کد خبر: 939635
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸
آخرین جزئیات حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات
سه تیم کارشناسی پلیس تهران، کارشناسان فنی و مکانیک خودرو روز گذشته در حالی تلاش برای بررسی علت حادثه مرگبار اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات را شروع کردند که هشت‌نفر از ۱۷‌دانشجوی زخمی شده روی تخت بیمارستان‌ها با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.
به گزارش خبرنگار ما، صبح دیروز در حالی که تعداد کشته‌های حادثه واژگونی اتوبوس فرسوده دانشگاه علوم و تحقیقات تهران به عدد ۱۰ نفر رسید، قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی پایتخت ادعای مطرح شده درباره سکته راننده اتوبوس حادثه دیده را رد کرد و به خبرنگار ما گفت: پس از این حادثه اجساد افراد فوت شده برای انجام آزمایش‌های لازم و مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شدند که راننده اتوبوس هم جزو کشته شدگان حادثه بود. از آنجا که ادعای سکته راننده اتوبوس مطرح شده بود جسد از سوی پزشکان، کالبد شکافی شد. پزشکان پس از بررسی مغز و قلب راننده هیچگونه علائمی از سکته مشاهده نکردند البته برای بررسی‌های تخصصی نمونه قلب و مغز جهت انجام آزمایش پاتولوژی به آزمایشگاه فرستاده شده است و نتیجه آزمایش دو تا سه هفته آینده اعلام خواهد شد. وی با اعلام اینکه اجساد کشته شدگان این حادثه پس از شناسایی برای خاکسپاری تحویل خانواده‌های آن‌ها شد، ادامه داد: پس از انتقال اجساد به پزشکی قانونی تعدادی از آن‌ها با توجه به مدارکی که همراه داشتند خیلی زود شناسایی شدند، اما تعدادی قابل شناسایی نبودند که خوشبختانه تا نیمه‌های شب قبل اجساد مجهول الهویه شناسایی شدند هر چند که پس از شناسایی برای اطمینان بیشتر دستور دادیم از اجساد آزمایش دی‌ان‌ای هم صورت بگیرد.

حال ۸ نفر از دانشجویان وخیم است
پس از این حادثه چهار دانشجوی دختر، دو دانشجوی مرد و راننده در دم فوت کردند و ۲۸‌مصدوم هم به بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، حضرت رسول اکرم (ص)، شریعتی و بیمارستان عرفان و نیایش منتقل شدند. نهایت دو دانشجوی دختر ساعتی پس از حادثه در بیمارستان فوت کردند و یک دانشجوی دیگر هم صبح دیروز فوت کرد. دکتر عباس زارع‌نژاد، مشاور وزیر بهداشت گفت: صبح دیروز هشت‌مصدوم حادثه از بیمارستان مرخص شدند و بقیه مصدومان تحت درمان قرار دارند که حال هشت نفر از آن‌ها وخیم است.

آغاز تحقیقات از مسئولان دانشگاه
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران هم از آغاز تحقیقات از مسئولان دانشگاه علوم و تحقیقات در رابطه با این حادثه خبر داد و گفت: از دو متهم که شب گذشته بازداشت شدند نیز تحقیقات مفصلی صورت گرفته است. وی ادامه داد: امروز حوادثی رخ می‌دهد که با هزینه اندکی می‌توان از آن پیشگیری کرد، لذا واگذاری حمل و نقل و اقدامات جانبی و خدماتی به بخش‌های خصوصی رافع مسئولیت مسئولان دولتی نخواهد بود.
داد و فریاد مادر دانشجوی مصدوم بر سر نماینده مجلس
صبح دیروز هم تعدادی از مسئولان و نمایندگان مجلس از جمله محمدرضا عارف، نماینده تهران به عیادت مصدومان در بیمارستان‌ها که مادر دانشجوی زخمی با گلایه از مسئولان با فریادش دکتر عارف را خطاب قرار داد.

۳ تیم کارشناسی علت حادثه را بررسی می‌کنند
رئیس پلیس راهور تهران هم درباره علت حادثه گفت: سه تیم کارشناسی برای بررسی علت حادثه تعیین کرده‌ایم، این سه‌تیم شامل گروهی از کارشناسان تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تیم کارشناسان فنی و مکانیک خودرو برای مشخص کردن اشکالات فنی احتمالی خودرو و همچنین یک تیم نیز از کارشناسان فنی و مهندسی در حوزه راه هستند که این سه تیم به محلی که خودرو نگهداری می‌شود و محل وقوع تصادف اعزام شدند تا به موضوع رسیدگی کنند و سهم همه عواملی که در این تصادف مقصر بوده‌اند مشخص شود. سردار مهماندار افزود: این اتوبوس در یکی از ایستگاه‌ها توقف نمی‌کند، بر اساس اظهارات شهود، راننده از این لحظه به دانشجویان می‌گوید که اتوبوس ترمز ندارد و همه به سمت عقب اتوبوس بروند. بعد از طی کردن حدود ۶۰۰ متر، راننده احتمالاً برای اینکه بتواند به نحوی خودرو را متوقف کند وارد فضای سبز می‌شود که درختان کوچکی داشته و نتوانسته جلوی حرکت اتوبوس را بگیرد. سپس با یک زاویه ۳۵ درجه از جاده خارج می‌شود، بعد از اینکه ۶۹‌متر مسیر را طی می‌کند، با پایه بتونی که برای تأسیسات آب در آنجا قرار داشته برخورد کرده که سرعت اتوبوس و برخوردی که با آن پایه بتونی می‌کند، باعث می‌شود که تقریباً دو سوم زیر اتوبوس جمع و منهدم شود که این موضوع باعث افزایش تلفات می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار