کد خبر: 939539
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
گفت وگوی" جوان آنلاین " با قهرمان دوی سه هزارمتر با مانع بازی های آسیایی
اردوی تیم ملی دومیدانی در حالی در تهران در حال پیگیری است ملی پوشان خود را برای مسابقات آسیایی دوحه آماده می کنند.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : حسین کیهانی دارنده مدال طلای دوی استقامت در گفت وگو با "جوان آنلاین" گفت: ۳ روز است که برای استراحت به کرمانشاه آمده ام و فردا برای پیگیری تمرینات عازم تهران می شوم. خدا را شکر تمرینات خوبی را انجام داده ام و هر روز آماده تر از روز قبل برای مسابقات آسیایی می شود.

وی افزود: تمام تلاش و هدفم رکورد ضمن کسب مدال طلاع رکورد شکنی در مسابقات آسیایی است مسابقاتی که بسیار حائزاهمیت است .این مسابقات قرار است ۷ اردیبشهت در دوحه قطر برگزار شود. مهرماه هم دوباره در دوحه مسابقات قهرمانی جهان را داریم که آن مسابقات هم بسیار مهم و حساس است.

 مدال طلای دوی استقامت در ادامه در مورد مسابقات تدارکاتی گفت: تصور نمی کنم تا آخر  امسال مسابقه تدارکاتی داشته باشیم البته ما تابع تصمیمات مربی همستیم اما تا آنجا که اطلاع دارم در برنامه ریزی فدراسیون ، هیچ مسابقه ای گنجانده نشده است. اما همان طور که گفتم در مسابقات قهرمانی آسیا که اردیبهشت آغاز می‌شود من در دو ماده شرکت می‌کنم. می خواهم علاوه بر سه هزار متر در یکی از ماده‌های 5 هزار متر و یا 1500 متر هم رقابت کنم..

کیهانی درباره حریفانش در این رقابت ها نیز توضیح داد: همیشه حریف من در مسابقات آسیایی ،دوندگان آفریقایی الاصلی کشور قطر است که در دوره قبل نایب قهرمان شده بود. با توجه به این که قطر میزبان مسابقات است قطعا سطح مسابقات بسیار بالا خواهم بود. در این فاصله زمانی باقی مانده تا مسابقات باید سخت تمرین ‌کنیم و برنامه و هدفم فقط کسب مدال طلا است.

قهرمان دوی سه هزارمتر با مانع بازی های آسیایی در خصوص تغییر قوانین کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: کمی قوانین المپیک تغییر کرده است، من هم زیاد آشنایی ندارم. گویا نفرات برتر رنکینگ جهانی می‌توانند جواز حضور در المپیک را کسب کنند. مسابقات انتخابی المپیک از یک سال و نیم قبل المپیک آغاز می‌شود که همین اردیبهشت شروع این مسابقات است. قهرمان هر ماده در قهرمانی آسیا مستقیما راهی رقابت های جهانی می شود . تمام تلاشم را می کنم تا به فینال برسم و یا رکورد خوبی بزنم. در نظر دارم در رقابت های جهانی زیر 8 دقیقه و 30 ثانیه رکورد بزنم. ما دنبال این هستیم که در قهرمانی آسیا یا قهرمانی جهان ورودی را بگیریم. حضور در المپیک و کسب بهترین نتیجه در المپیک افتخار بزرگی برای ما است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: قرار است روز شنبه کمیته ملی‌ المپیک به خاطر رکورد شکنی که در مسابقات آسیایی جاکارتا داشتم از من و سهراب مرادی تجلیل کنند . امیدوارم این حمایت ها همیشه وجود داشته باشد تا بچه ها با انگیزه زیادی در مسابقات شرکت کنند و نتایج بسیار خوبی را کسب کنند. قطعا مدال آوری بچه ها باعث افتخار آفرینی کشور و برافراشته شدن پرچم ایران در مسابقات بین المللی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار