کد خبر: 940132
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: مجوز احداث ۹ نیروگاه خورشیدی در استان اردبیل با مشارکت بخش خصوصی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسن محمدی در جلسه بررسی وضعیت نیروگاه خورشیدی در اردبیل اظهار داشت: مجوز احداث 9 نیروگاه خورشیدی در استان اردبیل با مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت 23.7 مگاواتی صادر شده و مدت زمان بازگشت سرمایه گذاری در این طرح حدود چهار سال است.

وی بیان کرد: طرح خرید تضمینی برق از تولید کنندگان برق نیروگاه‌های خورشیدی در استان به زودی اجرایی می‌شود و در این طرح دولت برق نیروگاه های خورشیدی را به قیمت تضمینی هشت هزار ریال به ازای هر کیلو وات ساعت و به صورت بلند مدت 20 ساله خریداری می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: این شرکت برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی راه‌اندازی شده توسط اهالی را به قیمت تضمینی خریداری می‌کند.

محمدی اظهار کرد: در این طرح تمام مشترکین خانگی، تجاری و صنعتی می‌توانند نیروگاه‌های خورشیدی در پشت بام و یا محوطه بلااستفاده واحدهای مسکونی، تجاری و صنعتی خود نصب کرده و از طریق عقد قرارداد خرید تضمینی با این شرکت ضمن تامین برق مصرفی خود نسبت به فروش برق مازاد و درآمد حاصل از این کار اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مجوز احداث 9 نیروگاه خورشیدی در استان اردبیل با مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت 23.7 مگاواتی صادر شده است افزود: مدت زمان بازگشت سرمایه گذاری در این طرح حدود چهار سال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اینکه تولید برق توسط نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک یکی از مزیت ‌های مهم این نیروگاه‌هاست، گفت: در این زمینه با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌‌گذاران و از طریق ارائه تسهیلات کم‌ بهره برنامه‌های مناسبی تدوین شده و تمام این موارد با هدف توسعه انرژی‌‌های نو مبنای کار قرار گرفته است.

وی گفت: امروزه دوران استفاده از سوخت‌‌های فسیلی برای تولید برق به پایان رسیده و استفاده از انرژی‌‌های پاک از جمله انرژی خورشیدی یک ضرورت برای دستیابی به اهداف زیست محیطی جامعه است.

محمدی گران بودن سوخت‌‌های فسیلی، مقرون به صرفه بودن استفاده از انرژی خورشیدی، حفاظت از محیط زیست و رایگان بودن منبع عظیم خدادادی خورشید را از جمله علل استفاده از این انرژی برای تامین برق مورد نیاز ذکر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر