کد خبر: 939898
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
در نشست شنبه‌های انقلاب عنوان شد
دانشگاه عالی دفاع ملی روز گذشته، میزبان نشست شنبه‌های انقلاب بود؛ نشستی با عنوان «۴۰ سال توطئه، ۴۰ سال مقاومت».
سرویس سیاسی جوان آنلاین: دانشگاه عالی دفاع ملی روز گذشته، میزبان نشست شنبه‌های انقلاب بود؛ نشستی با عنوان «۴۰ سال توطئه، ۴۰ سال مقاومت». در این نشست سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، جلیلی عضو شورای‌عالی امنیت ملی، حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، رهبر رئیس سابق دانشگاه آزاد و زرشناس عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ به تبیین توطئه‌های دشمن و همچنین مقاومت‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی پرداختند.

به گزارش فارس، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در این نشست اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران توانست نقشه سیاسی جهان را تغییر دهد و سقوط رژیم طاغوت چیزی بسیار قوی‌تر از یک زلزله در موازنه ژئوپلتیک جهان بود که نقشه قدرت در جهان را دچار تحول کرد. سلامی افزود: با انقلاب اسلامی مفهوم جدیدی از جهان اسلام در دنیا رایج شد و برای اولین بار اسلام با حقیقت سیاسی خود تشکیل حکومت می‌داد. وی تصریح کرد: پیام‌های انقلاب وسیع و بخش بزرگی از جهان را تحت تأثیر خود قرار داد که چشم‌انداز بسیار خطرناکی از پدیده‌های جدید را در برابر قدرت‌های استکباری ترسیم کرد. جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: انقلاب اسلامی میدان و صحنه تفکر جهانی پیرامون قدرت را تغییر داد و جغرافیای ناپیوسته جهان اسلام و مستضعفان جهان را پیوسته کرد که این موضوع میدانی برای شکل‌گیری تمدن جدید بود. سلامی گفت: نظام اسلامی مدل عینیت‌یافته تفکر سیاسی اسلام برای تغییر مناسبات جهانی بود که می‌تواند جهان استکبار را با مشکلات زیادی مواجه کند. وی خاطرنشان کرد: معمولاً اولین واکنش‌ها توسط قدرت‌های بزرگ به هر تحول سیاسی غیردلخواه، جنگ است. در مقابل انقلاب اسلامی هم اولین توطئه‌ها بُعد امنیتی و نظامی قوی به خود گرفت و به توطئه‌های تجزیه‌طلبانه و سپس به یک جنگ جهانی تحمیلی هشت ساله روی آوردند. وی اظهار داشت: امام با تشکیل سپاه و بسیج سطح قاعده نیرو‌های نظام را از نیرو‌های مسلح به جامعه گسترش داد و زمانی که این اتفاق افتاد دیگر امکان از تعادل خارج کردن نظام وجود نداشت. جانشین فرمانده سپاه گفت: ما همیشه با دشمنان بزرگ روبه‌رو بوده‌ایم و دشمن بزرگ برای ملتی که رهبر و جامعه بزرگ دارد یک موهبت است.

جانشین فرمانده سپاه اظهار داشت: وقتی در سال ١٩٨١ اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد، هسته‌های اولیه حزب‌الله لبنان شکل گرفت و ما مجبور شدیم در آنجا هم حضور پیدا کنیم. این اولین تجربه ما در بسط نظریه مقاومت در جغرافیای جدید بود. سلامی اضافه کرد: قدرت‌های مادی هرچه هم بزرگ باشند، محدود هستند مانند ارتش امریکا که متشکل از ١٨ لشکر و چند هواپیما و دیگر تجهیزات است، درحالی که قدرت مادی آسیب‌پذیر است، قدرت الهی محدود و آسیب‌پذیر نیست. وی گفت: با اینکه در محاصره علمی و اقتصادی و فنی بودیم، اما امروز از نظر فناوری دفاعی با یک منبع و چشمه جوشان داخلی در لبه‌های فناوری دفاعی مدرن دنیا قرار داریم. سردار سلامی گفت: عقب‌نشینی دشمن از منطقه، جلوه‌ای از ظهور قدرت مقاومت جهان اسلام است.

انقلاب اسلامی از هر زمانی قوی‌تر است

سردار احمد وحیدی، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی نیز در این نشست طی سخنانی گفت: انقلاب اسلامی در آستانه جهش قرار دارد و ابلاغ الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت از سوی رهبر انقلاب نیز بر همین اساس است. وحیدی افزود: در ۴۰ سال گذشته توطئه‌ها و دشمنی‌های پیچیده‌ای علیه ما وجود داشته که هرکدام از آن‌ها برای نابودی یک کشور و منطقه کافی است. وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ٤٠ سال مقاومت و همراه آن پیشرفت نیز کرده است، گفت: فروپاشی و شکست هیمنه امریکا از روز پیروزی انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی امریکا اتفاق افتاد. رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه تصریح کرد: بحث FATF موضوع فنی یا مبارزه با پولشویی نیست. در حالی ایران را جزو کشور‌های با ریسک بالای مقابله‌ای قرار داده‌اند که خودشان اعلام کرده‌اند مسیر اصلی تأمین مالی داعش از ترکیه است. سردار وحیدی خاطرنشان کرد: شاید بتوان گفت: دو سوم کنوانسیون‌های مختلف که در جهان به وجود آمد، پس از انقلاب بوده که برای به کنترل درآوردن کشور‌ها با پشتوانه جهانی است. وی گفت: افق پیش روی ما تا ٥٠ سال آینده مشخص شده است. انقلاب اسلامی از تمام توطئه‌ها سربلند بیرون آمده و امروز قوی‌تر از هر زمان دیگری و با اقتدار ایستاده است.

فتنه برای جلوگیری از الگو شدن انقلاب طراحی شد

دشمن نمی‌خواهد انقلاب اسلامی، تبدیل به یک الگو شود، برای همین همه توان خود را به کار گرفته است و یک روز اسلامیت نظام و روز دیگر با طراحی فتنه ۸۸، جمهوریت نظام را هدف می‌گیرد.» این مطلب را سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش علمی تخصصی «۴۰ سال توطئه، ۴۰ سال مقاومت» عنوان کرد و گفت: در برابر انقلاب اسلامی همه انواع توطئه‌ها به کار گرفته شد و خود دشمنان بار‌ها گفتند که هر کاری علیه جمهوری اسلامی می‌توانستیم انجام دادیم و اینطور نبود که مضایقه کرده باشند، اما در عین حال خودشان اعتراف می‌کنند که به نتیجه نرسیدیم. وی افزود: دشمن به این نتیجه رسیده است که انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها متفاوت است که توانایی حفظ خود را دارد و به علاوه قادر به تکثیر خود هم هست. جلیلی گفت: چه می‌شود که شش قدرت بزرگ دنیا می‌آیند و با ما می‌نشینند که گفت‌وگو کنند ما چرا چند هزار سانتریفیوژ داریم؟ خود آن‌ها که چندین برابر سانتریفیوژ دارند، پس موضوع اصلی تعداد سانتریفیوژ‌های ما نیست. وی ادامه داد: در همین منطقه و در بیداری اسلامی حرکت‌هایی شکل گرفت، اما دشمن جلوی آن‌ها را گرفت، اما چرا نتوانستند جلوی جمهوری اسلامی را بگیرند؟ وی خاطرنشان کرد: دشمن انتظار شش ماهه و دو ساله برای سرنگونی انقلاب اسلامی داشته است. الان ۴۰ سال گذشته است. آن چیزی که رمز موفقیت انقلاب اسلامی در مقاومت و تکثیر بود، نرم‌افزار انقلاب اسلامی است که دشمن فهمیده است از درک آن عاجز است. جلیلی گفت: اگر کسی در داخل آمد چارچوب‌های محاسباتی انقلاب اسلامی را به چالش بکشد، همان کاری را کرده است که دشمن می‌خواهد. وی ادامه داد: دشمن نمی‌خواهد انقلاب اسلامی، تبدیل به یک مدل شود، برای همین همه توان خود را به کار گرفته است و یک روز اسلامیت نظام را هدف می‌گیرد و یک روز با طراحی فتنه ۸۸، جمهوریت نظام را. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر می‌خواهیم موفقیت انقلاب اسلامی تداوم یابد، لازمه آن شناخت نرم‌افزار انقلاب اسلامی و تبیین آن است.

فرانسه در مبارزه با جمهوری اسلامی از همه خبیث‌تر است

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی هم با اشاره به پشتیبانی‌های نظامی فرانسه از دولت صدام در جنگ با ایران گفت: فرانسوی‌ها در مبارزه با دین، اسلام و جمهوری اسلامی از همه قدرت‌ها خبیث‌تر هستند.
حجت‌الاسلام روح الله حسینیان گفت: ابتدای پیروزی انقلاب ۳۰ گروه در جهت تجزیه ایران فعالیت می‌کردند و جالب این بود که بعضی از آن‌ها هم از سوی امریکا، هم از سوی شوروی و هم از سوی برخی کشور‌های مسلمان حمایت می‌شدند. وی اظهار داشت: با اینکه انقلاب اسلامی در دوران جنگ سرد رخ داد، اما دو ابرقدرت بر سر جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی وحدت داشتند. امریکایی‌ها، چون ایران را ژاندارم بی‌مزد و مواجب خود در منطقه و نگهبان تنگه هرمز -که محل صادرات نفت خلیج فارس بود- می‌دانستند، با انقلاب اسلامی مخالف بودند. حسینیان با اشاره به اینکه مقر گروهک‌های تروریستی مانند «الاحوازیه» در اروپا قرار دارد، گفت: جمهوری اسلامی، شجره ریشه‌داری است که طوفان‌ها، آن را تکان داد، اما از جا درنیاورد، بلکه جمهوری اسلامی گروه‌های تجزیه طلب را یا وادار به تسلیم کرد یا فراری داد.

اندیشکده‌های امریکا نگران گسترش نفوذ ایران

رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: با وجود همه دشمنی‌ها، این روز‌ها حتی مؤسسات راهبردی و اندیشکده‌های امریکا نیز دائماً از گسترش نفوذ ایران در منطقه و جهان صحبت می‌کنند. «فرهاد رهبر» با بیان اینکه استکبار جهانی با خروج از ایران به موجب پیروزی انقلاب منافع بسیار زیادی را از دست داد، گفت: وجود ذخایر استراتژیک در منطقه غرب آسیا، از جمله دلایل طمع دشمنان به ایران است. وی افزود: امریکایی‌ها در ۴۰ سال اخیر تلاش جدی داشتند که موقعیت استراتژیک منطقه غرب آسیا و جمهوری اسلامی ایران را کم کنند و برای این هدف چندین طرح از جمله طرح تراسیکا را که یک طرح انتقال ذخایر انرژی بود، انجام دادند، اما هیچ‌گاه موفق نشدند. رهبر ادامه داد: با وجود همه دشمنی‌ها، این روز‌ها حتی مؤسسات راهبردی و اندیشکده‌های امریکا نیز دائماً از گسترش نفوذ ایران در منطقه و جهان صحبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه با وجود آنکه انقلاب اسلامی، دست مستکبران را از کشور کوتاه کرد، اما توطئه‌های آن‌ها علیه ملت ما هیچ‌گاه تمام نشده است، گفت: حمایت همه‌جانبه هشت ساله از صدام در جنگ‌تحمیلی، اعمال تحریم‌های سنگین مالی و تجاری، کمک‌های مالی به دشمنان ملت ایران برای اجرای عملیات‌های تروریستی، از جمله توطئه‌های امریکا در ۴۰ سال اخیر علیه ملت ایران بوده است.

ورود به اقتصاد نئولیبرالی از سال ۶۸

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ هم به پروژه مدرنیزه‌سازی دولت پس از جنگ اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ساخت سیاسی پروژه شبه مدرنیته را تغییر داد، اما ساخت اقتصادی و فرهنگی آن باقی ماند و از سال ۶۸ حاکم کردن اقتصاد نولیبرالی در دستور دولت وقت قرار گرفت. شهریار زرشناس گفت: انقلاب اسلامی رستاخیز جامعه ایرانی اسلامی در تونل وحشت پروژه شبه مدرنیزاسیون است. وی خاطرنشان کرد: به همین جهت مردم ایران، روحانیت را برای رهبری انقلاب خود انتخاب کردند، چون دورترین فاصله را از مدرنیته داشت. زرشناس تصریح کرد: انقلاب اسلامی ساخت سیاسی پروژه شبه مدرنیته را تغییر داد، اما ساخت اقتصادی و فرهنگی آن باقی ماند و از سال ۶۸ حاکم کردن اقتصاد نولیبرالی در دستور قرار گرفت، تلاش برای تداوم ساخت فرهنگی هم در هشدار‌های رهبر انقلاب با عناوینی، چون «تهاجم فرهنگی» و «شبیخون فرهنگی» منعکس می‌شود.

حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین دیگر سخنران این نشست بود. وی گفت: امروز اصلی‌ترین معارض تفکر لیبرال تفکر اسلامی است و انقلاب اسلامی یک ظرفیت علیه کلیت اومانیسم محسوب می‌شود. وی ادامه داد: تعاملات فرهنگی رایج با جنگ نرم متفاوت است، چون تبادلات فرهنگی ارزش‌های خاص خود را دارد، اما جنگ نرم از نوع تهاجم فرهنگی است.

عباسی گفت: دشمن پیش از آنکه جمهوری اسلامی به جمهوری ایمانی تبدیل شود، به عناصر ایمان حمله کرده است، از جمله حمله به انبیا.
وی افزود: قوی‌ترین عنصر ایمان، ایمان به ملائکه است که علیه آن هم فیلم و سریال ساخته‌اند. بیشترین سریال‌هایی که در خوابگاه‌های دانشجویی تماشا می‌شود، سریال لوسیفر است. عباسی با اشاره به اینکه ناتوی فرهنگی حمله به متعلقات ایمان را در دستور قرار داده است، تصریح کرد: وزارت علوم ما فکر می‌کند اگر سرش را مثل کبک زیر برف کند، می‌تواند از واقعیت فرار کند. امروز دیگر پلورالیزم نیست که بافت فرهنگی جریان روشنفکری را تشکیل می‌دهد، بلکه پروژه ایرانشهری مدرن سیدجواد طباطبایی است که ۲۰ سال است مطرح می‌کند. رئیس اندیشکده یقین گفت: طباطبایی صراحتا سال‌ها پیش گفت: اسلام مُرد و سال گذشته در جشنواره فارابی جایزه خود را از دست رئیس‌جمهور گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار