کد خبر: 939756
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
در حالی گفته می‌شود لژیونر‌هایی مانند رضا قوچان‌نژاد، مهدی طارمی و مرتضی پورعلی گنجی مورد توجه باشگاه‌های داخلی قرار گرفته‌اند که با توجه به مذاکرات صورت گرفته باشگاه‌های خواهان با این بازیکنان، احتمال حضور این لژیونر‌ها در لیگ ایران، چیزی نزدیک به صفر است.
سعيد احمديان
فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران که می‌رسد شایعه و شنیده‌ها از زمین و آسمان می‌بارد و اصطلاح بمب دوباره به سرتیتر رسانه‌های بر‌می‌گردد؛ فصلی که نوبت به میدان‌داری مدیران باشگاه‌ها می‌رسد که می‌خواهند هر طور هست با جذب بازیکنان اسم و رسم‌دارتر به قول خودشان بمب‌های بزرگ‌تری بترکانند. این روز‌ها هم با تعطیلی لیگ و آغاز شدن فصل نقل و انتقالات بازار، شایعات در فوتبال ایران داغ است؛ شایعاتی که در چند هفته اخیر حول بازگشت چند لژیونر به لیگ ایران بیشتر می‌چرخد که می‌گویند در رادار چند باشگاه بزرگ ایرانی قرار گرفته‌اند. پس اینکه ابتدای لیگ هجدهم مسعود شجاعی، احسان حاج صفی و اشکان دژاگه در کمال ناباوری با پیشنهاد‌های چند صد هزار دلاری مالک متمول تراکتور از فوتبال اروپا به ایران آمدند، حالا هم لژیونر‌هایی مانند رضا قوچان‌نژاد، مرتضی پورعلی گنجی و مهدی طارمی از مهم‌ترین هدف‌های نقل و انتقالات چند باشگاه‌های داخلی هستند.

نه به پیشنهاد بالای گوچی
رضا قوچان‌نژاد یکی از مهم‌ترین بازیکنانی است که نامش در فصل نقل و انتقالات زمستانی مطرح است. گوچی پس از پایان جام جهانی و خداحافظی از تیم ملی، به لیگ قبرس و تیم آپوئل رفت، اما در تیم جدیدش نتوانست موفقیت‌های زمان حضورش را در لیگ هلند تکرار کند تا شایعه جدایی او از تیم قبرسی پررنگ‌تر شود. پرسپولیس یکی از مشتریان پروپا قرص قوچان‌نژاد است؛ تیمی که با توجه به نمایش ضعیف منشا در نیم فصل اول به دنبال یک مهاجم طراز اول در کنار علی علیپور است. پرسپولیسی‌ها پس از دو فصل بسته نقل و انتقالات، با توجه به باز شدن پایان محرومیت‌شان، در پنجره زمستانی می‌توانند بازیکن بگیرند و همین سبب شده تا قرمز‌ها یکی از فعال‌ترین باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر باشند.
با این حال به نظر می‌رسد حضور قوچان نژاد در پرسپولیس بر خلاف شایعات شدنی نیست. در روز‌های ابتدای خبر حضور قوچان نژاد در پرسپولیس، مخالفت همسر گوچی با بازگشت این بازیکن به ایران یکی از سنگ‌هایی بود که جلوی راه قوچان‌نژاد برای پوشیدن پیراهن قرمز بود؛ مسئله‌ای که سبب شد تا هواداران پرسپولیس با هجوم به صفحه همسر قوچان‌نژاد در شبکه‌های اجتماعی از وی بخواهند تا مانع پرسپولیسی شدن گوچی نشود. با این حال خبر‌هایی که در چند روز اخیر منتشر شده نشان می‌دهد مخالفت همسر قوچان‌نژاد در برابر مشکلات دیگر، شاید کوچک‌ترین مانع باشد و پیشنهاد بالای قوچان‌نژاد مسئله‌ای است که به احتمال زیاد حضور این بازیکن را در پرسپولیس منتفی می‌کند.
ایرج عرب، سرپرست باشگاه پرسپولیس دیروز در این رابطه به خبرگزاری مهر گفت: «ارقام و اعدادی که به پرسپولیس پیشنهاد می‌شود باید متعارف باشد. باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند با هر عدد و قراردادی، بازیکن بگیرد. ضمن اینکه تمایلی هم ندیدیم که بازیکن بخواهد برای حضور در پرسپولیس کوتاه بیاید. ارقامی که گفته می‌شود، هوایی و پرت است و با شرایط پرسپولیس تطابق ندارد. ما هر کاری را نمی‌توانیم انجام بدهیم. گفتم که برانکو هم اصراری ندارد که در این شرایط غیر‌متعارف، بازیکن بگیریم.» البته از تراکتور و استقلال هم به عنوان دیگر مشتریان گوچی هم نام برده می‌شود، با این حال قبرسی‌ها هم مدعی شده‌اند که سرمربی ایتالیایی آپوئل مخالف جدایی مهاجم ایرانی‌اش است و احتمال ماندن گوچی در قبرس نیز وجود دارد.

هفت‌خان رستم بازگشت خیریت!
مهدی طارمی دیگر لژیونری است که بحث بازگشتش به پرسپولیس داغ است و گفته می‌شود مهاجم ایرانی الغرافه پس از عملکرد نه‌چندان قابل‌قبول در قطر به دنبال بازگشت به لیگ ایران و پوشیدن دوباره پیراهن قرمز است. هر چند گفته می‌شود طارمی یکی از بازیکنان مد نظر برانکو است، با این حال هواداران این تیم با توجه به ماجرای شکایت ریزه اسپور و محرومیت یک ساله این تیم از نقل و انتقالات که به دلیل قرارداد غیرقانونی طارمی بود، دل خوشی از شماره ۹ سابق‌شان ندارند و مخالف بازگشت طارمی هستند. البته صحبت‌های سعد الشمری، مدیر تیم فوتبال الغرافه که گفته است آماده مذاکره با تیم‌های خواهان طارمی هستیم هم نشان می‌دهد که قطری‌ها مخالفتی با رفتن بازیکن ایرانی‌شان ندارند. با این حال درخواست ۸ میلیارد تومانی الغرافه برای صادر کردن رضایتنامه طارمی و همچنین موضع منفی هواداران پرسپولیس، از جمله موانعی است که طارمی را از پرسپولیس دور کرده‌است.

پورعلی گنجی به لیگ ایران فکر نمی‌کند
مرتضی پورعلی گنجی دیگر لژیونری است که شنیده‌هایی درباره پیشنهاد تیم‌های ایرانی به او، به گوش می‌رسد. پورعلی گنجی که در حال حاضر در تیم یوپن در لیگ بلژیک بازی می‌کند، یکی از مدافعانی است که در لیست برانکو دیده می‌شد، اما به نظر می‌رسد حضور این بازیکن در لیگ ایران و پرسپولیس منتفی شده‌است. طبق اعلام مسئولان باشگاه پرسپولیس پس از مذاکره‌ای که با این مدافع انجام شد، پورعلی‌گنجی به آن‌ها اعلام کرده قصد بازگشت به فوتبال ایران را ندارد و تمایل دارد کماکان فوتبالش را در خارج از ایران ادامه دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار