کد خبر: 939784
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
استاد دانشگاه:
استاد نمونه کشوری با بیان اینکه رهبر انقلاب مدام تکرار می‌کنند که دشمنان ایران هر ۱۰ سال یک بار اقدام به ایجاد فتنه می‌کنند، از این‌رو مردم سال ۹۸ را فراموش نکنند، گفت: فراموش کردن فتنه از خود فتنه بدتر است، از این‌رو مدام باید ابعاد مختلف فتنه‌ها در کشوربررسی شوند تا دیگر اشتباهات گذشته تکرار نشود.

میکائیل جمالپور  در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: دهه اول دی‌ماه  سالگرد یک اتفاق مهم در کشور است که منجر شد تا خیزش مردم و امامت، آن حوادث تلخ و ناگوار تبدیل به شیرینی شود.

برخی‌ نسبت به گذشته دچار آلزایمر تاریخی هستند 

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که پروردگار در قرآن تذکر داده است، سیر در گذشته است، افزود: برخی‌ نسبت به گذشته دچار آلزایمر تاریخی هستند، از این‌رو پروردگار ۳۴ بار در قرآن، مومنان را به سیر در تاریخ دعوت کرده است.

استاد دانشگاه تبریز افزود: یکی از مسائلی که مسلمانان باید دقت کنند، حوادث گذشته و تاریخ است به طوریکه آموزگار و روزگار را دو معلم برای انسان می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان از تجارب افراد با تجربه استفاده کنند، تصریح کرد: تجربه از علم با ارزش‌تر است.

استاد نمونه کشوری در سال ۹۵ با بیان اینکه ۴۰ سال پیش ایران یک انقلاب مردمی انجام داد، توضیح داد: در ۲۹ بهمن مردم تبریز شعار مرگ بر استکبار را سر دادند و دقیقاً یک سال بعد از آن اتفاق، انقلاب اسلامی ایران پیروز شد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب اسلامی نیز هیچ‌گاه استکبار جهانی دست از سر انقلاب اسلامی ایران برنداشت و همه کار از قبیل ترور، قضایای بنی‌صدر و ناآرامی‌ها اوایل انقلاب را انجام داد تا بلکه انقلاب اسلامی مستحکم نشده و ساقط شود.

جمالپور با تاکید بر اینکه در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی انواع و اقسام گردنه‌های خطرناک را طی کرده‌ایم، افزود: با مطالعه تاریخ می‌توان گفت، با وجود این همه موانع سر راه انقلاب اسلامی، ماندن انقلاب یک معجزه الهی است.

تجمیع افرادی که با انقلاب زاویه داشتند زیرچتر نفاق در سال 88

وی با اشاره به اینکه برای مخالفان و موافقان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی علامت سوالی مبنی بر اینکه این انقلاب چگونه دوام آورده است در ذهن‌شان ایجاد شده است، گفت: در سال ۸۸ همه افرادی که با ایران، نظام جمهوری اسلامی و قرآن کریم زاویه داشتند زیر یک چتر به نام چتر نفاق و باطل جمع شده و جنگ احزاب را ایجاد کردند،البته با این احساس که حتما نتیجه می‌گیرند پیش رفتند.

استاد دانشگاه تبریز ادامه داد: با توجه به اینکه خداوند متعال مقلب‌القلوب است، قلب‌ها را تغییر داد و دشمن را رسوا کرد.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران چهره فریبکارانه دشمنان را در سال ۸۸ دیدند و با قلب و جان متوجه شدند که هدف اصلی دشمن انتخابات و از این قبیل مسائل نیست بلکه دشمنی با انقلاب، اسلام و ولایت فقیه دارند و سوت و کف در عاشورای حسینی(ع) منجر شد تا نیات پلید آنها آشکار شود.
 

 

 

 

 حضور خودجوش مردم در ۸ و ۹ دی ۸۸ در حمایت از انقلاب 

استاد نمونه کشور در سال ۹۵ ابراز کرد: مردم تبریز ۸ دی سال ۸۸ و مردم سراسر کشور در ۹ دی همان سال بدون هیچ ابلاغیه‌ای به خیابان‌ها آمدند و این حضور دعوت الهی بود و از هیچ جای دیگر دعوت نشده بودند که نشان از دیانت مردم ایران داشت.

وی تصریح کرد: یکی از اسرار و رازهای انقلاب همین حضور مردم در ۸ و ۹ دی سال ۸۸ است که بدون دعوت همه به خیابان‌ها آمده و یک صدا یا حسین(ع) سر دادند و فتنه‌ را جمع کردند.

جمالپور توضیح داد: زمانی که بصیرت در مردم ایران تبلور یافت و آگاهی ایجاد شد، وحدت حول ولایت‌فقیه نیز مشاهده می‌شود که حاصل این اضلاع سه گانه همیشه پیروزی بوده است که نمود آن در انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و سال ۱۳۷۷ و ۱۳۸۸ برجسته‌تر بود.

وی با تاکید بر اینکه ۸ و ۹ دی 88 یک حماسه ملی بوده و حماسه این گروه و آن گروه نیست، افزود: همه مسوولان این ملت وظیفه دارند تا از ملت ایران قدردانی کنند و این قدردانی با بیانیه و غیره نباید باشد بلکه با رسیدگی به مشکلات مردم و قرار گرفتن در کنار مردم میسر است،


 انقلابی‌ترین مسوول در کشور مردمی‌ترین آنهاست

استاد دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: انقلابی‌ترین مسوول در کشور مردمی‌ترین آنهاست که همیشه در کنار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این مردم همیشه وفادار بوده و در دوران هشت سال دفاع مقدس از جان خود و خانواده‌شان گذشته‌اند، تصریح کرد: اگر ایران محکم در برابر کشورهای بزرگ و کوچک ایستاده است، در واقع با بازوی قدرت ملت بوده است.

استاد نمونه کشور در سال ۹۵ با اشاره به اینکه با مطالعه روخدادهای سال ۱۳۸۸ ایران می‌توان به صورت کامل توطئه‌چینی انگلیس و آمریکا در ایران را دید، گفت: قبل از فتنه ۸۸ انگلیس یک زن به نام «هاله اسفندیاری» را به ایران فرستاد که بلافاصله دستگیر شد و با اظهارات وی در خاطرات آن فرد می‌توان دید که چه خوابی برای ایران دیده بودند که البته این اظهارات و خاطرات وی در زمان آزادی و در کشور انگلیس نوشته شده است.

وی ادامه داد: هاله اسفندیاری به مهارت ملی ایران در عبور از بحران‌ها اذعان کرده است و ما باید این حرف‌ها را از زبان دشمن خود بشنویم و به قدرت خود پی ببریم.


 ملت بیدار و ولایت فقیه یک نعمت دست نیافتنی برای ماست

جمالپور ابراز کرد: ملت بیدار و ولایت فقیه یک نعمت دست نیافتنی برای ماست، اگر هشدارهای فتنه سال ۱۳۷۸ را به صورت دقیق و شفاف همیشه تکرار می‌کردیم، دیگر فتنه‌ای به نام ۸۸ وجود نداشت.

استاد دانشگاه تبریز با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی مدام تکرار می‌کنند که دشمنان ایران هر ۱۰ سال یک بار اقدام به ایجاد فتنه می‌کنند، از این‌رو مردم سال ۹۸ را فراموش نکنند، گفت: فراموش کردن فتنه، خود فتنه بزرگ است از این‌رو مدام باید ابعاد مختلف فتنه‌ها در کشور گفته شود تا دیگر اشتباهات گذشته تکرار نشود.  

وی افزود: تنها سلاح در دست ما برای عبور از تنگناها، وحدت و انسجام ملی است به طوریکه یک مثال ترکی هم تاکید دارد که  "ائل گوجی سیل گوجی".


 نباید اجازه دهیم تا شکافی بین مردم و مسوول ایجاد شود

استاد نمونه کشور در سال ۹۵ خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم تا شکافی بین مردم و مسوولان ایجاد شود و این انتطار قرآن کریم و رهبر معظم انقلاب است.

وی، به سفر پنهانی ترامپ به عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: ترامپ از خطرناک بودن سفر و  آسیب زدن به خود و خانواده‌اش در سفر به عراق هراس داشت در حالی که همان کشور چند ماه پیش یک رزمایش ۲۰ میلیونی را گذرانده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر