کد خبر: 939529
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
آیت‌ الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری دولت و دیگر دستگاه‌های مسؤول برای اصلاح فضای مجازی، گفت: هرچه سرمایه‌گذاری برای اصلاح این فضا صورت گیرد بجا و شایسته است و اگر کوتاهی شود ثمره ای جز پشیمانی نخواهد داشت.

جوان آ‌نلاین: آیت‌ الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار معاون وزیر ارتباطات در امور فضای مجازی، بعد از استماع گزارش ارائه شده درباره ساماندهی فضای مجازی این گزارش را امیدبخش خواند و در عین حال تاکید کرد که نباید به این میزان بسنده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در برابر آسیب‌های فضای مجازی هوشیار باشیم، تصریح کردند: رفع آسیب‌ها و آفات این عرصه، یک وظیفه دینی، انسانی و اجتماعی است، این آسیب‌ها هم به لحاظ دینی، هم به لحاظ اجتماعی و هم به لحاظ انسانی خسارت بار است و باید جلوی آن را گرفت.

این مرجع تقلید ابراز کرد: امروز فضای مجازی حرف اول را در بسیاری از رویدادها می‌زند، اگر این فضا ناسالم باشد ما بقی امور را نیز به ویرانی می‌کشاند و اگر سالم باشد مابقی امور را نیز اصلاح می‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه باید این فضا و راه‌های مقابله با آسیب‌ها و بهره‌گیری درست از آن را جدی بگیریم، افزود: در حال حاضر حاکم بر جوامع بشری همین فضاهای مجازی هستند، روز به روز پدیدآورندگان این فضاها به دنبال برنامه‌ها و تحولات جدید هستند تا بتوانند همه چیز را قبضه کنند و در اختیار خودشان قرار دهند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی نمی توان غافل نشست، والا یک وقت بیدار می‌شویم و می‌بینیم همه چیز ما را تحت تاثیر قرار داده‌ و قبضه کرده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری دولت و دیگر دستگاه‌های مسؤول برای اصلاح فضای مجازی، گفت: هرچه سرمایه گذاری برای اصلاح این فضا صورت گیرد بجا و شایسته است و اگر کوتاهی شود ثمره ای جز پشیمانی نخواهد داشت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار