی 33 درصد، عمومی 2 درصد، خانگی 9.5 درصد، روشنایی معابر 1.5 درصد و تجاری نیز 3 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: سهم 51 درصدی برق در تعرفه صنعتی به دلیل قرار داشتن شهرکهای صنعتی زیادی در این محدوده به ویژه دو شهرک صنعتی جی و سگزی است.
سلطانی با اشاره به رشد 57 درصدی آمار جذب مشترکان جدید عادی و دیماندی مدیریت برق نواحی در 9 ماهه سال 97 نسبت به سال گذشته گفت: در سال 97 روستایی و شهری هزار و 921 مشترک خانگی، 58 مشترک عمومی، 182 مشترک کشاورزی، 37 مورد مشترک صنعتی و 2 هزار و 268 مشترک در بخش تجاری به این امور اضافه شده است.
مدیر امور برق نواحی شرکت توزیع برق اصفهان در رابطه با تأسیسات زیر بار مدیریت برق نواحی تا پایان آذر ماه 97 نیز عنوان کرد: 15 پست فوق توزیع 15 برق 63 کیلوولت را به 20 کیلوولت تبدیل می‌کنند، 87 فیدر فشار متوسط 20 کیلوولت، 4 فیدر 20 کیلوولت اشتراکی با شرکت توزیع برق استان اصفهان، 3 هزار و 424 کیلومتر طول شبکه فشار متوسط، 3 هزار و 165 کیلومتر طول شبکه فشار ضعیف، 6 هزار و 624 پست هوایی و زمینی و 796 هزار و 230 کیلوولت آمپر مجموع پست‌های هوایی و زمینی تأسیسات زیر بار این امور است.
وی ادامه داد: میزان انرژی تحویلی از پست‌ها یک میلیون و 800 هزار مگاوات ساعت از حدود 5 میلیون و 800 هزار مگاوات ساعت کل شرکت توزیع برق اصفهان یعنی 33  درصد است، پیک بار همزمان 284 مگاوات است که پیک باری است که در یک روز تابستان اتفاق می‌افتد و گفته می‌شود مشترکان برق زیادی مصرف کرده‌اند، در تابستان 97 هزار و 89 پیک بار شهرستان اصفهان بود؛ وضعیت تلفات مدیریت شبکه برق 6.47 درصد است.
مدیر امور برق نواحی شرکت توزیع برق اصفهان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های شرکت توزیع برق کم کردن خاموشی‌های مشترکان است که در 9 ماهه سال 97 به میزان 253 دقیقه برای هر مشترک رسیده است، در سال 93 این عدد هزار و 200 دقیقه خاموشی با برنامه و بی برنامه برای هر مشترک، سال 95 به میزان 975 دقیقه، سال 95 به میزان 603 دقیقه و در سال 96 نیز این عدد 383 دقیقه برای هر مشترک بوده است؛ در سال 1404 تعریف شده که این تعرفه به کمتر از 30 دقیقه خاموشی برای هر مشترک برسد.
وی با بیان این‌که حدود 53 درصد از تأسیسات شرکت توزیع برق استان اصفهان در امور برق نواحی است، عنوان کرد: موقعیت جغرافیایی و طول شبکه‌ها بر خاموشی مؤثر است، برای تجهیز و تعمیر تأسیسات از خطوط گرم استفاده می‌شود به همین دلیل خاموشی بابرنامه کمتری داریم و به شدت کاهش یافته است، البته خاموشی‌های بی‌برنامه را نیز کاهش داده‌ایم، اصلی‌ترین وظیفه ما کاهش خاموشی‌های مشترکان است و هر ساله طبق استراتژی عمل شده است.
سلطانی در ادامه بیان کرد: کل انرژی توزیع نشده امور برق نواحی از 3 هزار و 596 مگاوات ساعت در سال 93 به 498 مگاوات ساعت در 9 ماهه 97 رسیده است؛ این عدد در سال‌های 94، 95 و 96 به ترتیب 2 هزار و 926، هزار و 988 و هزار و 219 مگاوات ساعت بوده است.
مدیر امور برق نواحی شرکت توزیع برق اصفهان در رابطه با شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعال در این امور برق گفت: 17 شهرک صنعتی و ناحیه و قطب صنعتی داریم که 13 مورد شهرک صنعتی ثبت شده هستند، همچنین این امور دو مجموعه بزرگ شهرک صنعتی جی و شهرک صنعتی سگزی را در خود جای داده است و حدود 50 درصد مصرف ما صنعتی است، به عنوان مثال دیماند مصرفی شهرک صنعتی سگزی 72 مگاوات و دیماند مصرفی شهرک صنعتی سگزی 62 مگاوات است.
وی خاطرنشان کرد: مشترکان صنعتی موجود در محدوده این امور از لحاظ تعدادی 3 درصد کل مشترکان را شامل می‌شود اما حدود 51 درصد انرژی مصرفی امور را به خود اختصاص داده است، از همین رو پرداختن به نحوه مصرف و مدیریت بار مشترکان صنعتی مذکور خصوصاً در زمان پیک بار شبکه از اهمیت به سزایی برخوردار است.
سلطانی با اشاره به این‌که پیک بار سالیانه در حال افزایش است، اظهار کرد: پیک بار از 220 مگاوات در سال 93 به 284 مگاوات در سال 97 رسیده است، این عدد در سال‌های 94، 95 و 96 به ترتیب 250، 269 و 282 بوده است؛ در کل با توجه به افزایش مصرف کنندگان خانگی و افزایش وسایل برقی منزل 3 تا 4 درصد مصارف خانگی در سال در حال افزایش است.
مدیر امور برق نواحی شرکت توزیع برق اصفهان در رابطه با نیروگاه‌های تولید پراکنده گفت: در بحث نیروگاه‌های تولید پراکنده جزو اولین امور هستیم، مدیریت برق نواحی در راستای کاهش پیک بار و پایداری بیشتر شبکه به جذب سرمایه‌گذار در بخش احداث مولدهای تولید پراکنده شامل نیروگاه‌های گازی و خورشیدی پرداخته است.
وی در ادامه عنوان کرد: وظیفه ذاتی امور برق نواحی و شرکت توزیع برق استمرار برق‌رسانی به مشترکان در هر شرایطی است، همچنین در کوتاهترین زمان باید مشکلات شبکه را رفع و شبکه را برق‌دار نگه داریم، 3 حوزه در بخش فعالیت‌های بهره‌برداری قابل تعریف است که شامل حوادث و اتفاقات، تعمیرات و روشنایی می‌شود.
سلطانی در ادامه تأکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات ما تعمیرات پیشگیرانه برای جلوگیری از قطعی برق است، چراکه در بحث روشنایی مردم مطالبه زیادی دارند؛ در امور برق نواحی از فناوری‌های جدید دنیا بی‌بهره نیستیم و خیلی از سامانه‌ها، هوشمندسازی و رؤیت‌پذیری اتفاق افتاده است و در شرکت‌های توزیع سرآمد است؛ باید به سمت هوشمندسازی رفت، توسعه فعالیت‌های خط گرم نیز در تعمیرات تجهیزات اهمیت دارد.
مدیر امور برق نواحی شرکت توزیع برق اصفهان ادامه داد: کنترل شبکه از راه دور یکی از مسائل مهم است که در همین راستا 143 کلید هوشمند بر روی شبکه‌های 20 کیلوولت نصب شده که به شدت خاموشی‌ها را پایین آورده است، البته نصب 161 مورد کلید هوشمند مدنظر است، در آینده اگر بخواهیم به 30 دقیقه خاموشی برسیم روی هوشمندسازی شبکه‌ها و مشترکان باید کار کنیم.
وی در پایان با بیان این‌که از غافله هوشمندسازی شبکه‌ها عقب نیستیم، گفت: اقدام بی‌نظیر شرکت توزیع اصفهان اتوماسیون شبکه یا هوشمندسازی شبکه بوده است که همه کنترهای دیماندی که 4 هزار و 200 مورد هستند هوشمند شده‌اند.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها