کد خبر: 940030
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
گزارش «جوان آنلاین» از تصادفات اخیر در جاده‌های ناامن پردیس
یکی از ساکنان مسکن مهر پردیس درباره بی‌مهری جاده فاز ۸ می‌گوید: «زندگی در مسکن مهر پردیس با وجود کم و کاستی‌هایش به‌قدر کافی سخت است، اما ناامن بودن جاده به قیمت جان‌مان تمام می‌شود.»
سرویس اقتصادی جوان آنلاین - محیا حسینی: جاده فاز ۸ مسکن مهر پردیس روشنایی ندارد و فقط در برخی از نقاط این جاده، نور کمی قرار دارد که بخش‌هایی را از تاریکی مطلق خارج کرده است. اما در هر صورت باید موقع رانندگی شش‌دانگ حواستان را جمع کنید، چون ماشین‌های سنگین زیادی برای کار‌های عمرانی مشغول فعالیت هستند و یک لحظه غفلت ممکن است که باعث از دست دادن جان‌تان تمام شود! البته بعد از آخرین تصادف که همین چند روز پیش اتفاق افتاد، مسئولان آستین همت را بالا زدند و مشکل یک‌طرفه بودن جاده را حل کردند، اما هنوز هم مشکلات جدی در این جاده به چشم می‌خورد که نیاز به توجه ویژه مسئولان مربوطه دارد.
 
جاده وحشت فاز ۸ مسکن مهر پردیس زیر سایه بی‌توجهی مسئولان قربانی می‌گیرد

جاده‌های ناایمن؛ بازی با جان ساکنان مسکن مهر

حمید که ۲۸ سال دارد و نزدیک به یک سال است که به‌همراه همسر و کودک‌شان ساکن خانه‌های مهر پردیس شده، درباره بی‌مهری جاده فاز ۸ به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «زندگی در مسکن مهر پردیس با وجود کم و کاستی‌هایش به‌قدر کافی سخت است، اما ناامن بودن جاده به قیمت جان‌مان تمام می‌شود.»

او ادامه می‌دهد: «چندین بار در جاده فاز ۸ مسکن مهر پردیس تصادف شده است. اخیرا نیز در چهارشنبه هفته گذشته تصادف هولناکی در این جاده اتفاق افتاد و بعد از آن جاده را دو طرفه کردند تا دیگر حادثه‌ساز نشود! اما هنوز مشکلاتی مانند دست‌انداز‌های رنگ نشده و کنده‌کاری‌های جاده پابرجا مانده است.»
 
جاده وحشت فاز ۸ مسکن مهر پردیس زیر سایه بی‌توجهی مسئولان قربانی می‌گیرد

ساکن فاز ۸ مسکن مهر پردیس درباره ساخت و ساز‌های این جاده اظهار می‌دارد: «متاسفانه در زمان ساخت و ساز‌های عمرانی از المان‌های مناسبی استفاده نمی‌شود و همین مسئله رانندگی در این جاده را خطرساز می‌کند. همچنین در بخش‌هایی از جاده بتن ریخته بودند و با وجود ترمیم کردن آن هنوز مشکلات ایمنی دارد.»

حمید به نبودن سرپوش در برخی از دریچه‌های فاضلاب اشاره می‌کند و می‌گوید: «برخی دریچه‌های فاضلاب هیچ سرپوشی ندارد و علامتی هم برای هشدار آن قرار نداده‌اند. برخی می‌گویند که سرپوش‌ها دزدیده می‌شود و برخی می‌گویند از روز اول دریچه‌ای برای آن‌ها قرار نداده بودند، اما دلیل آن هرچه که باشد باعث شده تا تردد در جاده‌ها ناایمن شود.»

این ساکن مسکن مهر پردیس با ناراحتی تصریح می‌کند: «در برخی از بخش‌های مسیر تردد فاز ۸ شیب جاده آن‌قدر زیاد است که در زمستان‌ها مشکلات زیادی را برای ساکنان ایجاد می‌کند، اما متاسفانه در این زمینه تدبیری اندیشیده نشده است و گویا اصلا برای مسئولان اهمیتی ندارد!»

کندن آسفالت نو، هر بار به یک بهانه

حمید که یکی دیگر از ساکنان فاز ۸ مسکن مهر پردیس است درباره ایمنی جاده این فاز به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «وضعیت فعلی جاده فاز ۸ مسکن مهر پردیس بد است و به استاندارد مطلوبی نرسیده، به‌همین دلیل حوادث بسیاری در آن اتفاق می‌افتد.»

او اظهار می‌دارد: «در بلوار اصلی فاز ۸ مسکن مهر پردیس روشنایی گذاشته‌اند، اما در بخش‌های زیادی از آن نور خیلی کم است و متاسفانه به این مسئله توجه خاصی نشده است.»

این ساکن مسکن مهر پردیس می‌گوید: «در شهر جدید پردیس سوءمدیریت‌هایی اتفاق افتاده که آدم دلش می‌سوزد، اینکه هر بار برای کار‌های زیرساختی می‌آیند و آسفالت نو را می‌کنند و دوباره آن را آسفالت می‌کنند! یک‌بار برای لوله‌کشی آب و بار دیگر لوله‌کشی گاز دلیلی برای کندن آسفالت‌ها می‌شود و مطمئن باشید که برای راه‌اندازی تلفن نیز این ماشین‌ها می‌آیند و آسفالت نو را می‌کنند. متاسفانه با این بی‌برنامگی‌ها بودجه زیادی هدر می‌رود و در کنارش حوادثی را برای ساکنان رقم می‌زند.»

باز هم بی‌تدبیری مسئولان

برخی از جاده‌های مسکن مهر پردیس ناامن است و تبدیل به جاده وحشت برای ساکنان شده است. در حالی که شرکت عمران و سایر ارگان‌ها و سازمان‌های شهرستان پردیس مسئولیت خود را فراموش کرده‌اند، شهروندان شهر جدید پردیس با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و مشخص نیست چند نفر از آن‌ها از تصادفات جاده‌ای جان سالم به در ببرند. آن‌ها که تا به حال مطالبات‌شان را به گوش مسئولان رسانده‌اند چشم انتظار تکمیل واحد‌ها و تامین امنیت جاده‌ها هستند و نمی‌دانند تا چه زمانی باید تاوان کم‌کاری‌های مسئولان را بدهند؟
 
جاده وحشت فاز ۸ مسکن مهر پردیس زیر سایه بی‌توجهی مسئولان قربانی می‌گیرد
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار