کد خبر: 939786
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
نماینده مردم تبریز در مجلس:
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: دولت می‌تواند با ساختار فعلی تا زمان پایان دولت اقدامات لازم برای حل مشکلات را داشته باشند و نیازی به تفکیک وزارتخانه‌ها نیست.

محمدحسین فرهنگی با اشاره به مخالفت نمایندگان با لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها در چند نوبت، اظهار داشت: معتقدیم دولت باید بیشتر برای ارائه برنامه‌های اقتصادی اقدام کند تا تغییرات ساختاری؛ چرا که انجام هرگونه اصلاحی هر چند به صورت کوتاه مدت، کار دولت در حوزه اقتصاد را متوقف و یا کند می‌کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: معتقدیم ساختار موجود در دولت کفاف امورات نهادهای دولتی را می‌دهد و آنها می‌توانند در ساختار فعلی تا زمان پایان دولت اقدامات لازم برای حل مشکلات موجود را داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه دلایل مخالفت نمایندگان برای تفکیک وزارتخانه‌های مختلف، متفاوت است، عنوان کرد: برای مثال تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی باعث می‌شود قانون انتزاع بلااثر شود که در نهایت منجر به اخلال در حوزه تأمین مواد غذایی برای مدت قابل توجهی خواهد شد.

فرهنگی در ادامه با بیان اینکه تجربه خوبی از تفکیک وزارتخانه‌ها در گذشته نداریم، خاطرنشان کرد: تفکیک وزارتخانه‌ها باعث می‌شود دچار دوگانگی‌هایی در خریدهای تضمینی کشت و برداشت و یا میوه شب عید شویم که در حال حاضر با ادغام وزارتخانه‌ها این مشکلات را نداریم و یا کمتر داریم.

نماینده مردم تبریزدر مجلس اظهار داشت: لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها دو بار در مجلس مطرح شده و هر دو بار با رأی بالا حذف شده است از این رو اگر بار دیگر نیز مطرح شود به احتمال زیاد مورد مخالفت مجدد نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر