کد خبر: 940023
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
سرلشکر باقری در جشنواره مالک اشتر:
تفکر ایجاد تروریسم تکفیری و گروه‌هایی مانند داعش برخاسته از سرویس‌های اطلاعاتی غرب و اذناب آنهاست. در بسیاری از موارد که تروریست‌ها در محاصره قرار می‌گیرند بالگرد‌های برخی کشور‌های غربی به آن‌ها کمک لجستیکی می‌رسانند و از طرفی در سوریه حضور غیر قانونی دارند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: در بسیـاری از موارد که تـروریست‌هـا در محـاصـره قرار مـی‌گیـرند، بالگـرد‌های بـرخی کشورهـای غـربی به آن‌ها کمک لجستیکـی مـی‌رساننـد.

به گزارش فارس، سردار محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در نهمین جشنواره مالک اشتر نیرو‌های مسلح که صبح دیروز برگزار شد، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران در ٩‌دی نشان داد که با اوج بصیرت به میدان می‌آید و آتش فتنه را خاموش می‌کند. فتنه‌گران ظلم بزرگی به کشور کردند و سعی داشتند مطابق خواست دشمن کشور را به آتش بکشانند.

وی همچنین با اشاره به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت، افزود: تفکر ایجاد تروریسم تکفیری و گروه‌هایی مانند داعش برخاسته از سرویس‌های اطلاعاتی غرب و اذناب آنهاست. در بسیاری از موارد که تروریست‌ها در محاصره قرار می‌گیرند بالگرد‌های برخی کشور‌های غربی به آن‌ها کمک لجستیکی می‌رسانند و از طرفی در سوریه حضور غیر قانونی دارند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اقدامات مخرب امریکا در سوریه و منطقه، تصریح کرد: علیه دولتی که اتهامش مبارزه با صهیونیست‌ها و دوستی با جمهوری اسلامی ایران بود هر کاری که توانستند انجام دادند و در نهایت مجبور به ترک آنجا شدند. سوریه یک نمونه از وعده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امریکا منطقه را ترک خواهد کرد، بود که در نهایت این وعده محقق شد.

سرلشکر باقری ادامه داد: امروز رئیس‌جمهور امریکا مجبور می‌شود با خفت و خواری و به صورت مخفیانه با هواپیمایی که چراغ‌های آن خاموش و پنجره‌های آن بسته شده است به عراق سفر کند. در حالی که در همان روز دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به افغانستان سفر کرد و بیش از ۱۰ ملاقات داشت که همه آن‌ها از رسانه‌ها پخش شد.

وی با اشاره به بازگشت کشور‌های عربی به سوریه عنوان کرد: کشور‌های عربی که زمانی می‌گفتند تا وقتی بشار اسد بر سر کار باشد ما در سوریه نخواهیم بود امروز با التماس در حال بازگشت به سوریه هستند.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره مالک اشتر نیرو‌های مسلح افزود: اگر امروز در بستر اداره کشور مشکلاتی را ملاحظه می‌کنیم مشکل مدیریتی و ناشی از نقصان در اشراف است. همگی می‌دانیم که بخش کوچکی از مشکلات کشور مربوط به خارج است و بخش عمده موضوعات مدیریتی است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه از اشراف انتظار داریم زوایای پنهان کاستی‌ها، نقصان‌ها و البته نقاط قوت را مشخص کند، گفت: با احصای نقاط ضعف و قوت باید سال به سال احساس پیشرفت و نوسازی در نیرو‌های مسلح بیشتر شود. دشمن دائماً در حال کشف میزان قدرت ما و طراحی برای ضربه زدن به کشور و نظام مقدس است.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر اهمیت اشراف در نیرو‌های مسلح، خاطرنشان کرد: فرماندهانی که به محضر فرمانده کل قوا شرفیاب می‌شوند معمولا ایشان قبل از آن گزارش اشراف آن فرمانده را مطالعه می‌کنند.

برترین‌های نیرو‌های مسلح مشخص شدند

در پایان نهمین جشنواره مالک اشتر نیرو‌های مسلح، فرماندهان و مسئولان برتر نیرو‌های مسلح انتخاب شدند. بر اساس این گزارش در بخش سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیرو‌های مسلح نمایندگی ولی فقیه در سپاه حائز رتبه برتر این بخش شد. نیروی دریایی سپاه به عنوان نیروی منتخب سپاه و نیروی زمینی و هوایی ارتش نیز به عنوان نیرو‌های منتخب ارتش جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند. معاونت‌های طرح ارتش نیز به عنوان برترین طرح و برنامه نیرو‌های مسلح انتخاب شد.

فرماندهی مرزبانی ناجا، معاونت فرهنگی سپاه، معاونت آماد و پشتیبانی سپاه، معاونت اطلاعات نیروی هوافضای سپاه، پلیس پیشگیری ناجا، معاونت تحقیقات صنعتی سپاه، معاونت مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه، معاونت عملیات نیروی دریایی سپاه، فرماندهی انتظامی استان تهران، فرماندهی سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه، معاونت آموزش نمایندگی ولی فقیه در سپاه و معاونت بازرسی نیروی هوافضای سپاه از یگان‌های برتر نیرو‌های مسلح در این جشنواره شناخته شدند.

مرکز مطالعات راهبردی وزارت دفاع، شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران)، معاونت تربیت و آموزش وزارت دفاع، سازمان بسیج اصناف، سازمان بسیج دانشجویی، معاونت‌های نیروی انسانی، بهداری نیروی هوافضای سپاه، معاونت فاوای نیروی زمینی سپاه و مرکز خدمات رفاهی نیروی هوافضای سپاه از دیگر یگان‌های برتر نیرو‌های مسلح بودند.

همچنین در بخش جنگ الکترونیک نیز فرماندهی جنگال نیروی هوافضای سپاه به عنوان فرماندهی برتر و فرماندهی جنگال نیروی زمینی ارتش به عنوان یگان دارای بالاترین رشد شناخته شدند.
در این مراسم همچنین از معاونت بازرسی نیروی دریایی ارتش، معاونت طرح و برنامه نیروی انتظامی، معاونت اطلاعات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، معاونت مهندسی نیروی زمینی ارتش، معاونت امداد، بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، مرکز خدمات رفاهی پدافند هوایی ارتش، معاونت نیروی انسانی نهاجا و مرکز ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت دفاع نیز به عنوان یگان‌های دارای بالاترین رشد در یگان‌های همتراز تقدیر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار