کد خبر: 940040
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
ضرغامی:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فتنه بعدی دشمن ضربه زدن به اصل ولایت و مردم است.

عزت الله ضرغامی صبح امروز، ۹ دی ماه، در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی، که در محل مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حماسه ۹ دی یادآور قیام ملت مقابل دشمنان و استکبار بود و دشمنان امیدوار بودند انقلاب را درهم بکوبند، اما با حضور استثنائی و یکپارچه مردم، نقشه های آنان نقش برآب شد.
وی افزود: در آستانه دهمین سال حماسه بزرگ دشمن با به یاد آوردن حادثه و حماسه ۹ دی خیلی از طمع ها را فراموش کردند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی گفت: بعد از حادثه تلخ عاشورا در خیابان انقلاب حدود ۱۰۰ نفر به امام حسین(ع) اهانت کردند، فردای آن روز خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم در جلسه خصوصی که سران قوا خدمتشان رسیدند و رهبری از دو وزیر مسئول سوال و استنتاق کردند.
ضرغامی تاکید کرد: جمعیت عظیمی که ۲۵ خرداد به خیابان آمده و در دفاع از نامزد شکست خورده شعار دادند و راهپیمایی کردند اما بعد از ۲۹ خرداد نماز جمعه تاریخی رهبر انقلاب فاصله گرفتند و فقط عده کمی در کف خیابان بودند و آن هم تنها در چند خیابان اصلی تهران، رهبر معظم انقلاب این وزیر را نسبتا توبیخ کردند که چرا غفلت کردید اما با توضیحات وی رهبری قانع نشد.
وی ادامه داد: ۹ دی حماسه بزرگی است که متعلق به مردم است و در واقع حماسه ۹ دی انقلاب سوم ما بود بعد از ۵۷ و بعد از ۱۳ آبان ۵۸ که لانه جاسوسی تسخیر شد با روشنگری هایی که شد و اسنادی که از لانه جاسوسی به دست آمد علم مردم افزوده شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: اما ۹ دی انقلاب سوم بود چرا که عمق فهم و درک و بصیرت مردم که در دوران فتنه و گرد و غبار به وجود آمد به تشخیص حق و باطل کمک کرد.
وی، با اشاره به اینکه خیلی از جوامع نمی توانند از دل فتنه بیرون بیایند، گفت: پیام ۹ دی، وحدت مردم بود و این وحدت باید همواره حفظ شود، همه زیر لوای رهبری هستیم و رهبری بر دفع حداقلی و جذب حداکثری تاکید دارند، برخی اصول وحدت را رعایت نمی کنند ولی پیام ۹ دی وحدت بوده و این است که همه در راه پرافتخار انقلاب، همراه هم باشیم.
ضرغامی، تاکید کرد: در طول تاریخ، ساکتین در عرصه‌های انقلابی اصحاب فتنه بوده اند و باید آنان را با بصیرت بالا شناخت. کسانی که یک پای آنان در مملکت بوده و در مواقع دیگر پای آنان در آمریکا و کشورهای اروپایی است، نمی توانند مدیران شایسته‌ای برای مردم و مملکت باشند.
وی، بیان داشت: کسانی که فتنه‌گر شدند و نظم کشور را برهم زدند، سوابقی در انقلاب داشتند، ولی در یک سرایزی افتادند که دیگر نتوانستند خود را پیدا کنند. کسانی هم بودند و هستند که هرچه داشتند از نظام و ولایت فقیه بود، ولایت، نیروهایی می‌خواهد که در اوج فتنه سکوت نکنند و در صحنه باشند.
عضو شورای عالی فضای مجازی، ادامه داد: نه فقط در تهران، بلکه در سراسر کشور این حماسه رخ داد، اگر ۹ دی برجسته شد به دلیل عمق بصیرت مردم بود که نشان دادند حق شناس هستند و تبعیت از رهبری می‌کنند، قطعا بهانه تقلب در انتخابات سال ۸۸، رمز عملیات بود.
وی، خاطرنشان کرد: فتنه در هر دورانی یک ویژگی و رنگ خاصی می تواند داشته باشد و ممکن است در این دوران نیز فتنه‌ای ایجاد شود که رهبر بارها بر آن تاکید کرده اند. فتنه از انفعال برخی مدیران و مسئولان و به دلیل رفتارهای ناامیدکننده آنان است.
وی، همچنین ابراز داشت: فضای مجازی، مملو از حرف‌های ناامید کننده است که همه این‌ها سردمداری فتنه بوده و آدرس اشتباه هستند، مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که اگر مقاومت هزینه دارد، هزینه های سازش از آن بسیار بیشتر بوده و دستاوردهای مقاومت همواره ماندگار است.
ضرغامی، پیام ۹ دی را پیام وحدت مردم دانست و عنوان کرد: این وحدت باید همواره حفظ شود، پیام ۹ دی وحدت بوده و این است که همه در راه پرافتخار انقلاب، همراه هم باشیم.
انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها