کد خبر: 939307
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
قاضی‌پور مطرح کرد:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: کسری موجود در بازار موقتی است و با توزیع مرغ تولیدی مرغداران به بازار که با ۱۰ درصد بیش از ظرفیت خود تولید می‌کنند شاهد افت چشمگیر قیمت‍‌ها می‌شویم.
جوان آنلاین: نادر قاضی‌پور در خصوص افزایش قیمت بی‌رویه گوشت مرغ و کالا‌های اساسی، گفت: متاسفانه هر روز خبر‌هایی از افزایش بی‌رویه کالا‌های اساسی و ارزاق در بازار به گوش می‌رسد در حالی که باید با توجه به افت نرخ ارز شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

کالا‌های اساسی از طریق کالابرگ در اختیار مردم قرار بگیرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتقاد دارم برای کالا‌هایی شامل نان، گوشت، روغن، قند و شکر، برنج و لبنیات کالابرگ در نظر گرفته شود، تصریح کرد: کالا‌های اساسی باید با کمترین و ارزان‌ترین قیمت در اختیار مردم قرار بگیرد، زیرا عدم مصرف آن‌ها موجب بروز مشکلات بیولوژیک در بدن افراد می‌شود.

جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای ذخیره مرغ مازاد بازار نداشته است

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت گوشت مرغ دو عامل اصلی دارد که یکی از آن‌ها عدم برنامه‌ریزی وزارت جهادکشاورزی بدلیل عدم ذخیره سازی مرغ مازاد در ماه‌های گذشته است، عنوان کرد: دومین عامل گرانی قیمت مرغ اعتصاب کامیون‌داران بود که باعث شد سویا و کنجاله به موقع در اختیار مرغداران قرار نگیرد.

توزیع تولیدات جدید مرغداران در بازار باعث افت قیمت می‌شود

قاضی‌پور با بیان اینکه عدم تهیه به موقع سویا و کنجاله باعث افزایش میزان تلفات مرغداری‌ها شد، گفت: کسری موجود در بازار موقتی است و با توزیع مرغ تولیدی مرغداران به بازار که با ۱۰ درصد بیش از ظرفیت خود تولید می‌کنند شاهد افت چشمگیر قیمت‍‌ها می‌شویم.

جهاد کشاورزی مسئول افزایش چشمگیر قیمت مرغ است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی مسئول افزایش سرسام آور و یکباره قیمت گوشت مرغ در بازار است، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی برنامه جامع و کاملی برای کنترل بازار ندارد، در مقطعی از زمان محصول تولیدی مرغداران را کسی خریداری نمی‌کند و در مقطعی دیگر میزان تولید با کاهش شدید مواجه می‌شود و قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

کاهش نرخ ارز باید موجب افت قیمت مرغ شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روزی که دلار به مرز ۱۸ هزار تومان رسیده بود قیمت مرغ در بازار ۷ هزار و ۴۰۰ تومان بود، اما درحال حاضر که ارز نرخ حدودا ۱۰ هزار تومان رسیده قیمت مرغ باید بسیار پایین‌تر باشد، عنوان کرد: تمامی موارد مطرح شده نشان دهنده عدم برنامه در وزارت جهاد کشاورزی است و نباید به افرادی که برنامه مناسب برای اداره حوزه کاری خود ندارند نباید حکم داده شود.

وزارتخانه برنامه‌ای برای توزیع عادلانه خوراک دام ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه دلالان واقعی در تهیه مواد اولیه حضور دارند، خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع عادلانه خوراک دام برنامه ندارد در استان آذربایجان غربی فردی ۵۰۰ تن سویا و یک هزار تن ذرت دریافت می‌کند درحالی که برای کل استان ۲۰۰ تن سویا تخصیص پیدا می‌کند این موضوع نشان دهنده رانت به وجود آمده در وزارت جهاد کشاورزی است.
 
منبع: خانه ملت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار