کد خبر: 939310
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
جمالی نوبندگانی:
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گردشگری کثیف که موجب برگشت ایرانیان از گرجستان شده، خریداری بیش از حد املاک در گرجستان نیز یکی دیگر از دلایل محدودیت حضور ایرانیان در این کشور است که موجب خسارت دیدن بسیاری از ایرانیان حاضر در گرجستان شد.
جوان آنلاین: محمدجواد جمالی نوبندگانی ضمن اظهار تأسف درباره اتفاقات اخیر در گرجستان، عنوان کرد: متأسفانه عده قلیلی خارج از مرز‌های ایران، به جز پول هیچ چیز دیگری برای آن‌ها اهمیت ندارد و همین مسئله موجب لطمه زدن به حیثت و شأن گردشگران و ایرانیان خارج از کشور شده است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان این احتمال که امکان دارد برخی از این افراد روابط خاص با خارج از کشور داشته باشند و برخی از اقدامات آن‌ها جهت دار باشد، ادامه داد: پیش از این نیز شاهد بودیم برخی دلالان، جوانان به ویژه دختران ایرانی را به بهانه‌‎های واهی کار به دبی اعزام می‎‌کردند و آن‌ها در دام گردشگری کثیف گرفتار می‌شدند.

جمالی نوبندگانی افزود: قبل‌تر نیز در مالزی هم از دختران ایرانی برای جابه‌جایی مواد مخدر سوء استفاده شد که به زندانی و اعدام شدن بسیاری از آن‌ها انجامید.

وی افزود: افزون بر موضوع گردشگری کثیف که موجب برگشت ایرانیان از گرجستان شده، خریداری بیش از حد املاک در گرجستان نیز یکی دیگر از دلایل محدودیت حضور ایرانیان در این کشور است که موجب خسارت دیدن بسیاری از ایرانیان حاضر در گرجستان شد.

علت حضور گسترده ایرانیان در گرجستان چه بود؟

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: حضور ایرانیان به دو دلیل در گرجستان به یکباره افزایش پیدا کرد، نخست اینکه سطح روابط ایران با کشور‌هایی همچون امارات کاهش یافت و دوم اینکه پس از لغو روادید میان دو کشور ایران و گرجستان، دولت این کشور به ایرانیان که مسکن خریداری در این کشور خریداری کردند به راحتی تابعیت می‌داد و موجب خروج ارز از کشور هم شد.

جمالی نوبندگانی یادآور شد: در این شرایط بسیاری از دلالان گردشگری کثیف وقتی شرایط را در امارات نابه‌سامان دیدند به "تفلیس" و "باتومی" نقل مکان کردند و اینقدر در کار‌های زشت و خلاف شأن انسانی افراط شد که حتی برخی از اتباع سایر کشور‌ها برخی از ایرانیان را به رستوران‎‌های خود هم راه ندادند.

وی با استناد به آمار‌های رسمی کشور، گفت: سال گذشته ۱۰ میلیون دلار به همین شکل از کشور خارج شد و روزانه ۳۰ پرواز از ایران به سمت استانبول صورت می‌گرفت که البته امسال با توجه به گرانی نرخ ارز این مسئله کاهش یافته است.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: ضرورت دارد دستگاه‌های نظارتی بر نظارت جدی‌تری بر افرادی که قصد بازی کردن با آبروی و حیثیت ملی ایرانیان را دارند، داشته باشد و این نظارت و نیاز به یک هماهنگی بین بخشی بین دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و حتی قوه قضاییه دارد.

هشداری برای تکرار نشدن ماجرای گرجستان در سایر کشور‌ها

جمالی نوبندگانی اضافه کرد: همین مسئله که امروز در گرجستان رخ داده ممکن است در ایروان ارمنستان و اربیل و سلیمانیه عراق نیز ممکن است، رخ دهد و ضرورت دارد که دستگاه‌‎ها با این افراد قلیل برخورد جدی کنند.

پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا بی تأثیر در خروج گردشگران نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: البته پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا نیز در برگشت گردشگران سایر کشور‌ها و ایرانیان از گرجستان بی تأثیر نبوده و شاید پلیس گرجستان به دنبال بهانه‌ای برای تغییر رویه با گردشگران است.
 
منبع: خانه ملت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار