کد خبر: 940108
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
گفت وگوی "جوان آنلاین" با کارشناس مسائل فوتبال در آستانه رقابتهای جام ملت های آسیا
تیم ملی کشورمان در چارچوب رقابتهای جام ملت های آسیا ، امروز در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی قطر می رود. شاگردان کی روش در رقابتهای جام ملت های آسیا که با تیم های عراق، ویتنام و یمن همگروه شده اند به نظر نمی‌رسد برای صعود از گروه خود به عنوان صدرنشین مشکل خاصی داشته باشند، البته تیم ایران در حالی برای قهرمانی در این رقابت‌ها خواهد جنگید، در گروه خود به جز عراق، دو تیم دیگر یعنی ویتنام و یمن تقریبا ناشناخته محسوب می‌شوند. در واقع رقبای ما تا بازی اول و دوم‌شان را انجام ندهند، نمی‌توانیم درباره آن‌ها قضاوتی داشته باشیم . نمی‌دانیم آیا آن‌ها تغییر اساسی در ترکیب‌شان ایجاد کردند یا خیر اما بر حسب تجربه در گروه ما شاید فقط عراق کمی بتواند برای مان دردسر ساز شود.

بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال در گفت وگو با "جوان آنلاین " درباره دیدارهای تیم ملی می‌گوید: به نظر من ما در گروه خود با وجود اینکه از تیم یمن و ویتنام شناخت زیادی نداریم اما برای صعود مشکلی نخواهیم داشت در واقع ب اسبک فوتبالی که از تاکتیک کی روش می شناسیم ما تا یک چهار نهایی مشکلی نخواهیم داشت. مسیر زیاد سخت نیست و تیم ملی شایسته حضور در فینال مسابقات را دارد اما بر هر حال عیار تیم ملی از مسابقات نیمه نهایی به بعد مشخص می شود. در واقع تیم ملی پتانسیل فینالیست شدن را دارد.

وی افزود: کی روش هشت سال است در فوتبال ملی ما حضور داشته و از زیر و بم امکانات خبر داشته اما اینکه الان بگوید مسئولان حمایت لازم را از تیم ملی نداشتند کمی بی انصافی است چرا که تیم ملی در هیچ دوره ای ، با امکانات همراه نبوده ، پس نباید کی روش این گونه صبحت کند. البته همه گفتمان کی روش آشنایی دارند. گفتمانی که خاص خودش است و از دید کارشناسان نوعی فرار روبه جلو می باشد.

  کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه به نتیجه گرفتن تیم‌ملی در مسابقات جام‌ ملت‌های آسیا خوش‌بین است اظهار داشت:ما تیم ملی خوبی در حال حاضر داریم. بضاعف نسل فوتبال ما همین است و نباید خیلی به کی روش خرده گرفت. البته ایراداتی هم می توان به نوع انتخاب تیم ها برای بازی تدارکاتی گرفت اما شاید آن هم بنا بر مصلحتی اتخاذ می شود که ما خیلی از آن خبر نداریم.به نظر من ما بازی تدارکاتی مناسبی در آستانه جام ملت ها نداشتیم و کلا نمی توانیم اظهار نظر مستندی انجام دهیم اما آنچه مشخص است این که بازی امروز برابر قطر می‌تواند بازی خوبی برای تیم ملی باشد.

ذوالفقارنسب پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه خاطر نشان کرد: معمولا در دنیای فوتبال، کشورهایی که در جام‌جهانی بازی کرده اند ، بعد از جام‌جهانی یک پوست اندازی انجام می‌دهند ، یعنی خونی تازه به رگ های تیم ملی تزریق می کنند تا تیم پالایش شود . ما بعد از جام‌جهانی هیچ برنامه‌ای برای تغییر نسل طرح‌ریزی نکرده‌ایم. من فکر می‌کنم تیم‌ملی ما برای بازیکنان ما دوره آمادگی لازم را انجام نداده‌ است. نه اردوهای خوبی برگزار شد. نه بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام داد و نه انگیزه و حمایت لازم به این تیم تزریق شد. این مساله را در بسیاری از کشورها شاهد هستیم اما در فوتبال ملی کشورمان به چنین فلسفه‌ای اعتقاد ندارند هر چند که وقتی قبول کردیم کی روش مربی شود باید به خواسته و تفکرات او احترام بگذاریم.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار