کد خبر: 939896
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
گفت و گوی «جوان آنلاین» با حسن روح الامین درباره افتتاح نمایشگاه «الحق مع علی»
روز جمعه ۷ دی‌ماه، تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی حسن روح الامین با عنوان «الحق مع علی» در میان استقبال پرشور مخاطبان در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

سرویس فرهنگی جوان آنلاین – مریم سروش: روز جمعه ۷ دی‌ماه، تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی حسن روح الامین با عنوان «الحق مع علی» در میان استقبال پرشور مخاطبان در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد. بار دیگر دست و قلم این نقاش جوان و برجسته کشور، زیباترین آثار در حوزه آیینی را به تصویر کشیده و اهالی هنر را مجذوب خود کرده است.

روح الامینی با اشاره به اینکه نمایشگاه «الحق مع علی» حاصل یک‌سال فعالیت مستمر درباره تاریخ اهل بیت است، به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «از آنجا که پنج تابلوی نقاشی‌ام درباره امیرالمومنین (ع) بود و ۲ اثر هم به فرزندان و نوادگان حضرت علی (ع) اختصاص دارد، عنوان نمایشگاه را «الحق مع علی» گذاشتم. از طرفی عنوان این نمایشگاه بر اساس حدیثی قدسی در نظر گرفته شده و به این نکته اشاره دارد که علی (ع) با حق آمد و حق به دور علی (ع) می‌چرخد و به عبارتی حق راه علی (ع) است.»

برای اینکه آزادی‌ عمل‌مان را نگیرند، ترجیح می‌دهم از جیب خودم خرج کنم!

این هنرمند برجسته کشور می‌گوید: «هر نمایشگاهی دو قسمت دارد؛ که یک قسمت آن مفهوم و درون‌مایه آن است و قسمت دیگر آن تکنیک است. مثلا من که به موزه می‌روم و کار فرانسیس بیکن را می‌بینم به‌موضوع آن نه علاقه‌ای دارم و نه هیچ قرابت فکری! اما از جهت تکنیک، بیان احساسات و اجرا ایشان را تحسین می‌کنم. اما هنری‌هایی که با من قرابت فکری ندارند، حتی حاضر نیستند پُز دمکراسی خود را حفظ کنند و درباره تکنیک کار صحبت کنند. البته که اگر بخواهند درباره تکنیک آثار من صحبت کنند یا حتی آن را مورد نقد قرار بدهند آن‌قدر در فکر و ذهن خود گره ایجاد کرده‌اند که به‌هیچ عنوان آزادانه نظر نمی‌دهند و مغرضانه درباره تکنیک صحبت خواهند کرد.»

روح الامینی اظهار می‌دارد: «در برخی گالری‌هایی که در سطح شهر برگزار می‌شود افرادی را می‌بینید که لزوما در زمینه هنر تخصصی ندارند اما شاهد این هستیم که مخاطبان نمایشگاه «الحق مع علی» متخصص در این حوزه ‌اند و این موضوع برای من خیلی مهم است.»

برای اینکه آزادی‌ عمل‌مان را نگیرند، ترجیح می‌دهم از جیب خودم خرج کنم!

این نقاش مذهبی درباره اثرگذاری تابلو‌های نقاشی‌اش بر مخاطبان خود می‌گوید: «مخاطبان کار‌های من همیشه در بهره بردن از این آثار مذهبی، جلوتر از من بودند. یک شعر خیلی قشنگی است که می‌گوید: «از هنر حال خرابم نشده اصلاح‌پذیر، همچو ویرانه که از گنج خود آباد نشد» در واقع دیگران از این آثار هنری و مذهبی بیشتر از خود من استفاده می‌کنند و من هم برای همین کار می‌کنم.»

حسن روح الامینی درباره عدم حمایت مسئولان برای تولید این آثار هنری به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «با حمایت فرهنگی مخالف نیستم، اما این کار مثل این می‌ماند که یکی از دوستان شما لباسی را برایتان بخرد و شما تن‌تان کنید، اما مدام دنبال شما راه بیفتد و به‌شما تذکر بدهد که مبادا روی آن غذا یا نوشیدنی بریزید! در واقع بیشتر آزار خواهیم دید تا اینکه حمایت شویم و ترجیح می‌دهیم که آزادی عمل‌مان را از دست ندهیم و از جیب خودمان هزینه کنیم.»

برای اینکه آزادی‌ عمل‌مان را نگیرند، ترجیح می‌دهم از جیب خودم خرج کنم!

او درباره رمز موفقیت و عدم افت کیفیت آثار هنری خود توضیح می‌دهد و می‌گوید: «به نظر من آدم‌ها باید به خود بفهمانند که هیچ نمی‌دانند و کیفیت خودشان را پایین بدانند. زیرا که در این صورت تمام تلاش‌شان را برای بهتر شدن انجام می‌دهند؛ و مطمئن باشید که روزی که فکر می‌کنید همه چیز را می‌دانید روز سقوط شما خواهد بود.»

روح الامینی درباره تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه‌های قبلی می‌گوید: «در یکسال اخیر به‌جز طراحی تابلو‌های نمایشگاه «الحق مع علی» هیچ کاری انجام نداده‌ام و به‌نظرم بین این تابلو‌های نقاشی یک اتحاد تکنیکی و احساسی خاصی ایجاد شده است.»

برای اینکه آزادی‌ عمل‌مان را نگیرند، ترجیح می‌دهم از جیب خودم خرج کنم!

این نقاش جوان در پایان با اشاره به تابلو‌های موجود در نمایشگاه اظهار می‌دارد: «نمایشگاه شامل ۱۳ تابلوی نقاشی است که با استفاده از تکنیک رنگ روغن در موضوعاتی، چون نبرد‌های حضرت علی (ع)، شهادت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت زهرا (س)، واقعه کربلا، اسرای کربلا و... به تصویر کشیده است. فاتح خیبر، دروازه ساعات، مُهر طومار خونین، خلیل من، لاهوت در تابوت، شمر با خنجر برون شد، عادیات، خاتم رسولان و عیسی مسیح از جمله تابلو‌هایی است که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.»

گفتنی است نمایشگاه نقاشی «الحق مع علی» از ۷ تا ۲۰ دی در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران به نمایش در می‎آید. علاقمندان می‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در روز‌های عادی از ساعت ۱۰ الی ۲۰ و در روز‌های تعطیل از ساعت ۱۴ الی ۲۰ به گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

برای اینکه آزادی‌ عمل‌مان را نگیرند، ترجیح می‌دهم از جیب خودم خرج کنم!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امین فرزانه
|
Russian Federation
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
1
این جوان اگه توی هلند یا ایتالیا یا فرانسه و.... بود و اونا هم شیعه بودند اسمش می شد میکل آنژ و رامبراند و .... و اسباب افتخار تاریخ نقاشی، اما طفلکی وسط این هم هنر سخیف گم شده کلا!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار