کد خبر: 940134
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اجرای طرح نامحسوس کنترل تخلفات رانندگان و توقیف وسایل نقلیه ای که مرتکب تخلفات حادثه ساز می شوند خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،سرهنگ رضا رضایی اظهار داشت : در راستای بکارگیری طرح ها و برنامه های کاهش تخلفات و حوادث رانندگی و آسیب های جانی و مالی ناشی از این حوادث ، پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان طرح کنترل نامحسوس تخلفات را اجرایی کرد.
وی افزود: در این طرح تیم های نامحسوس پلیس و دوربین های نظارتی ، تخلفات حادثه ساز رانندگان را کنترل می کنند.
این مقام انتظامی بیان داشت :برابر هماهنگی بعمل آمده با مقام قضائی چنانچه راننده ای مرتکب حتی یک تخلف حادثه ساز شود با او برخورد قانونی می شود و خودروی او توقیف خواهد شد.
سرهنگ رضایی ادامه داد: تخلفات حادثه ساز شامل ، هرگونه حركات نمايشی، تجاوز از سرعت مجاز بيش از 50 كيلومتربرساعت، سبقت غير مجاز،عبوراز چراغ قرمز، حركت مارپيچ، حركت با دنده عقب در آزادراه ها و بزرگراه ها،رانندگي در حالت مستي است
رضایی افزود: همچنین این تخلفات شامل ، عبور از محل ممنوع، تجاوز به چپ ، عبور از پياده رو، عدم رعايت حق تقدم،استفاده از تلفن همراه يا وسايل ارتباطي مشابه در حين رانندگي در سرعت بالاي 60 كيلومتر، نقص فني موثر يا نقص در سامانه(سيستم) روشنايي در شب، عدم رعايت مقررات ايمني حمل و نقل جاده اي مواد خطرناك، رانندگي با وسايل نقليه عمومي بيش از زمان مجاز، عدم رعايت شرايط مندرج در گواهينامه از قبيل استفاده از عينك، سمعك يا تجهيزات خاص، عدم توجه به فرمان ايست يا پرچم مرقبين عبور و مرور محصلين يا پليس مدرسه و عدم رعايت مقررات حمل بار نیز می باشند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در پایان از تداوم طرح نامحسوس برخورد با رانندگان متخلف و توقیف وسایل نقلیه آنها خبر داد و از شهروندان خواست ، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا انشاءالله از وقوع حوادث جبران ناپذیر رانندگی پیشگیری شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار