کد خبر: 939762
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
ادامه رسیدگی درمانی به 15 دانشجوی مجروح دانشگاه آزاد اسلامی
در حالی که رفت و آمد مسئولان برای عیادت از مجروحان حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات و گرفتن عکس یادگاری همچنان در جریان است از این بیمارستان‌ها خبر می‌رسد که خانواده‌ها نسبت به وضعیت رسیدگی به مجروحان گلایه‌های زیادی دارند.
به گزارش خبرنگار ما، حادثه مصیبت بار دانشگاه علوم و تحقیقات تهران ۱۰‌کشته و ۲۵‌زخمی برجای گذاشت که پس از آن مسئولان قضایی و انتظامی نسبت به آن واکنش‌های زیادی نشان دادند از جمله بازداشت دو متهم در همان ساعت اولیه حادثه بود که به گفته دادستان تهران هنوز دو متهم در بازداشت به سر می‌برند و روز چهارشنبه هم رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات، مسئول ترابری و مالی دانشگاه هم برای تحقیق به در دادسرای ناحیه ۳۲ احضار شدند و از آن‌ها تحقیق شد. همچنین موضوع دیگری که روی آن تأکید زیادی شد بررسی علت اصلی حادثه مرگبار بود که به گفته سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ سه‌تیم کارشناسی مجرب از راهنمایی و رانندگی، کارشناسان فنی و مکانیک خودرو و کارشناسان فنی مهندسی حوزه راه بررسی حادثه را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه علت حادثه مرگبار دانشگاه آزاد به احتمال زیاد پس از جمع‌بندی موارد و مستندات به احتمال زیاد روز شنبه اعلام می‌شود، گفت: اتوبوس حادثه دیده معاینه فنی نداشته است که پس از حادثه مشخص شد فقط ۱۰۰ هزار تومان جریمه داشته که مربوط به تخلف دیگری بوده است. این نشان می‌دهد که این خودرو اصلاً از محیط دانشگاه خارج نشده که دوربین‌های ما آن را رصد کنند.
اگر میزان خلافی خودرویی بیش یک‌میلیون تومان باشد، خودرو را توقیف می‌کنیم، اما با توجه به اینکه این اتوبوس داخل معابر داخلی دانشگاه بوده، پلیس بر آن نظارتی نداشته و اساساً امکان ورود به آن فضا را بر اساس قانون نداشتیم. دکتر پیمان صابریان، رئیس سازمان اورژانس کشور نیز درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه «علوم و تحقیقات» گفت: درحال حاضر ۱۵تن از مصدومان همچنان در بیمارستان بستری هستند و حال سه‌تن از آن‌ها نیز بعد از بررسی‌های پزشکی وخیم اعلام شده است، اما بقیه این افراد بعد از بهبود شرایط جسمی‌شان از بیمارستان مرخص شدند.

از دکتر عارف خواستم پزشکان مجرب مصدومان را مداوا کنند نه رزیدنت‌ها
مادر مهدی مغنیان که فرزندش ترم‌یک رشته پزشکی در واحد علوم و تحقیقات تحصیل می‌کرد و حالا در قسمت مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام خمینی تحت درمان قرار دارد با گلایه از کادر پزشکان به ایسنا گفت: مهدی من فقط ۲۱‌سال دارد. برای پذیرش در رشته پزشکی بی‌نهایت سختی کشید تا اینکه امسال در این رشته پذیرفته شد. ما برایش آرزو‌ها و امید‌هایی داشتیم. اما حالابه گفته پزشکان بر اثر ضربه سنگین به سر دچار شکستگی جمجمه شده است و حتی ناله و شیون‌های من را نیز نمی‌شنود. پس از اینکه وزیر بهداشت به اینجا آمد قرار بود همین جا منتظر بازگشت فرزندمان باشیم، اما رفتار نگهبانان این جا، دل پر خون ما را آزرده‌تر می‌کند. از ما می‌خواهند اورژانس را ترک کنیم. این مادر که عکس او در بازدید عارف، نماینده مجلس شورای اسلامی از وضعیت دانشجویان بیمارستان امام خمینی (ره) خبر ساز شد، ادامه می‌دهد: من به او گفتم بازدید شما را نمی‌خواهم. من دلجویی نمی‌خواهم، من فقط درمان می‌خواهم. فرزند دلبندم را درمان کنند. جان آن‌ها را به دست دانشجویان ریزیدنت ندهند. بگویند پزشکان و اساتید ماهر بر بالین فرزندانمان حاضر باشند.
او می‌گوید: دکتر شیخ نظری، پرفسور و استاد ماهر بیمارستان امام خمینی (ره)، پزشک فرزند دلبندم است، اما متأسفانه این جا پزشکان جان بیماران را به دست دستیارانشان می‌سپارند. من به مسئولان دیگر بار‌ها گفته‌ام که برای بازدید و گرفتن عکس از جسم بی‌جان فرزندانمان این جا نیایند و فقط جان فرزندانمان را به دست پزشکان لایق بسپارند نه دانشجویان کار آموز!
وقتی به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کردم، کفش‌های پزشک پسرم را بوسیدم و عاجزانه گفتم فرزند من را خودت درمان کن، اما او در جواب گفت که رزیدنت‌های من افراد بسیار ماهری هستند و مجدد از او سؤال کردم که آیا امیدی به بازگشت پسرم هست، این گونه پاسخ داد «مگر من خدا هستم که از بازگشت او سخن بگویم.» به گفته وی مسئولان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گرفته تا مسئولان دانشگاه و حتی بازیگران و... هر کدام که با هر هیئتی به این جا می‌آیند تا عکس‌های نمایشی و تبلیغاتی خود را بگیرند و در رسانه‌ها منتشر کنند و این رفتار‌های تبلیغاتی دردی از درد ما را کم نمی‌کند.
وی افزود: بار‌ها به مسئولان گفته‌ایم که اگر قرار است جان فرزندانمان به دست دستیاران بیفتد، حاضریم بیمارمان را به بیمارستان دیگر منتقل کنیم که البته این موضوع نیز هیچ تفاوتی به حال این پزشکان ندارد و آن‌ها در جواب می‌گویند حتی اگر قرار باشد یک بیمار هم از این جا کم شود، به نفع من خواهد بود، اما مشکل این‌جا است که امکان جابه‌جایی این دانشجویان مصدوم به دلیل وضعیت وخیم آن‌ها وجود ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار