کد خبر: 939766
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان:
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: 30 هکتار گلخانه از ابتدای سال 97 تا کنون در استان به بهره برداری رسید.

سید حسن میرعماد در دومین نشست ستاد توسعه شهرک های کشاورزی استان سمنان در سالن دارالمرحمه افزود: توسعه گلخانه ها جزء برنامه های اولویت دار تغییر الگوی کشت با توجه به بحران آب در این استان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: مجموع گلخانه های احداث شده از ابتدای برنامه های جهاد کشاورزی در توسعه کشت گلخانه ای، تاکنون 133 هکتار بوده است.
میرعماد با اشاره به این که جلسه های ستاد کشت گلخانه ای در استان سمنان به صورت مستمر برگزار می شود، تصریح کرد: تخصیص اعتبارات در قالب کمک های فنی و تسهیلاتی از سوی سازمان برنامه و بودجه استان سمنان در دستور کار است.
وی ادامه داد: بخشی از سود بانکی برای ایجاد گلخانه ها، با امضاء تفاهم نامه ای با بانک های استان، از محل تخصیص کمک های فنی سازمان برنامه و بودجه پرداخت شود، کارمزد تسهیلات در بحث احداث و توسعه گلخانه های استان با این اقدام کاهش می یابد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با بیان این که در پرداخت تسهیلات به متقاضیان توسعه کشت گلخانه ای محدودیت منابع مالی وجود ندارد، یادآور شد: تهسیلات به صورت نامحدود از محل صندوق توسعه ملی به منظور توسعه این نوع کشت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
میرعماد، به ضرورت تامین زیرساخت ها در بخش گلخانه ای اشاره و تاکید کرد: تامین انرژی در بحث گلخانه ها مهم است، در این زمینه هماهنگی های لازم با شرکت های مرتبط برای تامین گاز و برق شهرک های گلخانه ای انجام شده است.
به گفته وی، شرکت گاز اولویت گازرسانی را به شهرک های گلخانه ای قرار می دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: تامین گاز به مجتمع های گلخانه ای این استان از محل اعتبارات استانی انجام می شود تا کمک دهنده به سرمایه گذاران در این بخش باشد.
دومین جلسه ستاد توسعه شهرک های کشاورزی استان با حضور حشمت الله عسکری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد و در زمینه روند توسعه کشت گلخانه ای، توسعه شهرک های کشاورزی و همچنین شهرک گلخانه ای خلخال آرادان مورد بحث شد.
در سمنان 198 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی وجود دارد، حدود 45 هزار بهره بردار بخش کشاورزی فعالند و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌ شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار