کد خبر: 939463
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
 مدير کل کميته امداد استان مرکزي خبر داد
 زکات پردازان استان مرکزي طي 8 ماهه نخست سال جاري بيش از هشت ميليارد و 400 ميليون تومان زکات پرداخت کردند و هدف گذاري کميته امداد استان مرکزي جمع آوري 11 ميليارد تومان زکات تا پايان سال جاري است.

زکات پردازان استان مرکزي طي 8 ماهه نخست سال جاري بيش از هشت ميليارد و 400 ميليون تومان زکات پرداخت کردند و هدف گذاري کميته امداد استان مرکزي جمع آوري 11 ميليارد تومان زکات تا پايان سال جاري است.

 مدير کل کميته امداد استان مرکزي در جلسه تخصصي هم انديشي حوزه و دانشگاه پيرامون زکات با حضور حجت‌الاسلام سپاسي مديرحوزه‌هاي علميه استان مرکزي و جمعي از اساتيد حوزه و دانشگاه گزارشي از عملکرد زکات استان در سال جاري ارائه کرد.

قنبر موسي نژاد، مدير کل کميته امداد استان مرکزي ودبير شوراي زکات استان ضمن بيان شرحي از پيام مقام معظم رهبري در اجلاس سال گذشته استان قم در زمينه زکات، گفت: بنا به فرمايشات مقام عظماي ولايت در زمينه زکات اقدامات آن‌طور که شايسته اين فريضه واجب است انجام نشده و کافي نيست.

وي با اشاره به کمبود کار علمي، تحقيقاتي و معرفتي در زکات ، مطرح کرد : در جامعه امروز متأسفانه اين فريضه واجب الهي کم رنگ است و زکات به عنوان يک دغدغه اجتماعي و ديني در بين مردم فرهنگ‌سازي نشده است.

دبير شوراي زکات استان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه زکات پردازان استان مرکزي طي 8 ماهه نخست سال جاري بيش از 8 ميليارد و 400 ميليون تومان زکات پرداخت کردند، گفت : ميزان زکات جمع آوري شده به نسبت مشابه سال قبل رشد داشته و هدف گذاري کميته امداد استان مرکزي جمع آوري 11 ميليارد تومان زکات تا پايان سال جاري است. وي با بيان اينکه در بيش از 300 روستاي استان شوراي زکات فعال است ، افزود : هيچ ابهامي در هزينه کردن زکات وجود ندارد ، پيش بيني و هدف گذاري بر اين اساس است که 60 درصد از اين کمک‌ها به عنوان زکات، به سمت نيازمندان هدايت شود و 40 درصد نيز در صورت تشخيص معتمدان منطقه براي پروژه‌هاي عام‌المنفعه در همان مناطقي که زکات جمع آوري شده هزينه شود.

مدير کل کميته امداد استان با اشاره به اهميت زکات در کاهش آسيب‌هاي اجتماعي و برقراري عدالت اجتماعي در جامعه اظهار کرد : زکات رکن اقتصادي جامعه اسلامي است و همه مسئولان در زمينه زکات داراي مسئوليت هستند و بايد در جهت ترويج اين واجب الهي تلاش کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر