کد خبر: 939835
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی اسلامشهر خبر داد :
رضا قاسمی گفت :عملیات اجرایی احداث خط مترو اسلامشهر تا دهه فجر ۹۷ آغاز خواهد شد.
محمدرضا عباسی

رضا قاسمی مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر ،در گفتگویی با خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری های به عمل آمده کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث مترو شهرستان اسلامشهر پس از گذشت ۷ سال تا دهه فجر سال ۹۷ به زمین زده می شود .
قاسمی افزود: با پیگیری های مستمر نمایندگان اسلام شهر، تهران ،ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی و شهردار اسلامشهر وبا حمایت‌های اعضای شورای شهرو فرمانداراین شهرستان با انعقاد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، به زودی عملیات احداث تونل مترواسلامشهربا حضور مقامات  ومسئولین عالی رتبه کشوری واستانی آغاز خواهد شد.

 وی با تشریح مشخصات فنی و اجرایی طرح مترو اسلامشهر، بیان کرد: بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر اسلامشهرو با تصویب شورای عالی ترافیک کشور ،از اواخر سال ۸۹ عملیات مطالعه احداث مترو اسلامشهر آغازشد وحتی درسال‌های بعد مبلغ ناچیزی هم دربودجه کشوربه آن اختصاص داده شد ،هرچند که این اعتبارات جوابگو احداث مترو نبود، ولی برای آغاز فعالیت احداث مترو     می توانست بی تاثیر نباشد .

قاسمی افزود : طرح پروژه مترو اسلامشهر در سال ۹۱ مورد تصویب هیئت دولت قرار گرفت و شهرداری تهران هم به عنوان دستگاه متولی طرح مشخص شده بود که، با توجه به عدم ثبات مدیریتی در مجموعه شهرداری تهران این طرح مسکوت ماند.

 وی تأکید کرد :طی سال جاری با پیگیری‌های انجام شده و موافقت هیئت وزیران مقرر گردید که، شهرداری اسلامشهر به عنوان مجری طرح جایگزین شود وطی جلسات گوناگون جابه جایی ونقل و انتقال قرارداد اجرایی شدن این طرح توسط شهرداری اسلامشهر انجام شد و در ادامه قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد گردید که،بر اساس آن با موافقت سازمان برنامه بودجه به سمت اجرایی شدن طرح گام برداشته میشود .

قاسمی با اشاره به نحوه آغاز فعالیت اجرایی مترواسلامشهر، بیان کرد :خط مترو اسلامشهر به طور پانزده و نیم کیلومتر با ۵ ایستگاه از امتداد ایستگاه آزادگان تا میدان قائم دردوفاز اجرا می‌شود که، در فاز نخست به طول ۱۰ کیلومتر تا میدان نماز سه ایستگاه احداث و راه اندازی خواهد شد.

وی افزود : قرارداد احداث تونل مترو اسلامشهر با مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به مدت ۳۰ ماه برای احداث 10کیلومتر تونل منعقد شده که ،در کنار آغاز آن به دنبال تجهیزات و سایر ملزومات مورد نیاز هم هستیم ،البته ناوگان مورد نیازمجموعه را هم قرار است ،دولت  تامین نماید.

وی با اشاره به منابع تامین  مالی طرح ،گفت :۵۰ درصد منابع مورد نیاز طرح از منابع و اعتبارات دولتی و مابقی نیز از طریق منابع شهرداری‌ها تامین می‌شود که، با تصویب شورای شهر اسلام شهر شهرداری  این شهر بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری خواهد کرد .

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه روزانه بالغ بر ۲۰۰ هزار سفر خودرویی در مسیراسلامشهر تا تهران و بالعکس انجام میشود ،با احداث خط مترو حجم این سفرها کاهش محسوسی پیدا می‌کند، ضمن اینکه در مصرف سوخت و جلوگیری از آلودگی هوا هم تاثیرات بسزایی به همراه خواهد داشت .

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر، خاطرنشان کرد:برای اجرایی شدن عملیات احداث مترو اسلامشهر ،اگرهمراهی و حمایت های همه نمایندگان مردم شهرهای  اسلامشهر،ری، تهران، پردیس و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر اسلامشهر نبود، اجرای این طرح امکان پذیر نبود، امیدواریم در ادامه عملیات احداث مترو هم بتوانیم از حمایت‌های دولت و سایر دستگاه‌های دیگر هم بهره مند شویم ،تا هرچه سریع تر  شاهد احداث تکمیل و بهره‌برداری از این طرح ملی باشیمو

قابل ذکر است که  اجرای طرح مترو اسلامشهر که در امتداد خط 3 مترو تهران  و از ایستگاه  آزادگان  به سمت اسلامشهر  احداث خواهد شد متاسفانه در طی چند سال گذشته و به جهت تغییر دولت  و تغییر دیدگاه  وهمچنین به علت سیاسی  شدن طرح مذکور  علی رغم پیگیریهای انجام شده  ، تاکنون  بی نتیجه مانده  است ، که انتظار می رود با تغییراتی که در بدنه دولت  و مدیریت شهری تهران و اسلامشهر ، صورت گرفته ، اینبار  وعده مسولین امر تحقق یافته و بار بخشی از مشکلات از دوش مردم منطقه  کاسته  شود .

  •  

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر