کد خبر: 939313
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان غربی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان غربی از اختصاص تنها ۱۵ درصد از بودجه کل کشور به مسائل فرهنگی خبر داد.

سید عباس صالحی در در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان غربی مجموعه ای از همزیستی مسالمت آمیز اقوام و ادیانی است که تنوع قومی مذهبی بسیاری دارند و ترک، کرد، مسیحی، آشوری و ارمنی در کنار هم زندگی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ جزء جدانشدنی زندگی اجتماعی است، افزود: فرهنگ زمین و هوای زندگی اجتماعی است و به طور طبیعی اگر اتفاقات پایداری در حوزه فرهنگ صورت میگیرد اگر با فرهنگ همراه نباشد کوتاه خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بودجه ۲ و نیم درصدی بخش فرهنگ ابراز کرد: کل بودجه فرهنگی ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در کنار گردشگری و تربیت بدنی است که سال گذشته تنها ۱۵ درصد از آن محقق شد و مبلغ بسیار ناچیزی است چرا که بر اساس تحقیق شورای فرهنگ عمومی حدود ۴۵۰ نهاد فرهنگی داریم.

صالحی با اشاره به الگو پذیری فرهنگ از سایر حوزه های جامعه گفت: نقطه تماس فرهنگ با سایر بخش ها خیلی زیاد است و از تک تک بخش های اقتصادی اجتماعی و سایر حوزه ها تاثیر می گیرد.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در حوزه نظام مجازی اطلاع یابی فرهنگی افتاده از آن به عنوان انفجار اطلاعات و شبکه سریع اطلاعات یاد کرد و افزود: ۳۴٫۴ افراد در آذربایجان غربی ‌اخبار را از طریق رسانه های ماهواره ای میبینند که این میانگین در سال ۹۴ بوده، تماشای تلویزیون ۱۵۳ دقیقه، حضور در شبکه های مجازی ۱۶۵ دقیقه و میانگین مطالعه در استان شما ۱۵ دقیقه است که بیشتر از میانگین کشوری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با وجود فضای بحرانی حاکم بر جامعه جهانی، خانواده همچنان نقش مهم و قابل توجهی در ایران داشته و مرجع مهم جامعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بی‌شک اختلالات و اغتشاشات تمامی حوزه‌ها سریعا آثار خود را در حوزه فرهنگ نشان می دهند و فرهنگ حوضچه‌ای است که مجاری مشکلات حوزه‌های دیگر را دریافت می‌کند.

صالحی با تاکید بر اینکه خانواده هم اکنون گروه مرجع مهم جامعه ایرانی است و هنوز هم خانواده در جامعه ایرانی جایگاه خود را دارد گفت: حوزه هویت ایرانی نیز بسیار مهم است و خوشبختانه ۹۱ درصد مردم به ایرانی بودن خود و به انقلاب و نظام اسلامی افتخار می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه گردشگری سلامت یک مسیری را پیدا کرد و قالب‌های متنوعی برای گردشگری وجود دارد اظهار کرد: از جمله آن گردشگری مذهبی، ادبی، فرهنگی و تاریخی است که باید توسعه یابد .
انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر