کد خبر: 939597
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
رئیس دانشگاه کاشان از برگزاری همایش ملی "دانشگاه و تحریم ها" در این دانشگاه خبر داد.

دکتر عباس زراعت نقش دانشگاه را برای مقابله با تحریم ها حایز اهمیت دانست و افزود: دانشگاهها وظیفه دارند به مردم و جامعه کمک کنند تا در برابر این فشارها صدمه نبینند.

وی اظهار کرد: دانشگاه کاشان با کمک اربابان صنایع این همایش ملی را برگزار می کند تا با کمک صاحبنظران و اندیشمندان بتوانند راهکارهایی را برای مقابله با تحریم ها و تورم های تحریمی در کشور ارائه نمایند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: شرایط خاص اقتصادی کشور، فرصت مغتنمی برای قطع وابستگی به خارج است تا صنایع از دانشگاهها کمک بگیرند و با استفاده از توان علمی متخصصان، نیازهایشان را تامین کنند.

دکتر زراعت تحقق شعار "دانشگاه جامعه محور" را نیاز امروز جامعه دانست و خاطر نشان کرد: سعی می کنیم با برگزاری این همایش و دعوت از افراد متخصص و صاحب نظر، زمینه های همکاری دانشگاه با صنعت و جامعه را بررسی و از این فرصت تاریخی برای اعتلای کشور استفاده نماییم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید بتوانند پاسخگوی صنعت باشند، اظهار امیدواری کرد: این همایش که اسفند ماه سال جاری با همکاری مؤسسه بین المللی سعیدی و وزارت علوم در دانشگاه کاشان برگزار می شود، بتواند در راستای حل مشکلات جامعه و به خصوص تحریم ها مثمرثمر باشد.

رئیس دانشگاه کاشان به اقدامات بسیار مثبت دکتر غلامی وزیر علوم در این زمینه اشاره کرد و افزود: در هیچ دوره ای از آموزش عالی ارتباط بین صنعت و دانشگاه اینچنین گسترده و عمیق نبوده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاهها برای فعالیت های مؤثر در حل مشکل تحریم ها نیاز به آرامش دارند، خاطر نشان کرد: اگر دولت، مجلس و قوه قضائیه در ایجاد این فضای امن و ثبات مدیریتی به آموزش عالی کمک کنند دانشگاه ها بهتر می توانند رسالت خود را انجام دهند.

دکتر زراعت با تمجید از اقدامات نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای کمک به آموزش عالی و استمرار مدیریت وزیر علوم اظهار داشت: دانشگاه ها به اذعان تمامی روسای مراکز علمی هیچگاه در این سطح از آرامش نبوده است که نتیجه آن، قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران در رتبه اول جهانی رشد علمی است. امیدواریم با استمرار فضای امن و بی حاشیه دانشگاهها، مشکلات ناشی از تحریم ها پشت سر گذاشته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر