کد خبر: 939629
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴
انتشار لیست تیم ملی با پیش درآمدی عجیب!
عصر روز گذشته لیست سربازان کی‌روش برای حضور در جام ملت‌های آسیا به طور رسمی اعلام شد. لیستی که بعد از پیام‌های اینستاگرامی برخی ملی‌پوشان، رایزنی‌های زیادی در خصوص آن شده بود.
دنيا حيدری
سه‌شنبه شب بود که فضای مجازی پر شد از عکس پیام‌های برخی ملی‌پوشان. ملی‌پوشانی که با ابراز خوشحالی یا آرزوی موفقیت برای بقیه از حضور یا عدم حضور خود در لیست نهایی مرد پرتغالی نیمکت تیم ملی خبر می‌دادند. برای نمونه وریا غفوری مدافع- وینگر استقلال و محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع میانی ماشین‌سازی تبریز با انتشار تصاویری از خود با پیراهن تیم ملی لبخند به لب، شکرگزاری خدا را کرده بودند.
شکرگزاری که نشان از حضور آن‌ها در تفکرات کی‌روش و لیست او را داشت و برخی دیگر، چون کریمی که برای سایرین آرزوی موفقیت کرده بود و علی علیپور، مهاجم پرسپولیس و آقای گل فصل اخیر لیگ برتر که جام جهانی ۲۰۱۸ را از دست داده بود با انتشار عکسی توسط همسرش که زیر آن نوشته شده بود لیاقت تو بیش از این است، از پایان راهشان با تیم ملی در مسیر جام ملت‌ها خبر دادند!
حال آنکه کی‌روش هنوز لیست تیم ملی را اعلام نکرده بود و برخلاف دفعات قبل، خبری از اسامی نهایی در فیس‌بوک یا اینستاگرام سرمربی تیم ملی هم نبود، اما از صفحات بازیکنان تیم ملی می‌شد به نفراتی که مرد پرتغالی مد‌نظر دارد، رسید!

لیست نهایی و متفاوت از جام جهانی
رایزنی‌ها، اما با اعلام لیست نهایی از سوی کی‌روش خاتمه یافت و مشخص شد که یاران مرد پرتغالی در جام ملت‌های آسیا را دروازه‌بان‌ها؛ بیرانوند، عابدزاده و پیام نیازمند، مدافعان؛ رامین رضاییان، وریا غفوری، پژمان منتظری، کنعانی‌زادگان، پورعلی‌گنجی، سیدمجید حسینی، حاج‌صفی و میلاد محمدی، هافبک‌ها؛ روزبه چشمی، امید ابراهیمی، نوراللهی، وحید امیری، دژاگه و شجاعی، مهاجمان؛ مهدی ترابی، طارمی، قدوس، جهانبخش، انصاریفرد و سردار آزمون تشکیل می‌دهند.

ثبات در تیم ملی
اگرچه ثبات را می‌شد در این لیست با نفراتی که راهی جام جهانی شده بودند، دید، اما چند نام حالا با تصمیم کی‌روش غایب جام ملت‌های آسیا هستند. محمدرضا خانزاده و علیپور که طبق نظر کی‌روش لحظه آخر مسافر تهران شدند و همچنین علی قلی‌زاده و علی کریمی که همانند سعید عزت‌اللهی این رقابت‌ها را به دلیل مصدومیت از دست دادند. درست همانند صادق محرمی و کاوه رضایی که مصدومیت‌های اخیر باعث شد حتی اردوی دوحه را هم از دست بدهند. کی‌روش، اما با تغییراتی اندک، ترجیح داده از پیام نیازمند، وریا غفوری، محمدحسین کنعانی‌زادگان و احمد نوراللهی به عنوان نفرات جدید برای جام ملت‌ها استفاده کند. او یک‌بار دیگر روی نام علیپور خط کشید تا باز هم طارمی برنده این رقابت باشد. البته حضور نیازمند به جای حسینی جالب توجه است و می‌تواند نشان از جوانگرایی مرد پرتغالی در خط دروازه داشته باشد.

تغییر سبک
در غیاب عزت‌اللهی، کی‌روش می‌تواند روی نفراتی، چون ابراهیمی، چشمی، حاج‌صفی یا حتی انصاریفرد که در جام جهانی نیز در همین پست بازی کرده بود، حساب کند، اما حضور غفوری که تغییر پستش در ماه‌های منتهی به جام جهانی باعث شد تا او تجربه روسیه را از دست بدهد، می‌تواند نشان از تغییر سبک بازی تیم ملی داشته و کی‌روش را متقاعد کرده باشد تا به این بازیکن نه به چشم مدافع راست که به چشم وینگر نگاه کند. همان پستی که او در تیم باشگاهی خود دارد. خصوصاً که در جام ملت‌ها تیم کی‌روش برخلاف جام جهانی مالکانه و هجومی بازی خواهد کرد که در این سبک، قدرت تهاجمی وریا می‌تواند در معادلات سمت راست تیم ملی تعیین‌کننده باشد. در خصوص چشمی، اما ابهامات زیادی وجود دارد. در لیست جدید کی‌روش روزبه چشمی را به مرکز زمین منتقل کرده، آن هم در حالی که همواره به حضور این بازیکن در خط دفاعی اصرار داشته و همین مسئله هم بود که باعث تغییر پست روزبه در استقلال شد، اما در جام ملت‌ها مرد پرتغالی نیمکت تیم ملی قصد دارد از این بازیکن در مرکز زمین استفاده کند که این نیز خود یک تغییر سبک جالب توجه است که شاید بتواند بار دیگر روزبه را به پستی بازگردند که از آن به فوتبال ایران معرفی شده بود.

امیدواری‌ها
اگرچه حضور برخی نفرات در ترکیب نهایی هنوز هم جای بحث دارد و انتقاد‌هایی هم همیشه به خط خوردن نفراتی، چون علیپور هست، اما در کل لیست نهایی، لیستی امیدوارکننده است که می‌تواند روز‌های خوبی را برای تیم ملی در جام ملت‌ها متصور شود، به طوری که به‌زعم بسیاری اگر یاران کی‌روش تا فینال به ژاپن برخورد نکنند، می‌توانند بعد از سال‌ها، جام قهرمانی را بالای سر ببرند، انتظاری که از کی‌روش و شاگردانش وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار